A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség. Az MLSZKSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát. Felidézik, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne. Míg a vízi…
Részletek>Címke: fuvarozás
Újabb menetrend szerint közlekedő nemzetközi tehervonatot indított a Rail Cargo csoport
Októberben megkezdte menetrendszerű közlekedését Európa legnagyobb tengeri kikötőjét, Rotterdamot és a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK logisztikai központot összekötő tehervonat, ezzel egy éven belül a negyedik vonatprojektjét indította útjára a Rail Cargo Group – közölte a Rail Cargo Hungaria Zrt. Hernád Ágnes, a Rail Cargo Operator – Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben kiemelte, a mintegy 1400 kilométeres távot a vonat köztes megállók nélkül egy nap alatt teszi meg. Az ügyvezető igazgató szerint a Magyarország legnagyobb vasúti és közúti bimodális terminálja és a rotterdami kikötő közötti vasúti összeköttetés olyan kedvező…
Részletek>Összeolvadt a Link és a Waberer’s lengyel leánycége
Október elsejével a Link lengyel fuvarozócég hivatalosan egyesült a budapesti székhelyű Waberer’s helyi szállítmányozási irodájaként működő Waberer’s Polskával, az összeolvadással létrejött cég Link Sp.z.o.o. néven működik tovább – közölte a Waberer’s International Nyrt. A Waberer’s tavaly nyáron jelentette be, hogy 32 millió eurót fordít a lengyel fuvarozócég akvizíciójára, amelyet a magyar vállalat a tavaly júniusban lezajlott nyilvános részvényértékesítéséből származó bevételéből finanszírozott. A szerdai tájékoztatás szerint az egyesülés célja a Waberer’s lengyelországi tevékenységének továbbfejlesztése, ügyfeleinek minél hatékonyabb kiszolgálása. A Link 2017-es felvásárlása óta egyébként a Lengyelországban működő vállalat flottájának mérete közel…
Részletek>Árbevétel-növekedés mellett eredménycsökkenésre számít a Waberer’s az idén
A Waberer’s International Nyrt. az árbevétel kétszámjegyű növekedésére, valamint a kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) kismértékű csökkenésére számít idén, miután módosították korábbi, az EBITDA növekedésére vonatkozó várakozásaikat – mondta Lajkó Ferenc, a társaság vezérigazgatója Budapesten sajtótájékoztatón. A vezérigazgató kiemelte: a második negyedévében a bevételek növekedése kétszámjegyű volt, miután a Waberer’s folyamatosan növelte piaci részesedését. Ugyanakkor a társaság nyereségessége csökkent, ezt Lajkó Ferenc elsősorban a munkaerőpiaci nyomással és az üzemanyagárak növekedésével, illetve a járműkihasználtság ideiglenes csökkenésével indokolta. A Waberer’s International 184,5 millió euró árbevételt ért el a második negyedévben,…
Részletek>A Waberer’s az EBITDA csökkenésére számít az idén
A Waberer’s International Nyrt. módosította korábbi piaci várakozásait, és az éves csoportszintű adózás és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) kismértékű csökkenését várja a tavalyi 85,8 millió euróhoz képest – közölte a társaság. A korábbi várakozások az éves EBITDA növekedését jelezték. A menedzsment a korábbi várakozásaival összhangban a bevétel kétszámjegyű növekedésére számít 2018-ban 2017-hez képest. A tájékoztatás szerint a várakozások módosításának fő okai az európai fuvarozási piacon tapasztalható változások, így a régiós munkaerőpiaci nehézségek és a költségvezérelt áremelések miatti alacsonyabb kamion-kihasználtság, amik nyomás alá helyezik a profitabilitást. A vezetőség ezeket a hatásokat…
Részletek>Az EP elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot
Elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumot szerdán az Európai Parlament (EP) plenáris ülése, az európai uniós kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdés így visszakerül további egyeztetésre a testület illetékes szakbizottságához. Az EP közlekedési bizottsága június elején szavazta meg a jelentését, amelynek alapján a jövőben kivonnák a nemzetközi áru- és személyfuvarozást a kiküldetésben dolgozó munkavállalókra általánosan vonatkozó irányelv hatálya alól, a kabotázst (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítást) végző sofőröket viszont nem. Ha ezt a jelentést jóváhagyta volna az EP plenáris ülése, akkor ez lett volna az Európai…
Részletek>Az uniós tagállamok nem jutottak kompromisszumra a fuvarozói szektor új szabályozásáról
Nem jutottak kompromisszumra a nemzetközi fuvarozói szektorra vonatkozó új szabályokról az uniós tagországok szakminiszterei a csütörtöki luxembourgi találkozón, így egyelőre nem kezdődhetnek meg a tárgyalások az Európai Parlamenttel (EP) a kérdésről. „Sajnos, nem tudtunk közös álláspontot elfogadni ezen a soros elnökségi cikluson” – mondta az ülést követő sajtótájékoztatóján Ivajlo Moszkovszki, az unió soros elnökségét júliusig betöltő Bulgária közlekedési minisztere. Több tagállam képviselője is abbéli reményét fejezte ki csütörtökön, hogy még a jövő évi uniós választások előtt sikerül lezárni az ügyet. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is…
Részletek>Egyeztetések kezdődtek az autóbuszos személyszállítás biztosítási díjainak emelkedéséről
Háromoldalú egyeztetést tartott az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak (kgfb) drasztikus emelkedéséről kedden a fejlesztési tárca kezdeményezésére a Magyar Nemzeti Bank (MNB), a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a fuvarozói érdekképviselet – közölte a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary). Az autóbuszos személyszállítók áprilisban a kormány és a biztosításfelügyelet beavatkozását kérték a kgfb díjak növekedése miatt. A NiT Hungary akkori közlése szerint a biztosítótársaságok a közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva átlagosan háromszoros, négyszeres biztosítási díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) úgy vélte, az egyidejű, nagyarányú emelés miatt a kartellgyanú…
Részletek>Logisztikai szövetség: évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése
A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ). A szövetség szerint ehhez a nagy távolságú, az ezer kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20 százalékát kellene vasútra és vízi útra terelni. A közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések fejlesztésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költséget takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Az…
Részletek>Évente több ezer életet menthet a kamionok holtterének ismerete
Évente több ezer közúti baleset lenne megelőzhető, ha az autósok, motorosok, kerékpárosok és a gyalogosok is tisztában lennének a tehergépjárművek holtterének méreteivel – többek között erre is felhívták a figyelmet május 11-én, a Közlekedéstudományi Egyesület által elindított Közlekedési Kultúra Napjának budapesti rendezvényén. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által szervezett eseményen a biztonságtudatos közlekedés fontossága mellett, az intermodális fuvarozás közlekedési kultúrára kifejtett hatásait, előnyeit is ismertették. A résztvevők többek közt kipróbálhatták, mit lát egy sofőr a kamion vezetőfülkéjéből, és azt is, hogyan daruzzák át a kamionok több tonnás pótkocsiját…
Részletek>