Okoslabort adtak át Hatvanban

okoslabor Hatvanban

Logisztikai okoslabort adtak át csütörtökön Hatvanban, a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE), a helyi Robert Bosch Elektronika Kft. és a város együttműködésében. Az eseményen Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora elmondta: a Hatvani Közösségi Felsőoktatási Képzési Központban kialakított új labor egy szimulációs helyszín, amelynek átadása jó együttműködés, közös tanulás és fejlődés eredménye. A legmodernebb Ipar 4.0-s eszközökkel felszerelt létesítményt az egyetem több képzési területén is használják majd a hallgatók – tette hozzá. Hangoztatta: az intézménynek hagyományosan köze van az üzleti élethez és ebből a jövőben sem kíván engedni. A BGE…

Részletek>

Kétszáz munkahelyet teremt a Bosch új zalaegerszegi mérnöki központja

Mérnöki központot hoz létre a Bosch csoport Zalaegerszegen, a 4,2 milliárd forintos, várhatóan 2025-ben elkészülő beruházás kétszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet fog teremteni. A zalaegerszegi beruházás részleteiről a Bosch közleménye úgy fogalmaz: a jövő autóit fejleszti és teszteli a társaság a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya szomszédságában. A 3500 négyzetméternyi területű Bosch Kutató-Fejlesztő és Teszt Kampusz Zalaegerszeg 200 fejlesztőmérnöknek ad majd lehetőséget arra, hogy formálják a jövő meghatározó autóipari technológiáit. A közleményben Szászi István, a Bosch csoport magyarországi és Adria régiós vezetője kifejtette, a cégcsoport világszerte elkötelezetten kutatja a jövő technológiáit,…

Részletek>

A közlekedésbiztonság javítását és az önvezető járművek használatát lehetővé tevő uniós szabályok léptek érvénybe

autopálya

Életbe lépett az az európai uniós rendelet, amely a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében kötelezővé teszi különböző vezetéstámogató rendszerek használatát, és létrehozza az automatizált és teljesen önvezető járművek Európai Unión belüli jóváhagyásának jogi keretét — közölte az Európai Bizottság. A brüsszeli közlemény kiemelte: az új, fejlett, kötelező biztonsági elemek használata hozzájárulhat a járművek biztonságának növeléséhez, és csökkenteni fogja a balesetek számát. A járművezetőt segítő új biztonsági elemek között szerepel, hogy valamennyi közúti jármű esetében intelligens sebességszabályozót, tolatóradart és eseményadat-rögzítőt kell beszerelni. Olyan eszközöket kell alkalmazni, amelyek figyelmeztetnek a járművezető fáradására vagy…

Részletek>

Megnyitották Tibet első nagysebességű vasútvonalát

Tibet gyorsvasút

Megnyitották Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését – adta hírül a Hszinhua kínai állami hírügynökség. A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni. A közúti közlekedéssel összehasonlítva a Lhasza és Nyingcsi közötti menetidő 5 óráról 3,5 órára csökken az új vasútvonalnak köszönhetően. Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű…

Részletek>

Átszervezi működését a Renault csoport

Renault Zoe

Nagyobb működési autonómiával rendelkező egységekre bontja szét szervezetét a Renault autógyár a konszern csütörtöki bejelentése szerint. Az autóipari csoport főbb márkái és tevékenységi körei alapján négy autonóm szervezeti egység köré szervezi át tevékenységét. Ezek a Renault, a Dacia, az Alpine és a New Mobility lesznek. Az átszervezés célja, hogy a csoport a jövőben a tömegtermelésre való törekvésről az értékteremtésre és a nyereségesség növelésére helyezhesse át a hangsúlyt. Luca de Meo, az idén július eleje óta hivatalban lévő vezérigazgató megfogalmazása szerint konszern „eszerint rendezi át működése játékszabályait”. Az új vezérigazgató bevallottan szakítani…

