Az Euronics árbevétele nyolc százalékkal nőtt tavaly

Euronics

Az Euronics műszaki áruházlánc kiskereskedelmi árbevétele nyolc százalékkal, nettó 64 milliárd forintra nőtt tavaly az előző évi nettó 59,2 milliárdról – közölte a vállalat. A közlemény szerint az Euronics webáruházának részesedése tavaly már meghaladta a teljes céges forgalom húsz százalékát. A vállalat kiemelte, hogy kihívásokkal teli üzleti évben sikerült növekedési pályán maradnia, noha a koronavírus-járvány okozta korlátozások és a megváltozott fogyasztói szokások miatt az áruházaiba betérők száma tíz százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest. A közleményben Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a tavalyi eredményeket nem tudták…

Részletek>

Őrségváltás a Porsche Hungária élén

Porsche

Januártól Peter Gstattner és Németh Balázs veszi át a Porsche Hungaria irányítását ügyvezető igazgatóként – közölte a társaság. Gstattner a pénzügyi, a kontrolling, az informatikai és a logisztikai területeket fogja felügyelni, emellett ellátja a cég szóvivői feladatait is. Németh-hez az értékesítés, a marketing és a sajtómunka irányítása tartozik majd – írták. A cég honlapja szerint a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. 1990-ben jött létre az osztrák anyavállalat első kelet-európai cégeként. Tavaly csaknem 38 ezer autót és kishaszonjárművet értékesítettek, árbevételük meghaladta a 400 milliárd forintot, többségében belföldi értékesítésekből. Egy évvel korábban 37…

Részletek>

A koronavírus lendületet adott a csomagolóipari innovációknak… egy atomháború után pedig szárnyalna az iparág

FMCG, csomag

A különböző iparágakat eltérően érintette a járvány miatt kialakult helyzet: volt, ahol kevesebb csomagolóanyagra volt szükség, de volt, ahol a tavaszi „karantén-zárás” miatt a megszokott mennyiség sokszorosára nőtt az igény. Ilyen terület volt például az e-kereskedelem és az FMCG szektor. Összességében elmondható, hogy a járvány a csomagolóiparban is fokozott hatékonyságot követelt meg, és ez még inkább az innováció felé terelte a gyártókat. A fenntarthatósági célok, az online értékesítés ugrásszerű megnövekedése, a vevői igények és a logisztikai láncok változásai már évek óta olyan folyamatokat generáltak, amelyek átírták a csomagoló- és papíripari…

Részletek>

Kecskeméti Mercede: tavaly még ment a szekér

Mercedes Benz CLA 250e Coupe

A kecskeméti Mercedes-gyárban tavaly az előző évinek megfelelő mintegy 190 ezer autót gyártottak, ugyanakkor a cég közel három százalékos árbevétel-növekedést és hatmillió euróval jobb adózott eredményt ért el a 2018-as évhez képest – derül ki a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. éves jelentéséből. A gyártás mennyisége az előző évivel csaknem azonos, annak ellenére, hogy tavaly három új modell sorozatgyártása is elindult. Az új CLA Coupét a CLA Shooting Brake, ősszel pedig három kompakt modell Mercedes-AMG Performance verziói követték. A társaság 2019-ben közel 3,7 milliárd eurós forgalmat ért el, amely az előző…

Részletek>

A Suzuki még bizakodó

Suzuki

A magyarországi gépjármű-értékesítést várhatóan ismét negatívan fogja érinteni a koronavírus-járvány második hulláma, azonban a Magyar Suzuki Zrt. arra számít, hogy pánikszerű hatása már nem lesz, és az autópiac kisszámíthatóbb, lassú felfutása várható a második fél évben. Tóth Péter kereskedelmi igazgató szerint racionális előrejelzés, hogy ebben az esetben a márka mintegy 15 ezer új járművet értékesít, és ezzel visszaszerzi piacvezető pozícióját. Az év elején még mintegy húszezer autó eladásában bízott a cég Magyarországon az idei évre. A korábban nyilvánosságra hozott adatok szerint tavaly 25 766 új Suzukit helyeztek forgalomba az országban…

