A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) tudomása szerint eddig nem szankcionáltak magyar fuvarozókat Ausztriában a fuvarozókra vonatkozó új jogszabályok megsértése miatt – nyilatkozta Dittel Gábor (képünkön), a szervezet ügyvezető főtitkára. A főtitkár kifejtette: az osztrák rendszer július 1-je óta alkalmas arra, hogy egyáltalán teljesíteni lehessen az osztrákok elvárásait, a januári bevezetéstől egészen addig nem volt meg ehhez a megfelelő infrastruktúra. Elsőként Németország, majd Franciaország vezetett be elég kemény szabályozást, magas szankciókkal. Franciaországban bizonyos adminisztrációs előírásokat ellenőriznek, arra eddig nem volt példa, hogy szankcionáltak volna, vagy azt is ellenőrizték volna,…
Részletek>Címke: Németország
Dízelbotrány: egyszeri juttatással és a dízel üzemanyag adóelőnyének eltörlésével oldanák meg a problémát
A dízel üzemanyag adóelőnyének eltörlése és a dízelautó-tulajdonosoknak adott egyszeri juttatás meg tudná oldani a dízeles autózás környezeti problémáját Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR igazgatója szerint. Az egyetem autóipari tanszékének a vezetője úgy véli, hogy egy kétezer eurós (609 ezer forint) kuponnal autójuk utólagos átalakítására, vagy bontóba vitelére lehetne ösztönözni az öreg dízelautók tulajdonosait. Számításai szerint az autók kuponokkal finanszírozott átalakítása vagy bezúzása egyszeri 20,2 milliárd eurós költséggel járna. Évi 1,8 milliárd eurós bevételkieséssel járna emellett a dízelautók adójának a benzinesek szintjére való csökkentése, ámde a…
Részletek>Lendületben a német gépipar
Lendületet vett a német gépipar termelése, az ágazat szakmai képviseleti szervezete, a VDMA szerint a legjobb úton halad afelé, hogy hat éve a legjobb teljesítményt nyújtsa az idén. A VDMA (Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e.V.) előzetes adatokra támaszkodó kimutatása szerint az év első felében a német gépgyártó és gyárépítő ágazat teljesítménye az év első felében árfolyam hatásoktól megtisztítva, reálértéken 2,4 százalékkal nőtt 2016 első hat hónapjához képest. Az egyes hónapokban nagy eltérés mutatkozott a növekedés ütemében, összességében azonban az ágazat kilátásai rendkívül bíztatóak az egész évre. „A legjobb úton…
Részletek>Dízelbotrány: több mint ötmillió dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként a gyártók
Több mint ötmillió dízelautó szoftverfrissítését végzik el önként a gyártók annak érdekében, hogy csökkenjen a járművek károsanyag-kibocsátása – jelentették be Berlinben, a dízelcsúcs után tartott sajtótájékoztatón. Barbara Hendricks szövetségi környezetvédelmi miniszter elmondta, a döntés az Euro-5 és Euro-6 normás autókat érinti, a cél az, hogy az érintett járművek nitrogénoxid-kibocsátását átlagosan 25-30 százalékkal csökkentsék. A tulajdonosoknak mindez semmibe sem kerül, a szoftverfrissítés pedig nem befolyásolja a motor teljesítményét, a fogyasztást vagy az autó élettartamát – tette hozzá. Hendricks úgy fogalmazott, megtették az első lépést, de ez természetesen még nem elég. A szakértőknek…
Részletek>A dízelautók átalakítását sürgetik Németországban
Fokozódik a dízelbotrány miatt a gyártókra nehezedő politikai nyomás a német kormány és az autógyárak szerdai „dízelcsúcs” találkozója, a „Nationalen Forum Diesel” előtt. „Kutyakötelességük lenne helyreállítani a fogyasztók bizalmát és helyrehozni az elkövetett hibákat” – jelentette ki Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter a Bild am Sonntag lapnak adott interjúban. A miniszter az „autók mihamarabbi optimalizálását várja el a gyártóktól saját költségükön. „A találkozón elfogadható javaslatot várok az autógyártóktól” szögezte le a miniszter. Barbara Hendricks szövetségi környezetvédelmi miniszter az ARD és a ZDF tévécsatornáknak adott interjúban kijelentette: az egyeztetésen az autógyártók…
