A román gazdasági miniszter szerint a két magyar vállalat elállt a román-magyar gáz interkonnektor lekötésétől

Virgil Popescu román gazdasági miniszter

A két magyar vállalat, amely 2018-ban lekötötte a román-magyar gázhálózatot összekötő interkonnektor teljes, évi 4,4 milliárd köbméteres kapacitását, visszalépett a projektből, hiszen tavasszal, amikor már fizetniük kellett volna, hogy megerősítsék az elkötelezettségüket, nem tették meg – nyilatkozta Virgil Popescu román gazdasági miniszter. A tárcavezető a Hotnews.ro román hírporálnak adott interjúban beszélt erről. A minisztert a Bulgáriát, Romániát, Magyarországot és Ausztriát összekötő úgynevezett BRUA gázvezeték megépítéséről, valamint a fekete-tengeri földgáz kitermeléséről kérdezték. Kifejtette azon meggyőződését, hogy a BRUA végül meg fog épülni az eredeti tervek szerint, és jelezte, nem ért egyet…

Részletek>

ITM: uniós alapértékekkel és minden józan megfontolással ellentétesek a közúti fuvarozás készülő új szabályai

Mosóczi László

Magyarország és másik nyolc tagállam nemmel szavazott, ezzel együtt az uniós Közlekedési Tanács elfogadta a közúti szállításra vonatkozó közösségi szabályokat, amelyek az Európai Parlament támogató döntése esetén léphetnek majd hatályba – ismerteti az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A szaktárca tájékoztatása szerint Mosóczi László (képünkön) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a tervezett előírások már az előkészítésük öt évvel ezelőtti kezdete idején jellemző helyzetre is rossz válaszokat adtak, a vírusválságban azonban kizárólag arra alkalmasak, hogy a gazdaság újraindítását európai és nemzeti szinten egyaránt súlyosan megnehezítsék. Magyarország a kezdetektől ellenzi a szabályozási terveket,…

Részletek>

Schamschula: a postai iparág jelentős változáson megy keresztül

Schamschula György, a Magyar Posta vezérigazgatója

A postai iparág jelentős változáson megy keresztül, és ezt a Magyar Postának is követnie kell – mondta Schamschula György (képünkön), a Magyar Posta vezérigazgatója az európai egyetemes szolgáltatókat tömörítő Európai Postai Szolgáltatók Egyesülete (PostEurop) igazgatósági ülését megelőzően. Szebeny Botond, a PostEurop főtitkára kiemelte: nagy kihívást jelent az európai postáknak a 2021-ben életbe lépő európai uniós direktíva végrehajtása, amikor is a 22 euró alatti nemzetközi csomagküldemények áfa- és vámmentessége megszűnik, ennek az adminisztrációja jelentős terhet jelent majd a postáknak is. Jean-Paul Forceville, a PostEurop igazgatóságának elnöke ismertette, hogy brüsszeli székhelyű lobbiszervezetként…

Részletek>

Egységesen lépnek fel a fuvarozási piacot torzító szabályozást ellenző tagállamok

Továbbra is egységesen lépnek fel az uniós fuvarozási piacot torzító szabályozási terveket ellenző tagállamok – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), azt követően, hogy Mosóczi László (képünkön balra) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár bolgár, lengyel, lett, litván és román kollégáival közösen tárgyalt az Európai Parlament új képviselőivel és a soros elnökségét betöltő Finnország közlekedési miniszterével az első Mobilitási csomagról. A hat kelet- és közép-európai tagállam álláspontja szerint a közúti fuvarozói szektor kiegyensúlyozott, tisztességes és hosszú távon végrehajtható szabályozást érdemel, amely nem gyengíti, hanem erősíti az ágazatot, és általa az európai gazdaságot…

Részletek>

Hanggenerátorral kell felszerelni az elektromos autókat

elektromos autó

Július 1-jétől az új típusú hibrid és elektromos autókat kizárólag hanggenerátorral felszerelve lehet forgalomba hozni az Európai Unió tagállamaiban, hogy a szinte zajtalan járművek észlelése könnyebb legyen a gyalogosoknak és a kerékpárral közlekedőknek – hívta fel a figyelmet az EY üzleti tanácsadó. Pénteki közleményükben felidézték, hogy az Európai Parlament még 2014 tavaszán fogadta el és adta ki az erről szóló rendeletet. A júliusi határidő az új típusnak számító, azaz új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és tisztán elektromos járműveket érinti. A rendelet célja, hogy az elektromos járművek biztonságosabb résztvevői legyenek…

