Belép az európai piacra a kínai CRRC, a világ legnagyobb vasúti járműgyártója

Egy német vállalat mozdonygyártó ágazatának felvásárlásával belép az Európai Unió piacára a kínai CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation), a vasúti járműgyártás piacának világszerte legnagyobb szereplője – írta a Die Welt című német lap. A kínai állami vállalat a vasúti infrastruktúra területén tevékenykedő Vossloh mozdonygyártó részlegét vásárolja meg, várhatóan nagyjából tízmillió euróért (3,3 milliárd forint). Az ügylet véglegesítéséhez az uniós és a kínai hatóságok hozzájárulása is szükséges – közölte a Vossloh. A frankfurti tőzsdén szereplő részvénytársaság elsősorban úgynevezett sínleerősítő rendszerekkel foglalkozik. Mozdonygyártó részlege Kielben működik, ötszáz alkalmazottal. Dízelmozdonyokat gyártanak, évente…

Részletek>

Bővült a Rába árbevétele és nyeresége az első negyedévben

Rába

Tizenkilenc százalékkal, 14,7 milliárd forintra nőtt a Rába Járműipari Holding Nyrt. konszolidált árbevétele 2019 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest, nettó nyeresége pedig 744 millió forintra nőtt az előző évi 396 millió forintról – közölte a győri székhelyű vállalat. A cégcsoport tárgyidőszakban elért üzemi eredménye 930 millió forint nyereség volt, szemben az egy évvel korábbi bázisidőszakban realizált 550 millió forinttal. A Rába csoport 1,446 milliárd forint EBITDA-ról (kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) számolt be az első negyedévben, az egy évvel korábbi 1,045 milliárd forint után. A pénzügyi…

Részletek>

Bővítette dolgozói létszámát a győri székhelyű Leadec Kft.

Százötven embert vett fel, ezzel harminc százalékkal növelte munkavállalói számát a győri székhelyű Leadec Kft. – tudatta a járműipari gyárak üzemeltetésével, a termelés folyamatban tartásával és termeléskiegészítő műszaki igények teljesítésével foglalkozó vállalat. Az újonnan felvett szakemberek feladata szentgotthárdi és győri autóipari üzemek gyártási folyamatainak műszaki, infrastrukturális és logisztikai üzemeltetése. Ezek magukban foglalják egyebek mellett az elektromos hálózat, a híddaruk, kapuk, vízkezelő és légkezelő berendezések menedzselését, a hűtési és fűtési rendszerek, tűzvédelmi rendszerek karbantartását. A bővüléssel a cég dolgozóinak száma eléri a 730-at. A Leadec Magyarország legjelentősebb autógyáraiban telepít egyebek mellett…

Részletek>

Bővítette kapacitását az Audi Hungaria Zrt.

Audi

Tizenötezer négyzetméterrel növelte gyártóterületét az Audi Hungaria Zrt., amellyel az exkluzívszéria-gyártás kapacitását növelte a szerszámgyárában – jelentette be a győri székhelyű vállalat. A járműgyártó közleménye szerint a jövőben naponta százhúsz egyedi Audi és Volkswagen modellhez szállítanak karosszériaelemeket. Ehhez modern gyártóberendezéseket helyeztek üzembe és tovább digitalizálták a termelést. Jelenleg 680 ember mintegy 52 ezer négyzetméteren gyárt szerszámokat prés- és karosszériaüzemek számára Győrben, valamint karosszériaelemeket a Volkswagen konszern modelljeihez. Győrben motorháztetőket, csomagtartókat, ajtókat, sárvédőket és oldalfalelemeket is készítenek többek között az Audi R8, RS3, RS4, RS5 modellekhez, valamint ott készül a győri Audi…

Részletek>

Beszállna az akkumulátorgyártásba a Volkswagen csoport

akkumulátor

Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW) – írta a Manager Magazin című német lap. Az autógyártás legnagyobb európai szereplője a tervek szerint az SK Innovation nevű dél-koreai céggel szövetkezne, amely a harmadik számú akkumulátorgyártó a távol-keleti országban. A két vállalat Európában építene akkumulátorgyártó üzemeket. A VW még nem zárta le a tárgyalásokat a kiszemelt partnerrel, és még nem hozott végleges döntést az ügyben, amely novemberben kerülhet a felügyelőbizottság elé. A VW eddig két másik dél-koreai gyártótól, az LG Chemtől…