Részletek>Csodás félévet tud maga mögött a Skoda Auto
Az eddigi legsikeresebb félévet tudja maga mögött a Skoda Auto cseh autógyár. A német Volkswagen konszernhez tartozó cég a január-júniusi időszakban összesen 585 ezer személygépkocsit adott el, ami éves szinten 15 600 kocsival több és 2,8 százalékos növekedést jelent – olvasható a Skoda Auto szerdán megjelent közleményében. A havi eladási rekordot június tartja, amikor 105 ezer autót adtak el, 6,5 százalékkal többet, mint egy éve. A legnagyobb érdeklődés az Octavi középkategóriás modellek iránt mutatkozott, ebből 205 300 darabot adtak el. Éves szinten azonban ez 6,5 százalékos csökkenés. A második helyen a Fabia…
Részletek>Dízelbotrány: több mint hárommillió Mercedest hív vissza a Daimler
A Daimler visszahív szervizelésre több mint hárommillió Mercedes-Benz típusú gépkocsit – közölte kedden a német autógyártó. A Daimler azután határozott a visszahívásról, hogy a versenytárs Volkswagennél (VW) kirobbant dízelbotrányhoz hasonló visszaélés gyanújába került. Közleménye szerint korábban indított önkéntes visszahívási akcióját kiterjeszti csaknem valamennyi Európában értékesített, EU5 és EU6 környezetvédelmi besorolású, dízelüzemű Mercedes-Benz gépkocsira. A társaság mintegy 220 millió eurót (~68 milliárd forint) fordít a károsanyag-kibocsátást érintő beavatkozásra, amelyet ingyenesen végeznek el. A visszahívás a következő héten kezdődik, és az autók nagy száma miatt várhatóan hosszabb ideig tart majd – áll a…
Részletek>A ZEW gazdasági hangulatindexe alapján határozottan javult az euróövezeti gazdaság megítélése
Noha a vártnál gyengébb lett a német ZEW gazdaságkutató intézet júliusi gazdasági hangulatindexe, a németországi gazdasági helyzet megítélése lényegében nem változott a befektetők körében, az euróövezeti gazdaság megítélése pedig határozottan javult. A gazdaságkutató pénzügyi befektetők körében végzett felmérése alapján összeállított júliusi gazdasági hangulatindexe Németországra 17,5 pontra csökkent az előző havi 18,6 pontról, az euróövezeti pedig 35,6 pontra 37,7 pontról. A piac mindkét esetben kisebb csökkenést, magasabb indexeket várt júliusra: Németországra 18 pontot, az euróövezetre 37,2 pontot. A felmérés szerint a befektetők körében az aktuális helyzet megítélése kissé romlott Németországban, de számottevően…
Részletek>A magánfuvarozók az EU közlekedési biztosánál tiltakoztak az új nyugat-európai szabályok ellen
Az Európai Unió közlekedési biztosánál tiltakoztak a kelet-európai országok fuvarozóinak képviselői az új nyugat-európai szabályok miatt, amelyek megítélésük szerint akadályozzák a szolgáltatások szabad áralmását, ezért ellentétesek az uniós alapelvekkel – mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete főtitkára. Kiemelte: azt szeretnék elérni, hogy a kiküldetési irányelv hatálya alól vonják ki a közúti közlekedési szolgáltatókat. Violeta Bulc, az EU közlekedési biztosa átvette a tiltakozó ívet – mondta. Problémát jelent, hogy idén számos EU-tagállam – többek között Ausztria, Németország és Franciaország – több adminisztrációs munkát, a sofőrök számára pedig országonként változó…
Részletek>Szlovéniában tiltakoztak a magánfuvarozók a nyugati országok rendelkezései ellen
Szlovéniában tiltakozott a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (Nit Hungary) a nyugati országok számos új rendelkezése miatt, mivel azok – a szervezet szerint – hátrányosan érintik a régió fuvarozóit. A Nit Hungary szerdai közleménye szerint több mint kétezren írták alá azt a tiltakozó ívet, amelyet hétfőn adtak át az Európai Unió közlekedésért felelős biztosának a szlovén fővárosban. Hozzátették, hogy az aláírásgyűjtéshez a szlovén és a horvát érdekképviselet is csatlakozott, mivel számos EU-tagállam – többek között Ausztria, Németország és Franciaország – több adminisztrációs munkát, a sofőrök számára pedig országonként változó órabért ír…
Részletek>