Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt

használtautó-tlelp

Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig. Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban. A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak…

Részletek>

Zalai tesztpálya: 21,5 milliárd forintos tőkeemelésről döntött a kormány

A zalaegerszegi járműipari tesztpálya-projekt második szakaszának megvalósítása érdekében a kormány úgy döntött, hogy 2019-ben a beruházás megvalósításáért felelős Autóipari Próbapálya Zala Kft. legfeljebb 21,5 milliárd forint összegű tőkeemelésben részesüljön – olvasható a Magyar Közlöny legfrissebb számában közzétett kormányhatározatban. A határozat szerint ezt az összeget két részletben kell biztosítani, a kft.-ben 2019. március 31-ig 8,5 milliárd forintos, 2019. szeptember 30-ig pedig 13 milliárd forintos tőkeemelésről kell gondoskodnia Varga Mihály pénzügyminiszternek és Palkovics Lászlónak az innovációért és technológiáért felelős miniszternek. A kormányhatározat szerint az innovációért és technológiáért felelős miniszternek a pénzügyminiszter bevonásával…

Részletek>

Lemaradásban van a dízelautók szoftverfrissítése Németországban

dízel

Lemaradásban vannak a német autóipari vállalatok a dízelautók motorvezérlő szoftverének a frissítésében – derül ki a szövetségi közlekedési minisztériumnak a dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszából. A tájékoztatás szerint jelenleg mindössze 3,75 millió dízelautónál történt meg a motorvezérlő szoftver frissítése az év végéig kitűzött 5,3 milliós célhoz képest. „Az autógyártók szavukat adták, hogy az év végéig 5,3 millió dízelautónál frissítik a motorvezérlő szoftvert” – jelentette ki a dpa hírügynökségnek Andreas Scheuer közlekedési miniszter. „Mi már az év elején jeleztük náluk, hogy szorít az idő és határidőket szabtunk számukra. Nagyon úgy néz…

Részletek>

Hanon Systems: 36,7 milliárd forintos új beruházás Magyarországon

A dél-koreai tulajdonú, autóalkatrész-gyártó Hanon Systems Hungary Kft. összesen 36,7 milliárd forint új beruházást hoz Székesfehérvárra, Pécsre és Rétságra. A székesfehérvári kapacitásbővítés, illetve a pécsi és rétsági új telephely-létesítés 7,5 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást kap, és összesen 516 munkahelyet teremt. Az új munkahelyek túlnyomó része Pécsett jön létre zöldmezős beruházással, a város és a környék lakói számára csaknem 450 álláslehetőséget teremt a beruházó. Min Sung, a Hanon Systems elnökhelyettese elmondta, hogy autóipari beszállítóként hűtéshez és fűtéshez kapcsolódó termékeket, valamint az elektromos autók gyártásához szükséges berendezéseket állítanak elő.…

Részletek>

Elfogadta középtávú stratégiáját a Zalai Önvezető Jármű Klaszter

A vezető hazai infó-kommunikációs, energetikai, járműipari és légi közlekedési cégek együttműködésével létrehozott Zalai Önvezető Jármű Klaszter elfogadta középtávú stratégiáját, ahol küldetésként határozta meg, hogy a Klaszter a jövő mobilitási megoldásainak és infrastruktúráinak meghatározó európai szakmai bázisa kíván lenni. A tagcégek négy területen kínálnak partnerséget a kormányzati és tudományos szférának: 1. szabályozás és módszertanok, 2. zalai innovációs ökoszisztéma megalapozása, 3. demonstrációs és mintaprojektek hazai megvalósítása, 4. oktatás, képzés, szemléletformálás. A középtávú stratégia elfogadásának célja, hogy a Zalai Önvezető Jármű Klaszter a jövő mobilitási megoldásainak és infrastruktúráinak (önvezető földi- és légi járművek,…

Részletek>

A magyar tulajdonú autóipari cégek lemaradhatnak a digitalizációban

Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – mutat rá egy friss hazai felmérés. A Magyarországon működő autóipari vállalatok túlnyomó többsége már rendelkezik digitális jövőképpel (70 százaléka) vagy hamarosan kidolgozza azt (12 százalék) – derül ki az autopro és az SAP Hungary Kft. felméréséből. A megkérdezett vállalatok többsége használ vállalatirányítási rendszert, amellyel alapvetően elégedett. A legelterjedtebbek a sztenderd megoldások, amelyek gyakran összeköttetésben állnak más, többnyire termelési, logisztikai, pénzügyi vagy kontrolling alrendszerrel. A felmérés eredményei alapján ugyanakkor az is nyilvánvalóvá…

Részletek>

Kártérítési kötelezettség terhelheti a Volkswagen főrészvényesét a dízelbotrány miatt

dízel

Helyt adott a Volkswagen dízelbotrányával kapcsolatban a társaság főrészvényese, a Porsche SE befektető társaság ellen benyújtott kártérítési keresetnek a stuttgarti tartományi bíróság polgári tanácsa. A Porsche SE ellen benyújtott kereset késedelmes tájékoztatást vet a társaság szemére a dízelbotrányról, és annak a Volkswagen konszernre gyakorolt pénzügyi következményeiről. A Porsche SE és a Volkswagen AG egyaránt visszautasítja a vádakat. A döntés nem jogerős. Az indoklás szerint a Porsche SE, mint a Volkswagen főrészvényese nem tett eleget tájékoztatási kötelességének, Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója pedig gondatlan módon sértette meg hivatali kötelességeit. A…

Részletek>

Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft.

Több millió eurós befektetéssel Érden építi fel új központját és tesztbázisát a járműipari AVL Autókut Kft., mintegy hathektáros területen – jelentette be Érd polgármestere szerdán, sajtótájékoztatón. T. Mészáros András méltatta Érd logisztikai elhelyezkedését, az autópályák közelségét, a vízi közlekedés lehetőségét, a vasúti összeköttetést és a repülőteret. Hangsúlyozta, hogy Érd számára ezek a fejlesztések, beruházások munkahelyeket teremtenek, így több itt élő embernek nem kell Budapestre ingáznia. Beszélt arról is, hogy az AVL fejlett, magas szintű technológiát hoz a településre, amely emeli az itteni intézmények színvonalát is, és kihatással van a helyi…

Részletek>

Palkovics járműipari összefogást kezdeményezett

A járműipar szereplőinek összefogását kezdeményezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerdán az Automotive nemzetközi autóipari és beszállító szakkiállításon, hogy koalíciót alkotva tekintsék át a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó új európai szabályozás hatását a magyar autóiparra, és tegyenek javaslatot a célértékek megvalósíthatóságára. A miniszter a témában tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy október elején a környezetvédelmi tanács luxembourgi ülésén 2030-ig a járművek károsanyag-kibocsátásának a 2021-es szinthez képest való 35 százalékos csökkentéséről született döntés, ez alól mentességet kaptak a kis volumenű, úgynevezett niche gyártók, Magyarországon ilyen a Suzuki. Döntöttek arról is, hogy a célokat…

Részletek>

Volkswagen: tömeges leépítéssel fenyeget az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött uniós miniszteri megállapodás

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek tanácsában kötött megállapodás – hangsúlyozta az ágazat legnagyobb európai szereplője, a német Volkswagen csoport (VW) vezetője. Herbert Diess vezérigazgató a Süddeutsche Zeitung című német lapnak elmondta, hogy az ágazat számára továbbra is csak az lenne megfelelő, ha harminc százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest. Ezzel szemben a környezetvédelemért felelős tagállami miniszterek keddi tanácsülésükön 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg, holott az autógyártás átalakítása a döntésből fakadó „sebességgel és kihatásokkal…

Részletek>