A Waberer’s International Zrt. újra kérelmezi a társaság törzsrészvényeinek bevezetését a Budapesti Értéktőzsdére (BÉT) a prémium kategóriába; a cég a meglévő részvények értékesítése mellett ötvenmillió euró friss tőkebevonására számít – jelentette be a társaság. Az MTI-hez küldött közleményben Lajkó Ferenc, a társaság vezérigazgatója kiemelte, nagy lehetőségeket látnak a növekvő európai közúti szállítási iparágban, a lengyel Link felvásárlásával erősítik piaci pozíciójukat. A csoport a legnagyobb saját tulajdonú járművekkel szolgáltatást nyújtó cég az európai nemzetközi közúti fuvarozási piac komplett rakományok (FTL) szegmensében. A 2015. évi árbevétel alapján a Waberer’s cégcsoport a legnagyobb magyarországi logisztikai…
Részletek>Címke: fuvarozás
A Waberer’s növelte tavalyi árbevételét
A Waberer’s International Zrt. (Waberer’s), Európa vezető fuvarozója a komplett rakományok piacán, ma közzétette legfrissebb adatait 2016-os üzleti eredményeiről. Az előző év azonos időszakához viszonyítva a 9,5 százalékos növekedéssel elért 572,4 millió euró bevétel és a 12,1 százalékos EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkentési leírás előtti üzemi eredmény) is jelzi, hogy a Waberer’s 2016-ban stabil teljesítményt nyújtott. Az eredmény főként a közúti szállítás iránti kereslet Európa-szerte tapasztalható növekedésének, és a vállalat sikeresen megvalósított növekedési stratégiájának köszönhető. A Waberer’s regionális szerződéses logisztika üzletága különösen jól teljesített: 2016-ban bevételei 10,9 százalékkal nőttek. Összhangban a…
Részletek>Fuvarozók egyesülete: a közúti fuvarozók több tízmilliárd bevételtől esnek el a jogsértők miatt
A magyar közúti fuvarozók évente több tízmilliárd forint fuvardíj-bevételtől esnek el a jogsértő módon dolgozó konkurensek miatt – mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban (NFM) létrehozott, és néhány hete már működő speciális közúti ellenőrzési csoport hatékony, szigorú ellenőrzésétől a jogkövető vállalkozások versenyhelyzetének javulását, bevételeik növekedését várják. Emlékeztetett, az MKFE évek óta szorgalmazta a hatékonyabb hatósági fellépést a jogosulatlanul fuvarozó vállalkozásokkal szemben, 2015-ben kormányhatározat született a magyar közúti fuvarozás versenyképességének növeléséről, amelynek hangsúlyos része a piacvédelem. Tavaly ugyancsak kormányhatározat rendelkezett a speciális,…
Részletek>Kilenc logisztikai szervezet javaslatcsomagot dolgozott ki az ágazat versenyképességének növelésére
Százmilliárd forintot meghaladó nemzetgazdasági többletbevételt generálhatnak azok az intézkedések, amelyeket kilenc magyar logisztika szervezet közösen javasolt a kormánynak ágazati helyzetértékelésében – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség közleménye szerint a Nemzeti logisztikai összefogás elnevezésű dokumentumban nevesítették azokat a területeket, ahol a hazai logisztikai ágazat versenyképessége és piacvédelme érdekében szerintük beavatkozások szükségesek. A logisztikai iparág stratégiai ágazat Magyarországon, a hazai logisztikai szektor a magyar GDP 7,1 százalékát állítja elő, valamint e területen dolgozik a magyar munkavállalók 3,5 százaléka, ez több mint 191 ezer munkavállalót jelent – írták. A…
Részletek>Csodálatos termelési és értékesítési eredményeket ért el a Mercedes-Benz
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (M-B Manufacturing) rendkívül sikeres évet tudhat maga mögött, közel 190 ezer gépkocsit gyártottak 2016-ban Kecskeméten. A vállalat árbevétele a 3,4 milliárd euró feletti értékével némiképp meghaladja a 2015-ös szintet. 2016-ban több jelentős beruházásról is döntés született: a jelenlegi gyár bővítése és egy második gyár építése kapcsán is. A második gyár megépítésével 2500 új munkahelyet teremt a Mercedes-Benz Magyarországon. A Mercedes-Benz Hungária Kft. kimagaslóan sikeres évet zárt 2016-ban közel 80 milliárd forintos forgalmával, mely 30 százalékos növekedést jelent 2015-höz képest. A Mercedes-Benz a prémium személyautó szegmens piacvezető…
Részletek>Nemzeti logisztikai összefogást javasolnak az ágazat szereplői
