A közúti árufuvarozás jövője lehet a platooning

kamion

A European Platooning Challenge-et 2016-ban a holland EU elnökség idején hirdették meg az okos kamionkonvojok közutakon történő megjelenésének népszerűsítésére. A Volvo Trucks azon hat európai gyártó egyike, amely válaszolt erre a felhívásra és sikeresen kifejlesztette saját megoldását, melyet ma Magyarországon is bemutat. Az európai felhívásra megalkotott járműtechnológiát a Volvo Trucks, mint a jövő egyik lehetséges, a közúti áruszállítás mai kihívásaira adott válaszaként mutatja be. A svéd gyártó fontosnak tartja, hogy a fejlesztéseit felhasználóival közösen tesztelje, és hogy, ezáltal csak a legmegfelelőbb megoldások fejlesztését építse be a majdan piacra kerülő termékeibe.…

Részletek>

Milliárdokat takaríthatnának meg a fuvarozók

Már, ha itthon is teret nyernének az alacsony gördülési ellenállású abroncsok a fuvarozásban… Iparági szinten akár több milliárd forint üzemanyagköltséget is megtakaríthatnának a hosszú távú nemzetközi fuvarfeladatokat ellátó magyar vállalkozások az alacsony gördülési ellenállású tehergépjármű abroncsok használatával. A Bridgestone adatai szerint a csökkentett gördülési ellenállású teherabroncsok révén ugyanis mintegy 2,5-3 százalékkal csökkenthető egy évente átlagosan 150 ezer kilométert futó kamion üzemanyag fogyasztása. Ez egy járműre vetítve évente több mint 400 ezer forint üzemanyagköltség-megtakarítást eredményez, vagyis egy tíz kamionból álló flottát üzemeltető vállalkozás tízből egy sofőr éves bérét kigazdálkodhatja a könnyebben…

Részletek>

Legyen minden elérhető, azonnal

Azonnali elérhetőség, digitalizáció és árubiztonság. A hazai logisztikai szektor ezekre a kulcsszavakra fókuszálva tud csak lépést tartani a nemzetközi trendekkel és a növekvő kereslettel – derült ki a WebEye első Innovációs Napján. A logisztikai iparág meghatározó képviselői és a WebEye telematikai cég partnerei az iparág jövőjéről és cégeik új technológiai megoldásairól osztották meg gondolataikat egymással a cég fóti központjában. A WebEye célja, hogy a közös szakmai eszmecserével hagyományt teremtsen a szektoron belül. A mai kor fogyasztója akkor érzi magát komfortosan, ha vágyai tárgya vagy szolgáltatása elérhető közelségben van, és azt…

Részletek>

WebEye: az automatizáció a logisztikát is átformálja

Önvezető kamionok, automatizált raktárak, járműkövetés, drónok – ezek nem egy hollywoodi sci-fi film hívószavai, sokkal inkább a jövő logisztikai megoldásai, melyek elterjedésével a nemzetközi és a hazai áruszállítás sokkal hatékonyabbá, biztonságosabbá és gyorsabbá válhat. Április 27-én tartották a Logisztika Napját, ennek apropóján a WebEye telematikai cég adott némi betekintést azokba a megoldásokba, amelyek átszabhatják a jövő logisztikai folyamatait. A WebEye becslései szerint a következő 5-10 évben jelentős átalakulás várható a fuvarozási iparágban, amelynek hátterében a mindig és mindenhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ…

Részletek>

Ismét két és fél ezren szerezhetnek hivatásos jogosítványt ingyen

Újabb 2500 hivatásos gépjárművezetői jogosítvány megszerzését biztosítja ingyen a munkaerő-piaci változások segítése program a pénteken induló képzéseken – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára. A 2,09 milliárd forint hazai forrásból megvalósuló képzés a szállítmányozási szektor szakember-utánpótlását segíti. „A logisztikai ágazat rohamos fejlődésével a közúti áruszállítás versenyképességének javítása kulcsfontosságú tényező Magyarország számára, ezért a szektorban fellépő szakemberhiány utánpótlását mielőbb biztosítani kell” – fogalmazott Cseresnyés Péter. Továbbra is jelentős az érdeklődés mind a magánszemélyek, mind a munkaáltatók köréből a gépjárművezetői képzések iránt. A csaknem 12 ezer vállalkozás által…

