Bár az idei év sokak számítását keresztülhúzta, a Trans-Sped továbbra is tartja a 2020-ra kitűzött fejlesztési ütemtervét. A legnagyobb hazai tulajdonban lévő logisztikai vállalat stratégiájának része az erősebb budapesti jelenlét, melyet idén 2000 m² -es raktárral, új irodával és az e-kereskedelmi logisztika szolgáltatás indításával valósít meg, 2021-ben pedig további 12 000 m² – es raktárral fejleszt tovább. Egy webáruháznak sem szabad, hogy gondot okozzon a logisztika Az e-kereskedelem korábban is rohamléptékben fejlődött hazánkban, ezt a folyamatot azonban a koronavírus felgyorsította. A hirtelen nagymértékű forgalomnövekedés azonban hatalmas nehézségek elé állítja a…
Részletek>Címke: jövő
A légitársaságok 2022-től kezdhetnek újra pénzt termelni a IATA szerint
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) várakozásai szerint a légitársaságok még 2021 végén sem lesznek abban a helyzetben, hogy készpénzállományuk növekedésnek induljon, addig pedig havi tízmilliárd dollár nagyságrendű veszteséget kell elszenvedniük. Brian Pearce, a montreali székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza egy keddi videokonferencián arról számolt be, hogy a cégek a második negyedévben havonta átlagosan 17 milliárd dollár készpénzt használtak fel és mostanra átlagosan 8,5 hónapnyi működésre elegendő szabad készpénzük maradt. Ennek oka Pearce szerint leginkább az, hogy a bevételek nyolcvan-kilencven százalékkal, a kiadások viszont „csak” ötven százalékkal…
Részletek>BKK: már nem váltható jegy a repülőtéri járatra a jegyautomatákban
Módosította a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható azokban jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került. A BKK emlékeztetett: a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra. A félreértések elkerüléséért többi között a pénztárakban tájékoztatták erről a vásárlókat, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben…
Részletek>Kisebb légiforgalomra számít a vártnál a következő fél évben az Eurocontrol
A korábban vártnál kisebb légiforgalomra számít az Eurocontrol a tagállamok légterében, és a korábban becsülthöz képest harmincmilliárd euróval több bevételkieséssel kell számolnia a légiközlekedési ágazatnak a frissített, hétfőn megjelent előrejelzés szerint. Az európai légiforgalom áramlásszervezője legutóbb április végén készített előrejelzést arról, hogy a pandémia idején hogyan alakulhat a légiforgalom a kontinens fölött. A prognózis augusztusig pontos volt, de szeptember első felében már 13 százalékkal kevesebb gép közlekedett a légtérben, mert több ország is újra jelentős korlátozásokat vezetett be. A korábbi előrejelzés szerint jövő februárban a 2019-es forgalomhoz képest 15 százalékos…
Részletek>Újabb autóipari ülésrendszerek beszállításáról írt alá szerződést a Rába Járműalkatrész Kft.
A Rába Járműalkatrész Kft. újabb, évi 6,5 millió euró (2,3 milliárd forint) értékű, öt évre szóló keretszerződést kötött autóipari ülésrendszerek beszállítására az autóipar egyik meghatározó beszállítójával — közölte a győri székhelyű Rába Járműipari Holding Nyrt. A Rába csoporthoz tartozó Rába Járműalkatrész Kft. tavaly novemberben évi kétmillió euró (720 millió forint) értékű, hét évre szóló keretszerződést kötött a beszállítóval, amelynek keretében pick-up gépjárműbe szállít szerelt hátsóülés-vázakat. A mostani megállapodás szerint egy új piaci szegmensbe, a kishaszongépjármű piacra is belép a Rába, ahová szintén autóülésekhez szállít préselt, hegesztett, porfestett és szerelt hátsó ülésvázakat.…
Részletek>Az eMag új logisztikai központot épít
Az eMag internetes kereskedőcég 90 millió eurós beruházással új logisztikai központot épít Romániában, Bukarest vonzáskörzetében, az A1 autópálya mentén – közölte a vállalat. A 130 ezer négyzetméter hasznos területű létesítményt augusztusban kezdik építeni és jövő év szeptemberében fejezik be. A tervek szerint 2022 júliusától fog működni teljes kapacitással. A logisztikai központban telepítendő korszerű technológia négyszer nagyobb termelékenységet tesz lehetővé, a megrendelt termékek kézbesítési ideje így csökken. A technológia azt is lehetővé teszi, hogy az egy személy által leadott több rendelés egyetlen csomagba kerüljön, ami csökkenti a csomagolóanyag szükségletet. Emellett a…
Részletek>Az eMag új logisztikai központot épít Romániában
Az eMag internetes kereskedőcég 90 millió eurós beruházással új logisztikai központot épít Romániában, Bukarest vonzáskörzetében, az A1 autópálya mentén – közölte a vállalat. A 130 ezer négyzetméter hasznos területű létesítményt augusztusban kezdik építeni és jövő év szeptemberében fejezik be. A tervek szerint 2022 júliusától fog működni teljes kapacitással. A logisztikai központban telepítendő korszerű technológia négyszer nagyobb termelékenységet tesz lehetővé, a megrendelt termékek kézbesítési ideje így csökken. A technológia azt is lehetővé teszi, hogy az egy személy által leadott több rendelés egyetlen csomagba kerüljön, ami csökkenti a csomagolóanyag szükségletet. Emellett a…
Részletek>Az Ericsson szerint a jövő
A fogyasztók és vállalati ügyfelek részéről is egyre jelentősebb igény mutatkozik a gyors szállítási szolgáltatások iránt, ami számos technológiai és logisztikai kihívás elé állítja a szállítmányozó cégeket. Az Ericsson IndustryLab legújabb, „Proaktív logisztika – út a jövőbe” című jelentése azt vizsgálta meg, mit várnak a logisztikai döntéshozók az iparág technológiai fejlődésétől. A tanulmány a logisztikai ágazat jövőjét veszi górcső alá, felméri az ún. proaktív logisztika megvalósíthatóságát, és számos ezzel kapcsolatos kérdésre igyekszik választ adni. A digitális technológiák, például az IoT és az 5G révén mennyivel lehet hatékonyabb és fenntarthatóbb rendszereket…
Részletek>