Jelentős közlekedési korlátozásokat léptetett életbe Madrid belvárosában péntektől az önkormányzat a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében. A Madrid Central elnevezésű projekt összesen 472 hektárnyi területet, azaz lényegében a teljes központi városrészt érinti, beleértve a legfőbb turistalátványosságok környékét is. Az új szabályok értelmében a járművek környezetvédelmi besorolása szabja meg, hogy behajthatnak-e a zónába, vagy sem, illetve azt, hogy hol parkolhatnak. Korlátozás nélkül csak az érintett hat kerület lakói, valamint vendégeik, a mozgáskorlátozott igazolvánnyal rendelkezők és a károsanyag-kibocsátás nélküli járművek közlekedhetnek. Teljes tiltás vonatkozik a környezetvédelmi matricával nem rendelkező, vagyis 2006 előtti dízel- és a 2000…
Részletek>Címke: károsanyag-kibocsátás
Palkovics járműipari összefogást kezdeményezett
A járműipar szereplőinek összefogását kezdeményezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szerdán az Automotive nemzetközi autóipari és beszállító szakkiállításon, hogy koalíciót alkotva tekintsék át a járművek károsanyag-kibocsátására vonatkozó új európai szabályozás hatását a magyar autóiparra, és tegyenek javaslatot a célértékek megvalósíthatóságára. A miniszter a témában tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy október elején a környezetvédelmi tanács luxembourgi ülésén 2030-ig a járművek károsanyag-kibocsátásának a 2021-es szinthez képest való 35 százalékos csökkentéséről született döntés, ez alól mentességet kaptak a kis volumenű, úgynevezett niche gyártók, Magyarországon ilyen a Suzuki. Döntöttek arról is, hogy a célokat…
Részletek>Az Európai Parlament 40 százalékkal csökkentené az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra
A tervezettnél nagyobb mértékben, negyven százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. Az Európai Bizottság eredeti javaslatai alapján 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra harminc százalékkal kellene csökkenteni az új személyautók és könnyű haszongépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2021-re előirányzott értékhez képest. Az EP azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re húsz, 2030-ra negyven százalékot. A célértékeket túllépő gyártóknak pedig büntetést kellene fizetniük az európai költségvetésbe, amiből az autóipari változások által érintett munkaerő továbbképzését finanszíroznák. A…
Részletek>Waberer’s: profitálhatnak a közúti fuvarozók a Shell LNG kúthálózatának terjeszkedéséből
A Shell a napokban nyitotta meg első belgiumi LNG (Liquefied Natural Gas – cseppfolyósított földgáz) töltőállomását Herstalban. Ez a Shell nyolcadik LNG töltőállomása Európában, amely három határátkelőhöz is közel található és az egyik kulcsfontosságú fuvarozási útvonalon biztosít üzemanyag ellátást. A Shellnél más lehetséges helyszíneket is számításba vesznek, amelyekkel rövid időn belül bővíteni lehet az európai LNG hálózatot, biztosítva az LNG ellátást a fuvarozó partnereknek. A Waberer’s szerint az LNG hálózat bővülése lendületet adhat a cseppfolyós gázzal működő kamionok elterjedésének, amellyel jelentősen csökkenthető a közúti fuvarozásból származó károsanyag-kibocsátás és zajterhelés. A…
Részletek>Jelentős károsanyag-kibocsátás csökkenést eredményezett a magyarországi szabad légtérhasználat
A Magyarország felett átrepülő légi járatok útvonala 4,5 millió kilométerrel csökkent azóta, hogy a HungaroControl Zrt. Európában elsőként, 2015. február 5-től eltörölte a teljes magyar légtérben a légi útvonalhálózatot és bevezette a repülőgépek korlátozások nélküli szabad légtérhasználatát, az azóta eltelt három év alatt 48 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe – közölte a társaság. Ezért a világ egyik legnagyobb szakmai kiállításán, a Dubai Airport Show-n május 9-én innovációs díjjal jutalmazták a HungaroControlt – közölték. A Hungarian Free Route (HUFRA) légiforgalom-szervezési megoldás lényege, hogy Magyarország légterében a ki- és belépőpontok…
Részletek>Öt trend, ami kizöldíti a logisztikát
Amikor a vállalatok többsége felismeri, hogy a felelősségteljes és fenntartható működés nem csupán az ellátási lánc egy, jellemzően fogyasztók felé jól kommunikálható eleménél fontos, de a szállítmányozási folyamatokba is szervesen beépíthető, akkor jön el a logisztika új, zöldebb kora. Április 19-e a Logisztika Napja, ennek apropóján a WebEye telematikai cég vizsgálta meg a logisztika jövőjét formáló zöld trendeket. I. Önvezető kamionok Még néhány évet várni kell ugyan arra, hogy az M7-es autópályán automata kamionsofőrökkel találkozzunk, de a legnagyobb kamiongyártók a fenntarthatósági szempontokat zászlójukra tűzve sorra jelentik be újabb és újabb…
Részletek>Dízelbotrány: az EP új szabályokat hagyott jóvá a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében
Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén új szabályozást hagyott jóvá, hogy az autók biztonságosabbak legyenek, működésük kevesebb károsanyag-kibocsátással járjon. Az uniós parlament sajtószolgálatának tájékoztatása szerint minden uniós tagállamnak egységesen, az előző évben fogalomba helyezett gépjárművek közül negyvenezrenként egyet legalább évente biztonsági szempontok alapján ellenőriznie kell, és legalább húsz százalékuk esetében az ellenőrzéseknek a károsanyag-kibocsátására is fókuszálnia kell. Az új vizsgálati rendszer biztosíthatja, hogy az autók mindvégig a kibocsátási határértékeken belül maradjanak. Ennek érdekében a tesztközpontokat rendszeresen és független hatóság bevonásával ellenőrizni fogják. Az autótulajdonosok kiadásait megtérítik, ha olyan problémákat javíttatnak…
Részletek>2014 óta bővül az autópiac
Folyamatosan nő mind a használt, mind az új gépjárművek eladása 2014 óta – mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Az elnök szerint tavaly is ez a trend volt érvényes, és az új technológiák megjelenése ezt a folyamatot csak tovább serkentette. Hozzátette, egyre többen keresik azokat az új technológiákat, amelyek egyrészt a károsanyag-kibocsátás csökkentését (hibrid, elektromos), másrészt pedig a megnövelt biztonságot célozzák. Szólt arról is, az utóbbi években megjelent vezetéstámogató rendszerek is rendkívül népszerűek. Gablini szerint már most látható, nagy átalakulás előtt áll az autópiac, és néhány éven belül…
Részletek>Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre
Bővül az elektromos autók vásárlásának támogatási köre és adminisztratív könnyítések is életbe lépnek a környezetbarát közlekedés ösztönzése érdekében – mondta Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára. Az államtitkár az ELMŰ-ÉMÁSZ új, elektromos autókból álló flottájának átadásán elmondta, hogy jogi személyeknél 5-ről 35-re emelkedik a támogatható autók száma, a költségvetési intézményeknél pedig nem lesz felső határ. Az eddigi pályázókon túl ügyvédi irodák, egyéni ügyvédek is igénybe vehetik a támogatást – tette hozzá. Lepsényi kijelentette, a kormány folytatja a direktösztönző programot, így a támogatáshoz a következő évre…
Részletek>Dízelbotrány: több mint ötmillió dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként a gyártók
Több mint ötmillió dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként a gyártók annak érdekében, hogy csökkenjen a járművek károsanyag-kibocsátása – jelentették be Berlinben, a dízelcsúcs után tartott sajtótájékoztatón. Barbara Hendricks szövetségi környezetvédelmi miniszter elmondta, a döntés az Euro-5 és Euro-6 normás autókat érinti, a cél az, hogy az érintett járművek nitrogénoxid-kibocsátását átlagosan 25-30 százalékkal csökkentsék. A tulajdonosoknak mindez semmibe sem kerül, a szoftverfrissítés pedig nem befolyásolja a motor teljesítményét, a fogyasztást vagy az autó élettartamát – tette hozzá. Hendricks úgy fogalmazott, megtették az első lépést, de ez természetesen még nem elég. A szakértőknek…
Részletek>