Százmilliárd forintot meghaladó nemzetgazdasági többletbevételt generálhatnának azok az intézkedések, amelyeket a magyar logisztikai iparág kilenc meghatározó szervezete közösen javasol egy, a kormánynak március végén benyújtott ágazati helyzetértékelésében. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban nevesítették azokat a területeket, ahol a hazai logisztikai ágazat versenyképessége és piacvédelme érdekében beavatkozások szükségesek. Az aláírók továbbá egy olyan közös – a honos megbízó, a logisztikai szolgáltató, a fuvarozó és a Magyar Kormány együttműködésén alapuló – érdekeltségi rendszer kialakítását kezdeményezik, amely segítené a magyarországi logisztikai szolgáltatókat és fuvarozókat, hogy helyt tudjanak állni az európai piacon. A…
Részletek>MKFE: ellehetetlenítenék a visegrádi országok fuvarozóit Nyugat-Európában
Az Európai Bizottság kiküldetési irányelvében a fuvarozásra is olyan minimálbér kötelezettséget, adminisztrációs terheket írnak elő, amely ellehetetlenítené a visegrádi országok nemzetközi közút fuvarozóinak munkáját Nyugat-Európában — mondta Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára. Példaként említette, hogy olyan bejelentési kötelezettségeket kellene teljesíteniük, ami már a fuvarozók indulását is megnehezítené. Betarthatatlannak nevezte a főtitkár, hogy gépkocsivezetőnek a munkabér-igazolást is magánál kellene tartania, hogy azt az ellenőrzéskor megmutathassa. Somogyi kifejtette: az Európai Unióban tudott, hogy köszönőviszony sincs a nyugat-európai és a visegrádi országok minimálbérei között, ezért szerinte gazdasági ellehetetlenítéshez vezetne…
Részletek>Közös visegrádi fellépés a fuvarozást érintő nyugat-európai versenykorlátozó intézkedésekkel szemben
A visegrádi országok fuvarozói érdekképviseleti szervezetei közös nyilatkozatot fogadtak el, amelyben arra kérik az Európai Bizottságot, hogy minden tagállamra egységes szabályozást, irányelveket fogadjon el a piacon, mert véleményük szerint a jelenlegi helyzet versenykorlátozó és ellehetetleníti az európai ellátási láncot – jelentette be Wáberer György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke, miniszterelnöki megbízott. Példaként említette, hogy a nyugat-európai hatóságok a kelet-európai fuvarcégek alkalmazottaitól országonként különböző igazolások – egyebek közt munkabér-igazolás vagy munkaszerződés, társadalombiztosítási igazolás, bérjegyzék – bemutatását követelik meg az adott nemzet nyelvén, illetve kiküldetésnek minősítve a munkavégzésüket az adott…
Részletek>3500 magyar fuvarozónak lesz jobb
Együttműködési megállapodást kötött a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a független üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató UTA Magyarország Kft., 3500 magyar fuvarozó kedvezőbb áron tankolhat 15 európai országban – közölték az aláírók hétfőn közös közleményben az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a NiT Hungary és az UTA megállapodása Ausztriára, Németországra, Csehországra, Szlovákiára, Lengyelországra, Franciaországra, Spanyolországra, Portugáliára, Szlovéniára, Olaszországra, Belgiumra, Finnországra, Norvégiára, Svédországra és Angliára terjed ki, de kedvező tapasztalatok esetén az ipartestület és a kártyaszolgáltató az országok körét bővítheti. A NiT Hungary tagságát mintegy 3500 belföldi, illetve nemzetközi áru- és…
Részletek>A NiT Hungary aláírást gyűjt a kelet-európai fuvarozók érdekében
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) aláírásgyűjtést indít a nemzetközi árufuvarozó és személyszállító cégek körében, tiltakozásul az ellen, hogy több nyugat-európai országban szociális csomagba bújtatott piacvédelmi eszközöket vezetnek be – jelentette be Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Dittel kifejtette, szerintük a kelet-európai országok fuvarozóinak kiszorítására irányul az, hogy több nyugat-európai országban – köztük Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Ausztriában és Norvégiában – az ottani minimálbér megfizetését kötelezővé teszik, illetve többlet adminisztrációs kötelezettségeket vezetnek be a külföldi fuvarozók számára, mindez sérti az Európai Unió szabad szolgáltatás áramlására vonatkozó alapelvét. Hozzátette: május…
Részletek>