Elektromos busz próbaüzeme kezdődött Esztergomban

Mercedes-Benz eCitaro

Mercedes-Benz eCitaroA Zöld busz program legújabb állomásaként Esztergomban tisztán elektromos busz áll forgalomba egy hónapos tesztidőszakra – jelentette be kedden a városháza előtt tartott sajtótájékoztatóján Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár.

Elmondta: a kormány a Klíma- és természetvédelmi akcióterv részét képező Zöld busz programban tíz éven át összesen 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését. Az eddig öt nagyvárosban forgalomba állított egy-egy elektromos tesztbusz üzemeltetési tapasztalatai alapján a járművek kilométerenként hatvan forinttal olcsóbban működnek, mint a dízelmotorral meghajtott járművek, és havonta 65-70 fa szén-dioxid megkötésének megfelelő károsanyagtól mentesítik a környezetet – ismertette az államtitkár.

Steiner hozzátette, Magyarországon az összes szén-dioxid-kibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül pedig 98 százalékban a közúti közlekedés a felelős. A Zöld busz program keretében a helyi közösségi közlekedésben megindul a korszerűtlen buszpark cseréje. A cél az, hogy a 25 ezer lakosúnál nagyobb településeken nulla vagy alacsony károsanyag-kibocsátású buszok szállítsák az utasokat.

Völner Pál, a körzet országgyűlési képviselője kiemelte, hogy a programban való részvétel hozzájárul Esztergom és térsége tömegközlekedésének modernizálásához, illeszkedik a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosításához, az új vasút-autóbusz közlekedési kapcsolatok kiépítéséhez.

Hernádi Ádám polgármester elmondta, Esztergom a program első, nem megyeszékhely rangú városa. A település forgalma azonban utasszámban, járatsűrűségben megközelíti egy megyeszékhelyét, a fejlett iparnak, az oktatási intézményeknek és a turizmusnak köszönhetően.

Az Esztergomban forgalomba állított Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz nyolcvan utas befogadására alkalmas. A járművet egy 2,5 tonna súlyú lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid akkumulátorcsomaggal szerelték, kapacitása egyetlen feltöltéssel elég az egész napi folyamatos üzemhez, azaz akár kétszáz kilométer megtételéhez.

A négyhetes tesztprogram során az autóbusznak hetente kétszer kétszáz kilométert, háromszor 150 kilométert, egyszer pedig száz kilométert kell minimálisan teljesítenie naponta. Az energiatárolókat éjszaka töltik a Volánbusz telephelyén, hagyományos plug-in töltőberendezésről.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment