A kormány és a logisztikai szakma összefogásának eredményeként az elmúlt hónapokban negyven vonat és mintegy 1400 konténernyi áru érkezett Kínából Magyarországra, és az előrejelzések alapján ez a forgalom jelentősen nőhet.
Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára elmondta, hogy Magyarország válhat az Európába érkező kínai áruforgalom egyik elosztóbázisává. Hozzátette, hogy a szektorban több régiós ország versenyzik, Magyarország legnagyobb konkurense Lengyelország, amely Oroszországon keresztül rengeteg kínai árut hoz Európába, de Szlovákia és Csehország is erős versenytárs.
A szakember szerint a versenyben értéknövelő szolgáltatásokkal, például gördülékeny vámkezeléssel állhat helyt Magyarország. Megjegyezte, hogy jelenleg minden kínai konténeres áru Budapestre érkezik, de az előrejelzések szerint akkora forgalomnövekedés várható, hogy a vidéki kombiterminálokat is be kell majd vonni a forgalomkezelésbe.