Részletek>

Indul a „lengyel EKAER”, a SENT

A lengyel parlament elfogadta az erre vonatkozó törvényjavaslatot és a lengyel köztársasági elnök március 31-én aláírta a közúti áruszállítás ellenőrzésére létrehozott rendszerről szóló törvényt. A törvény 2017 április 3-án került kihirdetésre, melyet követően 14 nappal később, április 17-én lép hatályba, kivéve a törvény azon a rendelkezései, amelyek a törvény előírásainak megszegéséért kiszabott büntetésekre vonatkoznak. Ezek 2017. május 1-től lépnek életbe. A bejelentésre kötelezett áruk között szerepelnek:folyékony üzemanyagok, ebben: motorbenzinek és dieselolaj, biodízel; kenőolajok, üzemanyag adalékok, etilalkohol bázisú fagyállók, hígítók és oldószerek, részben és teljesen denaturált szesz, szárított dohány, azaz olyan…

Részletek>

Rail Cargo Terminal-BILK: ahol megtalálják az elveszett időt

Ágh Miklós

Utcahosszon állnak a színes konténerek. Ezernyi óriási vasdoboz szép sorba rendezve, több emeletnyi magasságban, ameddig a szem ellát. Mintha egy akciófilm díszletei között, vagy egy gigantikus LEGO-városban sétálnánk. Soroksár határában vagyunk, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ konténer terminálján, ami az európai kombinált szállítási szakmában Rail Cargo Terminal-BILK néven ismert. – Ez egy 23 hektáros terület – mutat körbe Ágh Miklós, az RCT-BILK executive igazgatósági tagja. 23000 négyzetméter, ami nagyjából 33 focipályának felel meg. Van hét iparvágányunk, mindegyik 750 méter hosszú, ami azért fontos, mert alkalmasak az úgynevezett irányvonatok fogadására és…

Részletek>

7,7 milliárd forintos fejlesztést jelentett be a Penny Market

Ünnepélyes ásónyom ünnepség keretében kezdődött el a Penny Market harmadik logisztikai központjának építése Veszprémi Déli Intézményi Központjában. Az új központ egy tízhektáros területen jövő ősszel kezdi meg működését. A veszprémi beruházás helyszínét szakértői csoport bevonásával, logisztikai és az infrastrukturális adottságok figyelembe vételével választották ki. Az új 26,500 négyzetméter összterületű logisztikai központ biztosítja az ellátási lánc zavartalan működését és közel hatvan Nyugat-magyarországi Penny Market kiszolgálásáról fog gondoskodni. Mivel a szállítási távolság lényegesen csökkenni fog az üzletek és a raktárak között, így a környezetre is kevesebb terhelést és károsanyag-kibocsátást jelent majd az áruszállítás. Azzal,…

Részletek>

Tovább nőtt a Liszt Ferenc repülőtér cargo forgalma

Budapest Airport Cargo City

Szeptemberben először lépte át a havi tízezer tonnát a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér nemzetközi légi áruszállítási (cargo) forgalma, több mint 33 százalékkal meghaladva az előző év azonos időszakit — közölte a budapesti repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport. A repülőtér cargo forgalma idén várhatóan meghaladja majd a 100 ezer tonnát, a tavalyi 91,4 ezer tonna után, mivel az év első kilenc hónapjában, 15,5 százalékos volt a növekedés. A közlemény szerint a forgalom növekedése a Qatar Airways Cargo idén márciustól heti kétszer – október 7-e óta pedig már háromszor – közlekedő járatának,…

Részletek>

MLE: van megoldás a CEMT által okozott károk enyhítésére

Doór Zoltán

Sok hazai áruszállítással foglalkozó szakember véli úgy, hogy a CEMT nemzetközi áruszállítási engedély napjainkban komoly egyensúlyzavarokat, károkat okoz a magyar fuvarpiacon — állítja alábbi cikkében Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki a lehetséges megoldásokat is felvázolja. A CEMT-el kapcsolatos gondokról az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) mellett a MLE is rendszeresen kifejti álláspontját annak érdekében, hogy minél szélesebb szakmai körben ismert legyen a probléma, amely nemzetgazdasági szinten mérhető veszteséget okoz az ellátási lánc egyik szereplőjének,a közúti árufuvarozó vállalatoknak. Az egyesület abban reménykedik, hogy a jogszabályalkotók mielőbb súlyának…

Részletek>