Részletek>

A magyar tulajdonú autóipari cégek lemaradhatnak a digitalizációban

Az autóiparban aktív magyar tulajdonú vállalkozások kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt, mint az ágazatban működő külföldi tulajdonú cégek – mutat rá egy friss hazai felmérés. A Magyarországon működő autóipari vállalatok túlnyomó többsége már rendelkezik digitális jövőképpel (70 százaléka) vagy hamarosan kidolgozza azt (12 százalék) – derül ki az autopro és az SAP Hungary Kft. felméréséből. A megkérdezett vállalatok többsége használ vállalatirányítási rendszert, amellyel alapvetően elégedett. A legelterjedtebbek a sztenderd megoldások, amelyek gyakran összeköttetésben állnak más, többnyire termelési, logisztikai, pénzügyi vagy kontrolling alrendszerrel. A felmérés eredményei alapján ugyanakkor az is nyilvánvalóvá…

Részletek>

Huszonhét százalékkal nőtt a román járműgyártás az első háromnegyed évben

Dacia

Romániában az egy évvel korábbinál 27 százalékkal több, 346 971 járművet gyártottak az első háromnegyed évben – derült ki a román autógyártó szakmai szervezetek statisztikáiból. A román autógyártók és -importőrök egyesületének (APIA) csütörtökön közzétett adatai szerint az amerikai Ford craiovai üzemében az egy évvel korábbinál 155 százalékkal több, 104 366 járművet állított elő, és ugyanilyen arányban növelte exportját is. Az amerikai gyártó azért növelte exponenciálisan termelését romániai üzemében, mert az idén kezdte el gyártani ott a népszerű Ecosport modellt, amely iránt jóval nagyobb a kereslet a korábbi B-Max modellhez képest.…

Részletek>

6,2 milliárd forintos gyártócsarnokot adtak át Győrben

Átadták a Qualitative Production Gépipari és Kereskedelmi Zrt. (QP Zrt.) hatezer négyzetméteres gyártóüzemét. A QP Zrt. magyar családi tulajdonban lévő, hengerfejeket és motorblokkokat gyártó vállalkozás, amely 25 éve indult. Ezzel a fejlesztéssel megduplázza éves gyártókapacitását, évente mintegy 500 ezer hengerfejet fognak előállítani, mindezek mellett a mexikói tulajdonú Nemak Győr Kft. stratégiai beszállítójává váltak. Bogisich Ferenc, a QP Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója arról beszélt, hogy harmadik üzemcsarnokukban robotizált gyártósorokon folyik a termelés, és ezzel a beruházással mintegy 120 munkahelyet teremtenek. A gyártócellák Japánból érkeztek, a teljes gyártási kapacitást jövő év végre fogják elérni.…

Részletek>

Az Aston Martin a londoni tőzsdére hajt

Az Aston Martin sportautógyártó azt tervezi, hogy még az idén, valószínűleg az ősszel végrehajtja első nyilvános részvénykibocsátását (IPO) a londoni börzén. A Sky News brit hírtelevízió értesülése szerint a járműgyártó 1 milliárd font (1,29 milliárd dollár, 1 font=357,30 forint) értékű részvényt értékesít, az Aston Martin összértéke így ötmilliárd font lenne. Az Aston Martin legnagyobb tulajdonosai az olasz Investindustrial kockázati tőkebefektető társaság és az Investment Dar kuvaiti befektetési alap, de kisebb részesedéssel a Mercedes-Benz anyacége, a Daimler is rendelkezik. Az Aston Martin hatalmas pénzeket költ új modellek kifejlesztésére. Egyebek között 2019…

Részletek>

Bővítette termékportfólióját az Audi Győrben

Audi

Elindult az úgynevezett mild-hibrid technológiával készülő négyhengeres dízelmotorok sorozatgyártása az Audi Hungaria Zrt.-nél, ezzel a vállalat növelte motorgyártása termékkínálatát — közölte a győri székhelyű járműgyártó. Az új modellel kilenc motorcsalád, hat Otto-motor és három dízelmotor, valamint elektromos motor készül Győrben a Volkswagen Konszern 32 telephelye számára. A mild-hibrid technológia alkalmazása során az indítógenerátornak, valamint a lítiumion-akkumulátornak köszönhetően jelentősen csökken az autók károsanyag-kibocsátása. A technológia eredményeként például fékezésnél visszanyerhető az energia, amit a lítiumion-akkumulátor tárol. A gyártáshoz hatezer négyzetméteren egy új gyártósort helyeztek üzembe, ahol műszakonként ötszáz motort készítenek mintegy százan. A…

Részletek>