Részletek>

Az Ericsson szerint a jövő

Ericsson szerint a raktár

A fogyasztók és vállalati ügyfelek részéről is egyre jelentősebb igény mutatkozik a gyors szállítási szolgáltatások iránt, ami számos technológiai és logisztikai kihívás elé állítja a szállítmányozó cégeket. Az Ericsson IndustryLab legújabb, „Proaktív logisztika – út a jövőbe” című jelentése azt vizsgálta meg, mit várnak a logisztikai döntéshozók az iparág technológiai fejlődésétől. A tanulmány a logisztikai ágazat jövőjét veszi górcső alá, felméri az ún. proaktív logisztika megvalósíthatóságát, és számos ezzel kapcsolatos kérdésre igyekszik választ adni. A digitális technológiák, például az IoT és az 5G révén mennyivel lehet hatékonyabb és fenntarthatóbb rendszereket…

Részletek>

Innovatív raklapszállítás autonóm mobil robotokkal

kobot

A belső logisztikai folyamatok automatizálása a kisebb és nagyobb vállalkozások számára is egy folyamatosan asztalon lévő téma. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) át tudják venni a termékek A-ból B-be mozgatásával járó szállítási feladatokat, mivel könnyedén alkalmazkodnak a gyártási környezetek állandóan változó körülményeihez. Az együttműködő mobil robotokkal a gyártók bármit bárhova elszállíthatnak a gyárterületen vagy a raktáron belül, még akkor is, ha apró, törékeny tárgyakról, vagy éppen raklapokról, illetve nehéz súlyokról van szó. Az autonóm mobil robotok (AMR-ek) az emberekkel együtt dolgoznak, mely során egy rendkívül eredményes munkakörnyezet jön létre az…

Részletek>

Idéntől csak hibridet gyárt az EU-s piacra a Suzuki Esztergomban

Bonnár Csonka Zsuzsanna

A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós piacokra, a járművek január végétől jelennek meg az EU-s és a hazai értékesítési hálózatban – közölte a társaság. Bonnár-Csonka Zsuzsanna (képünkön) kommunikációs vezető tájékoztatása szerint a vállalat több millió euró értékű beruházással készítette elő az új hibrid modellek bevezetését. Az intézkedésnek köszönhetően az esztergomi üzemben hetven százalékban hibrid meghajtású autót gyártanak majd idén, a járművek 85 százalékát exportálják. A 48 voltos ISG technológiával felszerelt modellek a tapasztalatok szerint 15-20 százalékkal csökkentik a fogyasztást és a szén-dioxid-kibocsátás mértékét,…

Részletek>

Már mindenhol használják, de a régióban elsők között Magyarországon vezeti be az okosszemüvegek legújabb verzióját a DHL Supply Chain

A szerződéses logisztika piacvezetőjeként és a Deutsche Post DHL Group tagjaként a DHL Supply Chain tovább folytatja az okosszemüvegek és az egyéb viselhető eszközök bevezetését, amely a vállalat digitalizálási stratégiáját képezik: a régióban elsők között Magyarországon, a Biatorbágyon található 42 ezer négyzetméteren elterülő elosztó központban vezetik be az Glass Enterprise Edition második generációját. Az eszköz a kiterjesztett valóság segítségével támogatja a raktárakban lévő kigyűjtési folyamatokat, mindez eredményesebb és hatékonyabb munkavégzést eredményez. A felhasználóbarát eszköz növeli a sikerélményt, így a bevezetését követően nagyon rövid idő alatt megszerették a raktárakban dolgozó kollégák.…

Részletek>

A UPS az önvezető technológiákra építi a jövőjét

A UPS bejelentette , hogy a kockázatitőke-befektetéssel foglalkozó leányvállalata, a UPS Ventures kisebbségi részesedést szerzett az autonóm teherautókat fejlesztő TuSimple vállalkozásban. A két vállalat Arizónában meg is kezdte az első önvezető nyergesvontatójuk tesztjét, azt vizsgálva, hogy e járművek javíthatják-e a szolgáltatásminőséget és hatékonyságot a UPS® hálózatában. Az ügylet egy korábban indított kereskedelmi együttműködés folyománya, melyben a UPS szállítási szolgáltatásokat vásárolt a TuSimple-től. A TuSimple-lel közös munka célja kezdetben az volt, hogy jobban megértsék, hogy milyen feltételeknek kell a UPS hálózatának megfelelnie ahhoz, hogy a négyes szintű autonóm teherautókat használni tudják. Ez a fokozat azt…

Részletek>