Az Audi húsz elektromos meghajtású modellel frissíti kínálatát

Audi

Nagyszabású elektromobilitási offenzívát indít az Audi, a német autógyártó társaság húsz tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be 2025-ig, és több mint tízmilliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre – írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A német lap által forradalomként jellemzett átalakítással az Audi azt célozza meg, hogy 2025-re nagyjából minden második eladott gyártmánya elektromos vagy részben elektromos meghajtású legyen. Így a következő években harminc olyan új modellt és modellváltozatot vezetnek be, amelyekben lesz elektromotor, köztük 20 kizárólag elektromos meghajtású lesz. Az első tisztán elektromos városi terepjáró, a tavaly bevezetett e-tron…

Részletek>

Ganz egal: nem bocsát el a győri Audi, csak csökkenti a határozott idejű munkaszerződéssel dolgozók számát

Audi

Az Audi Hungaria Zrt. nem bocsátja el munkavállalóit, azonban a határozott idejű munkaszerződéseket – ahogy korábban is – korlátozott számban hosszabbítja meg a piaci igényektől és az abból kialakított mindenkori termelési programtól függően — közölte a győri székhelyű vállalat. A motorgyártásban a hagyományos típusok közötti eltolódások és a kisebb komplexitású, új elektromotorok gyártásának térnyerése kihat a létszámigényre, így a foglalkoztatási struktúrára is, azonban a vállalat erre az új kihívásra a következő öt-hat évben készül majd fel – jegyezték meg. Közlésük szerint a járműiparban, a konszernben és az Audi Hungariánál is zajlik…

Részletek>

Bajban az Audi

Audi

Az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig – mondta a német autógyártó társaság vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ). A lap összeállítása szerint a megszorítások főleg a vállalat két hazai gyárát érinthetik. Bram Schot elmondta, hogy eddig 10,5 milliárd eurónyi „megtakarítási potenciált” azonosítottak, és a program felét már teljesítették. Hangsúlyozta, hogy a „Következetesen Audi” elnevezésű átalakítási terv révén sikerül „finanszírozni az Audi jövőjét”. A FAZ hírportálján közölt összeállítás szerint a Volkswagen csoporthoz tartozó társaságnál azt mondják, hogy elkerülhetetlen a gyártókapacitás csökkentése, és ez legfőképpen a…

Részletek>

Audi-pályázatot nyert a Waberer’s leánycége

Waberer's

A Waberer’s International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalat, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft. megnyerte az Audi Hungária Zrt. győri gépjárműmotor-gyártó üzemben végzendő, különböző logisztikai szolgáltatásokra vonatkozó pályázatát – közölte a Waberer’s. A Waberer’s házon belüli logisztikai szolgáltatásokat fog nyújtani a motorgyárban, és egy külső logisztikai központ üzemeltetését is átveszi. A szolgáltatás az alkatrészek raktározását és az évente körülbelül kétmillió motor gyártását végző gyártósorok kiszolgálásával kapcsolatos tevékenységeket is magában foglalja. A szerződést szeptember végéig kötik meg, a szolgáltatás 2019 decemberében indul. A Waberer’s International Nyrt. 9,1 millió euró nettó veszteséggel…

Részletek>

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt. Az 1937-ben alapított Volkswagen „története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül” – mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról. Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme…

Részletek>

Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában

VolksWagen

Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta „lelki károk” miatt. Az emissziós teszteken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek. A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis…

Részletek>

Dízelbotrány: több mint 430 ezren fogják perbe a Volkswagent Németországban

Több mint 430 ezren csatlakoztak Németországban a Volkswagen (VW) konszern ellen az autógyártó társaság dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez – közölte a szövetségi igazságügyi hivatal. A közlemény szerint a szeptember 30-án kezdődő eljárás előkészítésének részeként a keresethez csatlakozók nyilvántartásának kivonatát megküldték a braunschweigi tartományi felsőbíróságnak. A dokumentumot digitális formátumban juttatták el a bíróságra, mert kinyomtatva csaknem 67 ezer oldal lett volna. A csoportos keresethez csatlakozók nagy száma miatt a hivatalnál külön munkacsoportot állítottak fel és meghosszabbított munkaidőben dolgoztak, hogy a bíróság által kitűzött határidőre elkészüljön a nyilvántartás. A VW ellen…

Részletek>

Csökkentek az Audi eladásai júliusban és az első hét hónapban

Audi

Csökkentek az Audi eladásai júliusban és az első hét hónapban egyaránt, Kínában nőttek egyedül mindkét periódusban az eladások a cég honlapján pénteken közzétett kimutatás szerint. Júliusban az Audi 155 ezer autót szállított le a vásárlóknak, 6,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A csökkenést az Audi egyszeri tényezőnek, a magas bázisadatnak tulajdonítja, miután a WLTP emissziós mérési szabvány tavaly szeptemberi bevezetését megelőzően Európában megemelkedett az értékesítés. Európában 13,3 százalékkal kevesebb, 68,7 ezer autót értékesített az Audi júliusban. Németországban 17,0 százalékkal 26,9 ezerre csökkentek az eladásai. Kínában az Audi 56 ezer…

Részletek>

Romlott az Audi eredménye az első fél évben

Audi

Kutatási-fejlesztési költségek, új emissziós mérési eljárásra átállás nehézségei, valamint márkák kiszervezése miatt csökkent az év első felében az Audi AG bevétele, működési eredménye és nyeresége. Éves tervében azonban a tavalyival közel megegyező forgalmat és javuló bevételarányos jövedelmezőséget vár a konszern. Az Audi AG az év első hat hónapjában 906 ezer autót adott át vásárlóinak világszerte, 4,5 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A globális autópiaci forgalom eközben az év első felében öt százalékkal csökkent. Európában 419 ezer autót adott el az év első felében az Audi, szintén 4,5 százalékkal kevesebbet az előző…

Részletek>

Növelte forgalmát és nyereségét az év első felében a Volkswagen

VolksWagen

Eladásai csökkenése mellett növelni tudta bevételét és adózás előtti nyereségét az év első felében a Volkswagen AG autóipari konszern – közölte a Porsche Hungaria Kft. A Volkswagen csoport összes márkájából 5,4 millió autót értékesített az év első felében, 2,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az értékesítési árbevétel viszont 4,9 százalékkal 125,2 milliárd euróra emelkedett, az egyszeri tételek nélküli működési eredmény pedig 1,9 százalékkal tízmilliárd euróra nőtt. Az elsősorban a dízelmotorok emissziós paramétereivel kapcsolatos többletköltségekből álló egyszeri tételekkel együtt a működési eredmény 9,0 milliárd euró lett, 10,3 százalékkal magasabb a…

Részletek>