Elfogadta az EU a nemzetközi szállításra és a járművezetők kiküldetésére vonatkozó új szabályokat

kamion

Az Európai Unió tagállamai elfogadták az uniós közúti szállítási ágazat reformját jelentő új szabályokat, amelyek a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetését, munkakörülményeit is meghatározzák – közölte az uniós tanács kedden. A jogszabályt még az Európai Parlamentnek is el kell fogadnia ahhoz, hogy hatályba léphessen. A mobilitási csomag néven ismert reform keretében jobb szociális és munkakörülményeket kívánnak teremteni a gépjárművezetőknek, ugyanakkor az is cél, hogy megteremtsék a fuvarozók határokon átnyúló szolgáltatás-nyújtásának szabadságát. Az új szabályok hozzájárulnak továbbá a közúti közlekedésbiztonság javításához – közölték. A reform keretében egyértelművé teszik a korábbi, félreértelmezhető…

Részletek>

Uniós tanács: a tagállamok jóváhagyták a nemzetközi fuvarozásra vonatkozó új kiküldetési szabályok javaslatát

Európa

Az Állandó Képviselők Bizottsága (Coreper) jóváhagyta a mobilitási csomagként ismert, a járművezetők munkakörülményeiről, a nemzetközi szállításban részt vevő járművezetőkre vonatkozó különleges kiküldetési szabályokról, az árufuvarozási piachoz való hozzáférésről és a végrehajtás javításáról szóló javaslatokat – közölte az Európai Unió Tanácsa. Az elfogadott javaslat egyebek mellett a járművezetők kiküldetésével összefüggően meghatározza, hogy a hivatásos gépjárművezetők miként részesülhetnek annak az elvnek az előnyeiből, hogy az „ugyanazon helyen elvégzett ugyanolyan munkáért ugyanolyan bért kell fizetni”. A járművezetők maximális munkaidejére és minimális pihenőidejére vonatkozóan a javaslat bizonyos fokú rugalmasságot vezet be a nemzetközi árufuvarozásban…

Részletek>

Az EP elfogadta tárgyalási mandátumát a fuvarozói szektor új szabályozásáról

autópálya, kamion

Elfogadta a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumát csütörtökön az Európai Parlament (EP), így megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a közösségi kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdésben. A brüsszeli plenáris ülésen viszonylag szűk többséggel megszavazott mobilitási csomag legfontosabb vitás pontja az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A képviselők a kabotázsra (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítás) és a határátlépéssel járó fuvarokra is kiterjesztenék a kiküldetési szabályokat. Kivonnák ugyanakkor ezek hatálya alól a tranzitfuvarokat, a kétoldalú szállítási műveleteket, illetve a célországok felé vezető úton…

Részletek>

NiT Hungary: kiszorulhatnak a magyar fuvarozók az európai uniós piacokról

autópálya, kamion

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary szerint a magyar fuvarozók kiszorulhatnak az uniós piacokról, ha az Európai Parlamentben (EP) előterjesztett mobilitási csomag kiküldetési irányelvét kiterjesztik a közúti fuvarozásra, ezért levélben kérték az EP magyar képviselőitől, az állami döntéshozóktól, valamint a nemzetközi társszervezetektől, hogy képviseljék a magyar árufuvarozók érdekeit. A NiT Hungary az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében kiemelte, a kiküldetési irányelv kiterjesztése a közúti fuvarozásra veszélyt jelent a nemzeti össztermék 6 százalékát megtermelő alágazatra, és az itt dolgozó kis- és középvállalkozásoknál foglalkoztatott 110 000 alkalmazottra. A mobilitási csomag előterjesztésében…

Részletek>

Szabotázs vagy kabotázs: még nem döntött az Európai Parlament

Szavazásra fogják bocsátani az uniós kiküldetési irányelvhez kapcsolódó, a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot júliusban az Európai Parlamentben, miután a képviselők elutasították a közlekedési szakbizottság álláspontjának automatikus jóváhagyását a testület plenáris ülésén. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, s ez alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást az uniós kiküldetési irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor az lett volna az Európai Parlament…

Részletek>