A flotta-értékesítés mielőbbi helyreállásában bízik a SEAT

SEAT

A magyarországi autópiacon várhatóan a flotta-értékesítés fog elsőként felállni a pandémia okozta visszaesésből, amit a SEAT is kihasználhat a cégek számára egyre vonzóbb modellkínálatával – mondta el Papp Zoltán, a SEAT márkát importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója. Kifejtette: az újautóárak minden márkánál növekedtek az idén az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorodásának, valamint a forint/euró árfolyam alakulásának következményeként. A drágulás főleg a magánvevőket érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is. Megjegyezte: az idén már nem javította az eladásokat a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program…

Részletek>

Vizsgálat indult a Porsche ellen Németországban benzinmotorok manipulációjának gyanúja miatt

porsche

Vizsgálatot indított a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) a Porsche autógyártó társaság ellen benzinüzemű motorok manipulációjának gyanúja miatt. A vizsgálatot benzinmotorokkal összefüggő lehetséges szabálytalanságok miatt folytatják. Az érintett gyártmányokat 2017 előtt fejlesztették, az európai piacon értékesítették, az aktuális kínálatban nem szerepelnek. A szabálytalanságok gyanúját a gyártó jelentette a KBA-nál és az amerikai hatóságoknál. A belső vizsgálatokat még 2016-ban kezdték, az anyavállalat Volkswagen csoport (VW) névadó márkájánál kirobbant dízelbotrány nyomán. A gyanú szerint előfordulhat, hogy szabálytalanul, a gyártási engedélyben rögzített jellemzőktől eltérően működnek bizonyos Porsche-modellekben motorok, motorvezérlő szoftverek, illetve a…

Részletek>

Dízelbotrány: a Volkswagen megállapodott a vásárlói kártérítéséről

Megállapodott a Volkswagen (VW) kétszázezer németországi ügyfél kártérítéséről, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak – közölte a német vállalat. A társaság azzal kapcsolatban adott ki közleményt, hogy az eredeti tervek szerint hétfőig kellett eldönteniük a dízelbotrány miatt egy úgynevezett csoportos megállapítási kereset (Musterfeststellungsklage) révén bírósághoz forduló ügyfeleknek, hogy elfogadják-e a cég ajánlatát a peren kívüli megegyezésről. A csoportos keresethez csatlakozó mintegy 260 ezer vásároló közül kétszázezren fogadták el az ajánlatot, így ők az autó modelljétől és korától függően 1350 és 6257 euró (470 ezer – 2,2 millió forint)…

Részletek>

A Volkswagen hétfőtől fokozatosan újraindítja a termelést

Április 20-tól fokozatosan újraindítják a koronavírus-világjárvány miatt felfüggesztett termelést a Volkswagen német autógyártó társaság európai üzemeiben. A Volkswagen Csoport (Volkswagen Group – VW) névadó márkájánál a németországi üzemek közül elsőként Zwickauban indul újra a termelés, ahol tavaly év végén elkezdték az első teljesen elektromos Volkswagen személyautó, az ID.3 sorozatgyártását. Ugyancsak április 20-tól felveszik a munkát a szlovákiai, pozsonyi üzemben. A következő, április 27-vel kezdődő héten fokozatosan újraindítják a többi németországi Volkswagen-gyárat, és elkezdik a termelést Portugáliában, Spanyolországban, Oroszországban és az Egyesült Államokban. Májusban Dél-Afrikában, Argentínában, Brazíliában és Mexikóban is beindítják az…

Részletek>

Dízelbotrány: tárgyalást kezd a Volkswagen a németországi vásárlóinak kártalanításáról

Tárgyalást kezd a Volkswagen (VW) konszern több százezer olyan németországi ügyfele lehetséges kártalanításáról, akik az autógyártó társaság dízelbotrányában érintett modellekből vásároltak. A VW és a német fogyasztóvédelmi szervezetek országos szövetségének (vzbv) közös közleménye szerint annak a több mint 430 ezer vásárlónak az ügyében kezdenek tárgyalást, akik a vzbv és a legnagyobb német autótulajdonosi érdekvédelmi szervezet, az ADAC autóklub szervezésében beperelték a céget. A cél egy „pragmatikus, az ügyfelek érdekét szolgáló megoldás”, amellyel peren kívül le lehet zárni az ügyet. A tárgyalási folyamat még csak a kezdet szakaszában tart, és nem…

