A bolgár, a lengyel, a litván és a magyar szakminisztériumok vezetői egységesen hívták fel az Európai Bizottság és az Európai Parlament képviselőinek figyelmét Brüsszelben arra, hogy minden uniós szállító vállalkozást versenyhátrányba hoz a harmadik országokból érkezők cégekkel szemben a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozása – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében. Az ITM felidézte: az uniós közlekedési tanács tavaly decemberi ülésén a mobilitási csomagra vonatkozó általános megközelítést kilenc tagállam, köztük Magyarország ellenszavazata mellett fogadták el. Az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága (EP Tran) csütörtökön, plenáris ülése pedig várhatóan január végén…
Részletek>Címke: EP
EP: az útdíjnak idő helyett távolság alapúnak kell lennie
Az útdíjat a használat időtartama alapján kivető országoknak távolság alapú díjazásra kell átállniuk 2023-tól a nehézgépjárművek és a 2,4 tonnánál nehezebb teherautók, 2027-től pedig a kisteherautók és a minibuszok esetében – döntött az Európai Parlament (EP). Az Európai Parlament tájékoztatása szerint az EP plenáris ülésén 398 szavazattal, 179 ellenszavazat és 32 tartózkodás mellett elfogadott szabálytervezet szerint 2021-től a nehézgépjárművekre és a nagyobb teherautókra útdíjat kiszabó tagállamoknak az útdíjak mellett a közlekedésből származó lég- és zajszennyezés miatt is díjat kell szedniük. 2026-tól ezt a díjat az összes járműkategóriára be kell vezetni.…
Részletek>Az Európai Parlament 40 százalékkal csökkentené az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra
A tervezettnél nagyobb mértékben, negyven százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. Az Európai Bizottság eredeti javaslatai alapján 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra harminc százalékkal kellene csökkenteni az új személyautók és könnyű haszongépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2021-re előirányzott értékhez képest. Az EP azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re húsz, 2030-ra negyven százalékot. A célértékeket túllépő gyártóknak pedig büntetést kellene fizetniük az európai költségvetésbe, amiből az autóipari változások által érintett munkaerő továbbképzését finanszíroznák. A…
Részletek>Az EP elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot
Elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot szerdán az Európai Parlament (EP) plenáris ülése, az európai uniós kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdés így visszakerül további egyeztetésre a testület illetékes szakbizottságához. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, amelynek alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást a kiküldetésben dolgozó munkavállalókra általánosan vonatkozó irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor ez lett volna az Európai…
Részletek>NiT Hungary: kiszorulhatnak a magyar fuvarozók az európai uniós piacokról
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary szerint a magyar fuvarozók kiszorulhatnak az uniós piacokról, ha az Európai Parlamentben (EP) előterjesztett mobilitási csomag kiküldetési irányelvét kiterjesztik a közúti fuvarozásra, ezért levélben kérték az EP magyar képviselőitől, az állami döntéshozóktól, valamint a nemzetközi társszervezetektől, hogy képviseljék a magyar árufuvarozók érdekeit. A NiT Hungary az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kiemelte, a kiküldetési irányelv kiterjesztése a közúti fuvarozásra veszélyt jelent a nemzeti össztermék 6 százalékát megtermelő alágazatra, és az itt dolgozó kis- és középvállalkozásoknál foglalkoztatott 110 000 alkalmazottra. A mobilitási csomag előterjesztésében…
Részletek>Szabotázs vagy kabotázs: még nem döntött az Európai Parlament
Szavazásra fogják bocsátani az uniós kiküldetési irányelvhez kapcsolódó, a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot júliusban az Európai Parlamentben, miután a képviselők elutasították a közlekedési szakbizottság álláspontjának automatikus jóváhagyását a testület plenáris ülésén. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, s ez alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást az uniós kiküldetési irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor az lett volna az Európai Parlament…
Részletek>Az uniós tagállamok nem jutottak kompromisszumra a fuvarozói szektor új szabályozásáról
Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről. „Sajnos, nem tudtunk közös álláspontot elfogadni ezen a soros elnökségi cikluson” – mondta az ülést követő sajtótájékoztatóján Ivajlo Moszkovszki, az unió soros elnökségét júliusig betöltő Bulgária közlekedési minisztere. Több tagállam képviselője is abbéli reményét fejezte ki csütörtökön, hogy még a jövő évi uniós választások előtt sikerül lezárni az ügyet. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is…
Részletek>Dízelbotrány: az EP új szabályokat hagyott jóvá a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén új szabályozást hagyott jóvá, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, működésük kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon. Az uniós parlament sajtószolgálatának tájékoztatása szerint minden uniós tagállamnak egységesen, az előző évben fogalomba helyezett gépjárművek közül negyvenezrenként egyet legalább évente biztonsági szempontok alapján ellenőriznie kell, és legalább húsz százalékuk esetében az ellenőrzéseknek a károsanyag-kibocsátására is fókuszálnia kell. Az új vizsgálati rendszer biztosíthatja, hogy az autók mindvégig a kibocsátási határértékeken belül maradjanak. Ennek érdekében a tesztközpontokat rendszeresen és független hatóság bevonásával ellenőrizni fogják. Az autótulajdonosok kiadásait megtérítik, ha olyan problémákat javíttatnak…
Részletek>Hatnak az Unió dömping ellenes intézkedései a magyar acéliparra
A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szerint az Európai Parlament dömping-ellenes fellépésével lélegzethez jut az acélpiac, de további intézkedésekre is szükség lehet. Az Európai Parlament jelentős lépést tett előre az uniós piac védelmének érdekében a most meghozott intézkedésekkel mondta Móger Róbert, a hazai acélipart képviselő Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés igazgatója. A szakember úgy látja a következő időszak egyik legnagyobb kérdése, hogy a most meghozott intézkedéseket képes lesz-e valóban hatékonyan betartatni az Európai Unió. Mint elmondta, mindez a hazai acélgyártás elemi érdeke, hiszen a gazdasági válságot követő évek visszaesése…
Részletek>Az EB mobilitási csomagjának szakmai kérdését vitatták meg az EP konferenciáján
Az Európai Bizottság november elején bemutatott mobilitási csomagjának hatásait tekintették át a közuti fuvarozók szempontjából az Európai Parlamentben csütörtökön azon a konferencián, amelyet Deli Andor magyar, Wim Van De Camp holland és Elzbieta Lukacijewska lengyel néppárti EP-képviselők szerveztek. A Közlekedési és Turisztikai Bizottság (TRAN) kétnapos ülésén Deli Andor európai parlamenti képviselő arra hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedési szektoron belül egyértelmű szabályokra, a bürokrácia és az adminisztratív terhek csökkentésére és az egységes belső piac megőrzésére van szükség, miközben küzdeni kell az illegális tevékenységet folytató cégek és visszaélések ellen. A…
Részletek>