Részletek>

Európai bizottsági javaslat a gépjárművek valós vezetési feltételek melletti kibocsátásvizsgálatára

dízel

Az Európai Bizottság megismételt javaslatot nyújtott be, hogy a valós vezetési feltételek melletti kibocsátásokra (RDE) vonatkozó vizsgálatok bizonyos elemei beépüljenek az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa jogszabályaiba – közölte az uniós bizottság. 2018 decemberében az Európai Unió Bírósága megsemmisítette a valós vezetési feltételek melletti kibocsátások vizsgálatára vonatkozó, 2017 szeptemberében bevezetett uniós jogszabályok egyes rendelkezéseit. A bíróság megítélése szerint ugyanis az úgynevezett megfelelési tényezőket nem az uniós bizottságot végrehajtási hatáskörrel felruházó, úgynevezett komitológiai eljárással, hanem rendes jogalkotási eljárás keretében kellett volna elfogadni. A megsemmisítés részleges volt, az RDE-szabályozási csomag…

Részletek>

Az EP elfogadta tárgyalási mandátumát a fuvarozói szektor új szabályozásáról

autópálya, kamion

Elfogadta a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumát csütörtökön az Európai Parlament (EP), így megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a közösségi kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdésben. A brüsszeli plenáris ülésen viszonylag szűk többséggel megszavazott mobilitási csomag legfontosabb vitás pontja az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A képviselők a kabotázsra (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítás) és a határátlépéssel járó fuvarokra is kiterjesztenék a kiküldetési szabályokat. Kivonnák ugyanakkor ezek hatálya alól a tranzitfuvarokat, a kétoldalú szállítási műveleteket, illetve a célországok felé vezető úton…

Részletek>

Súlyosabb büntetésre számíthatnak az autópályán tartósan a középső sávban haladó autósok Belgiumban

Hamarosan a korábbinál nagyobb összegű, 116 eurós (mintegy 37 ezer forint) büntetésre számíthatnak a háromsávos autópályákon tartósan, nem előzés céljából a középső sávban haladó járművek vezetői a belga parlament döntése érelmében – közölte a La Libre Belgique című belga napilap. A napilap tájékoztatása szerint a belga parlament egyhangúlag elfogadott határozatával megkettőzte az eddig érvényes 58 eurós (mintegy 18,5 ezer forint) büntetést a „forgalmat zavaró és nagy mértékben lassító” szabálytalanság esetében. Benoit Godart, a belga közlekedésbiztonsági intézet (Vias) szóvivője elmondta, az intézkedés a közlekedés terén az autósok körében gyakran tapasztalható helytelen…

Részletek>

Megállapodtak az EU intézményei az Európai Munkaügyi Hatóság létrehozásáról

Megállapodtak az Európai Munkaügyi Hatóság (ELA) létrehozásáról az Európai Unió társjogalkotó szervei. Az Európai Parlament és a tagállamok kormányait tömörítő tanács képviselői által tető alá hozott előzetes egyezség értelmében az ELA feladata főleg az lesz, hogy tájékoztatást nyújtson álláslehetőségekkel, letelepedéssel, munkavégzéssel kapcsolatban, közvetítsen a több országot érintő jogvitákban, valamint támogassa a tagállami hatóságok közötti együttműködést, a fellépést a szociális és munkaügyi szabályokkal való visszaélések ellen, segítse az EU-n belüli méltányos munkaerő-mobilitást. A hatóság támogatni fogja a foglalkoztatási szolgálatok uniós hálózatának (EURES-hálózat) munkáját, illetve átveszi a be nem jelentett munkavégzés felszámolására…

Részletek>

Az EP közlekedési bizottsága elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot

kamion

Elutasította a fuvarozói szektor szabályozásáról szóló új jelentéstervezetet csütörtökön az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága (TRAN), így további tárgyalások lesznek a kérdésről. A TRAN azt követően szavazott ismét a tervezetről, hogy a szakbizottsági szinten tavaly júniusban már elfogadott és a magyar kormány által is támogatott szöveget a plenáris ülés elutasította és visszaküldte újratárgyalásra. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A szemben álló országok szociális dömpinggel, illetve protekcionizmussal vádolják egymást. A kiküldött munkavállalókra elvileg azonos szabályok vonatkoznának a munkabér és…

Részletek>