Részletek>

Négy százalékkal csökkent Masterplast árbevétele

Masterplast

A Masterplast árbevétele a második negyedévben 27,499 millió euró volt, ami 4 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától, a cégcsoport adózott nyeresége elérte az 1,838 millió eurót, szemben a bázisidőszak 1,824 milliós nyereségével – közölte az építőipari szigetelőanyagokat gyártó és értékesítő vállalat. A társaság jelentése szerint az árbevétel csökkenését ellensúlyozta a növekvő kereskedelmi árrés. Az üzemi eredmény 2,757 millió eurós összegével az EBITDA (az adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) mutatója elérte a tíz százalékos rekordszintet, az egy évvel korábbi 8,4 százalékkal szemben. A folyamatos ellátásnak és…

Részletek>

Pályacsúcs: Esztergomban legyártották a 3,5 milliomodik Suzukit

Bonnár Csonka Zsuzsanna

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében elkészült a 3,5 milliomodik gépkocsi, egy hibrid meghajtású Vitara modell – közölte a vállalat kommunikációs vezetője. Bonnár-Csonka Zsuzsanna tájékoztatása szerint az esztergomi autógyár a cég harmadik legnagyobb üzeme Japán és India után. Termelésének közel 30 éve alatt Vitarából készült a legtöbb, ezt követi az SX4, majd a Suzuki első hazai gyártású autója, az első generációs Swift. A hazai értékesítésen túl a vállalat a 2019-ben a legyártott közel 180 000 járművel 123 országot szolgált ki. Az itt készült járművek megtalálhatók a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a…

Részletek>

Nagyon visszaesett a Renault gépjárművek értékesítése

Renault Zoe

Jelentősen, több mint harmadával csökkent a Renault által gyártott járművek értékesítése szerte a világban az első fél évben a koronavírus-járvány következményeként. A második legnagyobb francia autógyártó vállalat hétfőn közölte, hogy 1 millió 256 ezer 658 járművet adtak el január-júniusban, ami 34,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A globális autópiacon ennél kisebb arányban, 28,3 százalékkal esett vissza a forgalom. A Renault alapvetően azzal magyarázta az értékesítés erős csökkenését, hogy a járvány miatt szigorú korlátozásokat rendeltek el azokban az országokban, amelyekben a legnagyobb a kitettsége. A Renault-járművek forgalma 41,8 százalékkal zuhant a…

Részletek>

Az ABB befejezte az Energetikai Hálózatok üzletág eladását a Hitachinak

villanyvezeték

Az üzletág eladása lehetővé teszi, hogy az ABB a kulcsfontosságú piaci trendekre és vevői igényekre, így a közlekedés és az ipar villamosítására, az automatizált gyártásra, a digitális megoldásokra, valamint magasabb szintű, fenntarthatóbb termelékenységre koncentráljon. „A mai bejelentésünk fontos fordulópontot jelent az ABB történetében. Azóta, hogy bejelentettük az Energetikai Hálózatok Hitachinak történő eladási szándékunkat az ABB jelentős előrelépést tett azon az úton, hogy egy még ügyfélközpontúbb és egyszerűbb szervezeti felépítésű vállalattá váljon. Úgy hisszük, hogy a Hitachi jó tulajdonosa lesz az Energetikai Hálózatok üzletágnak, és ABB által letett szilárd alapokra támaszkodva…

Részletek>

Felfüggesztette új autói forgalmazását a Lada

lada autokereskedő

Bizonytalan ideig felfüggesztette új autói forgalmazását a Lada, a szerviz, alkatrész és garanciális tevékenység zavartalanul folytatódik, az országos márkaszerviz-hálózat is tovább működik – közölte a Lada Hungary Kft. A közleményben felidézik, hogy a Lada márka korábban a Renault-Nissan Szövetség többségi tulajdonába került, a szövetség globális stratégiájának kialakításakor eldőlt, hogy a Lada márka modelljeit nem európai forgalmazásra szánják. Emiatt a Lada-gyár az európai emissziós normáknak megfelelő modellek gyártását leállította, így az európai import lehetősége is megszűnt. Jelenleg a készleten lévő utolsó darabok kiárusítása folyik, további kocsi nem érkezik. Amennyiben a szövetség…

Részletek>