Részletek>

A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában

Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt. Az 1937-ben alapított Volkswagen „története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül” – mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról. Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme…

Részletek>

Dízelbotrány: több mint 430 ezren fogják perbe a Volkswagent Németországban

Több mint 430 ezren csatlakoztak Németországban a Volkswagen (VW) konszern ellen az autógyártó társaság dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez – közölte a szövetségi igazságügyi hivatal. A közlemény szerint a szeptember 30-án kezdődő eljárás előkészítésének részeként a keresethez csatlakozók nyilvántartásának kivonatát megküldték a braunschweigi tartományi felsőbíróságnak. A dokumentumot digitális formátumban juttatták el a bíróságra, mert kinyomtatva csaknem 67 ezer oldal lett volna. A csoportos keresethez csatlakozók nagy száma miatt a hivatalnál külön munkacsoportot állítottak fel és meghosszabbított munkaidőben dolgoztak, hogy a bíróság által kitűzött határidőre elkészüljön a nyilvántartás. A VW ellen…

Részletek>

Növelte forgalmát és nyereségét az év első felében a Volkswagen

VolksWagen

Eladásai csökkenése mellett növelni tudta bevételét és adózás előtti nyereségét az év első felében a Volkswagen AG autóipari konszern – közölte a Porsche Hungaria Kft. A Volkswagen csoport összes márkájából 5,4 millió autót értékesített az év első felében, 2,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az értékesítési árbevétel viszont 4,9 százalékkal 125,2 milliárd euróra emelkedett, az egyszeri tételek nélküli működési eredmény pedig 1,9 százalékkal tízmilliárd euróra nőtt. Az elsősorban a dízelmotorok emissziós paramétereivel kapcsolatos többletköltségekből álló egyszeri tételekkel együtt a működési eredmény 9,0 milliárd euró lett, 10,3 százalékkal magasabb a…

Részletek>

Dízelbotrány: vádat emeltek az Audi igazgatótanácsának volt elnöke ellen

Audi dízel

Vádat emelt szerdán a müncheni ügyészség a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi autógyártó társaság igazgatótanácsának volt elnöke ellen a csoport dízelbotrányával összefüggésben, a hatóság szerint Rupert Stadler csalást követett el, közreműködésével százezres nagyságrendben értékesítettek manipulált motorvezérlő rendszerrel szerelt gépkocsikat. A bajorországi központú vállalat tavaly menesztett vezetője legkésőbb 2015 szeptemberében tudomást szerzett a dízelmotoroknál alkalmazott manipulációról, mégis utasítást adott az érintett gyártmányok forgalmazására, illetve nem akadályozta meg értékesítésüket – áll az ügyészség közleményében, amely szerint a bűncselekmény mintegy 250 ezer Audit, valamint 71 ezer Volkswagen és 112 ezer Porsche márkájú…

Részletek>

Több mint félmilliárd euró bírságot szabtak ki a Porschére

porsche

Több mint félmilliárd euró megfizetésére kötelezte a németországi stuttgarti ügyészség kedden a Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Porsche autógyártó társaságot a VW dízelbotrányával összefüggésben, olyan gyártmányok miatt, amelyhez a szintén a VW-hoz tartozó Audi szállított dízelmotorokat. Az ügyészség közölte, hogy a társaságnak négymillió euró szabálysértési bírságot kell fizetnie felügyeleti kötelezettség elmulasztása miatt, további 531 millió eurót pedig a szabálytalanság révén jogtalanul szerzett haszon ellentételezésére. A Porsche nem él a jogorvoslat lehetőségével, az összesen 535 millió euró (174 milliárd forint) bírságot hat héten belül kell befizetnie Baden-Würrtemberg tartománynak – áll a közleményben. Az…

Részletek>