Romlott tavaly a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűsége és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadása miatt – derül ki az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Zentralverband Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe (ZDK) közleményéből. Az ágazatban működő cégek értékesítési árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra emelkedett ugyan 2018-ban, bevételarányos nyereségük azonban 1,0 és 1,3 százalék között alakult, míg 2017-ben 1,5 százalék volt az átlag. A dízeltechnológia szűnni nem akaró hibáztatása és az új járművek WLTP emissziós mérési eljáráshoz kötött engedélyeztetésének a fennakadásai komolyan megviselték az autókereskedelmi ágazatot – mutatott rá…
Részletek>Címke: járműipar
Adatátviteli céget vásárol a Bridgestone mobilitási szolgáltatásai fejlesztéséhez
Járműelektronikai adatátviteli technológiában piacvezető vállalatot vásárol fel a mobilitási szolgáltatásainak fejlesztéséhez a Bridgestone autóipari beszállító konszern – közölte a Bridgestone Europe. A tájékoztatás szerint a Bridgestone Europe, a Bridgestone Corporation Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régióért felelős leányvállalata 910 millió euróért 100 százalékban felvásárolja a TomTom csoport telematikai üzletágát, a TomTom Telematics vállalatot. A digitális flottamegoldás-szállító cég akvizíciójával a Bridgestone olyan adatplatformot hoz létre a hálózatba kapcsolt járművek számára, amellyel piacvezetővé léphet előre a mobilitási szolgáltatások terén a régióban. A TomTom szenzorokból, adatplatformokból és elemzésekből származó adatok gyűjtését végző telematikai technológiája…
Részletek>Az Opel az idén is növekedést tervez Magyarországon
Az Opel szentgotthárdi motorgyárában új benzinmotor gyártása indul el az idén az év második felében, eközben a márka két új elektromos és több megújított modellel készül arra, hogy növelje értékesítését és piaci részesedését is Magyarországon. Az Opel Magyarország honlapján közölte: 12 336 eladott autóval, 7,4 százalékos növekedéssel és 7,74 százalékos piaci részesedéssel zárták 2018-at. Megjegyezték: az eladások több mint húsz százaléka városi terepjáró (SUV) volt. Bakai Gergely, az Opel Magyarország ügyvezetője tájékoztatása szerint megújul a haszonjármű portfólió, és felfrissítik személyautó-palettát is. A márka megjelenik egyebek mellett egy plug-in hibrid SUV-val…
Részletek>Önvezető járműtechnológiai együttműködésre készül a német autóipar
Együttműködésre készülnek a nagy német autóipari vállalatok a vezető nélküli járműtechnológia közös fejlesztése érdekében – írta a német Manager Magazin hírportál. A lap értesülése szerint a nagy német autógyárak és alkatrész-beszállító cégek, a Volkswagen, a BMW, a Daimler, illetve a Bosch és Continental vizsgálják az együttműködés lehetőségeit az önállóan navigáló, önvezető járművek technológiájának kifejlesztésében. A kezdeményezés mögött a Volkswagen AG vezérigazgatója, Herbert Diess és a BMW fejlesztési igazgatója, Klaus Frölich áll. A lap úgy tudja, hogy a tervezett együttműködés elméletileg nyitva áll más vállalatok előtt is. A BMW és a…
Részletek>A gazdagok jobban teljesítenek: a prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült Magyarországon
A prémium autók szegmense 9,5 százalékkal bővült 2018-ban az új autók magyarországi piacán, ahol az eladott 136 601 személyautóból 12 949 prémium kategóriás volt. A teljes piacot tavaly 17,5 százalékkal tornászta feljebb az alacsonyabb kategóriák válság után lendületet vett kereslete, a prémium szegmens ugyanakkor évek óta stabilan tíz százalék körül bővül. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) húsz márkát sorol a prémium szegmensbe, amelyek 72,5 százalékát három márka – a Mercedes, a BMW és az Audi – uralja, felváltva osztozkodva az első helyeken. A BMW tavaly bejelentett több mint egymillió eurós beruházását…
Részletek>Több mint tíz százalékos leépítést jelentett be a Jaguar Land Rover
Több mint tíz százalékos leépítést jelentett be csütörtökön a Jaguar Land Rover (JLR). A legnagyobb brit autógyártó már hónapokkal ezelőtt jelezte, hogy a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit) folyamatát övező bizonytalanság, főleg a megállapodás nélküli Brexit kilátása jelentős terheket ró a cégre. A bejelentés szerint a JLR 4500 munkahelyet számol fel. Az intézkedés várhatóan a nagy-britanniai üzletágat érinti a legnagyobb mértékben. A vállalat brit telephelyein negyvenezren dolgoznak. Ralf Speth vezérigazgató az intézkedést indokolva nem nevezte meg külön a Brexitet a leépítés okai között, de úgy fogalmazott: a vállalatnak a geopolitikai és…
Részletek>Globális szövetséget kötött a Volkswagen AG és a Ford Motor Company
A Volkswagen AG és a Ford Motor Company kedden bejelentette, hogy átfogó szövetségre lépett, és ennek keretében olyan megállapodásokat kötött, amelyek célja a két globális járműgyártó erősségeinek kiaknázása, versenyképességének javítása a vásárlói igények jobb kiszolgálása érdekében – közölte a két járműgyártó magyarországi képviselete. A Ford Magyarország és a Porsche Hungaria közös közleményében ismerteti: a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, valamint a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítette, hogy a két vállalat áruszállító haszongépjárművek és közepes méretű pickupok közös fejlesztését tervezi a globális piacokra – akár már 2022-től kezdődően. A vállalatok várakozása szerint…
Részletek>Húsz százalékkal nőttek a Ford eladásai Magyarországon tavaly
Magyarországon húsz százalékkal nőtt a Ford gépjárművek értékesítése tavaly. A tendencia idén folytatódik, a masszív növekedést táplálni fogja a növekedési hitelprogram most induló harmadik üteme is – mondta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. A márka 2018-ban 20 047 járművet értékesített a magyar piacon, ezzel részesedése meghaladta a 12 százalékot. Az eladásokból 6102 darab kishaszonjármű volt, 30,9 százalékkal több az előző évinél, a Ford piaci részesedés ezzel 26,8 százalékos lett. A Ford jól teljesít a személyautók piacán is, a tavaly eladott 13 653 személygépkocsival a második legnépszerűbb márka volt Magyarországon.…
Részletek>Az autóipar irreálisnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére kitűzött célt
Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig. Az uniós tagállamok és az Európai Parlament megbízott tárgyalói hétfőn este megállapodtak, hogy 2025-től csak a 2021-eshez képest átlagosan 15 százalékkal, 2030-tól pedig 37,5 százalékkal kevesebb szén-dioxidot kibocsátó új járművek kerülhetnek forgalomba az Európai Unióban. A jelenleg érvényes szabályok szerint 2021-től kilométerenként átlagosan 95 grammot meg nem haladó szén-dioxid-kibocsátású új járművek helyezhetők csak forgalomba az EU-ban. A csökkentési előírás szigorúbb lett, mint arra az autóipar számított, és ténylegesen csak…
Részletek>Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler
A Daimler AG húszmilliárd euró értékben szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére – jelentette be kedden a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern. Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé – jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban. A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt…
Részletek>