Beszállna az akkumulátorgyártásba a Volkswagen csoport

akkumulátor

Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW) – írta a Manager Magazin című német lap. Az autógyártás legnagyobb európai szereplője a tervek szerint az SK Innovation nevű dél-koreai céggel szövetkezne, amely a harmadik számú akkumulátorgyártó a távol-keleti országban. A két vállalat Európában építene akkumulátorgyártó üzemeket. A VW még nem zárta le a tárgyalásokat a kiszemelt partnerrel, és még nem hozott végleges döntést az ügyben, amely novemberben kerülhet a felügyelőbizottság elé. A VW eddig két másik dél-koreai gyártótól, az LG Chemtől…

Részletek>

Kártérítési kötelezettség terhelheti a Volkswagen főrészvényesét a dízelbotrány miatt

dízel

Helyt adott a Volkswagen dízelbotrányával kapcsolatban a társaság főrészvényese, a Porsche SE befektető társaság ellen benyújtott kártérítési keresetnek a stuttgarti tartományi bíróság polgári tanácsa. A Porsche SE ellen benyújtott kereset késedelmes tájékoztatást vet a társaság szemére a dízelbotrányról, és annak a Volkswagen konszernre gyakorolt pénzügyi következményeiről. A Porsche SE és a Volkswagen AG egyaránt visszautasítja a vádakat. A döntés nem jogerős. Az indoklás szerint a Porsche SE, mint a Volkswagen főrészvényese nem tett eleget tájékoztatási kötelességének, Martin Winterkorn, a Volkswagen AG vezérigazgatója pedig gondatlan módon sértette meg hivatali kötelességeit. A…

Részletek>

A Volkswagen felfüggesztette az elektromos, a hibrid és a gázüzemű autók értékesítését

Felfüggesztette a német Volkswagen csoport (VW) az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP) – írta a Welt am Sonntag. A VW-nál a lapnak azt mondták, hogy hibrid meghajtású és gázüzemű kocsikra már rendeléseket sem vesznek fel, és elektromos autókat is legkorábban 2019 elejétől tudnak majd ismét szállítani. A gondot az okozza, hogy nincs elég mérőállomás és szakember az új szabványnak megfelelő típusengedélyek kiváltásához. Az elektromos, a hibrid és a…

Részletek>

Termeléskorlátozásra kényszerül a Volkswagen az új fogyasztás-, és kibocsátásmérési szabvány miatt

A termelés átmeneti korlátozására kényszerül a Volkswagen német autógyár a wolfsburgi központi üzemében szeptemberben, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP). A társaság szerdai közleménye szerint Herbert Diess, a Volkswagen csoport (VW) vezérigazgatója a wolfsburgi üzem dolgozóinak gyűlésén elmondta, hogy hatalmas feladat az átállás a WLTP szabványra, ezt mutatja, hogy egyedül a Volkswagen márkánál több mint kétszáz modellvariációt kell rendkívül rövid idő alatt újra levizsgáztatni és engedélyeztetni. Az új típusú eljárás az eddiginél sokkal összetettebb és hosszabb, nagyjából háromszoros…

Részletek>

Dízelbotrány: egyre sárosabb az Audi

Audi

Újabb szabálytalanságokat tártak fel a német Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Audi belső vizsgálatán az autógyártó csoport dízelbotrányával kapcsolatban, a társaság keddi közleménye szerint az ügy több tízezer kocsit érint, köztük új gyártmányokat, amelyek értékesítését ideiglenesen leállították. A belső vizsgálaton a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást találtak A6-os és A7-es típusú luxusautóknál, amelyekbe Euro-6 besorolású, hathengeres, Gen2 evo jelzésű dízelmotort építettek be. A vizsgálati eredményről tájékoztatták a német közúti közlekedési hatóságot (KBA) és a típusengedélyt kiadó luxemburgi hatóságot. A szabálytalanul működő motorvezérlő rendszerrel szerelt új gyártmányokat egyelőre nem szállítják ki, hanem…

Részletek>

Új vezérigazgató a Volkswagen csoportnál

Új vezérigazgató kinevezéséről és a vállalatvezetés átszervezéséről döntött a német Volkswagen csoport (VW) felügyelőbizottsága. A járműgyártó társaság közleménye szerint a VW-t a 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta irányító Matthias Müllert a csoport névadó márkájának eddigi igazgatója, Herbert Diess váltja a vezérigazgatói tisztségben, azonnali hatállyal. A napok óta várt bejelentésről a német sajtóban megjelent elemzések szerint Matthias Müllerrel az lehetett a legnagyobb gond, hogy nem volt jó kommunikátor, több interjúban szerencsétlenül fogalmazott. A vállalatnál az a kifogás is hallható vele szemben, hogy a fáradtság jeleit mutatta. Nagy érdeme, hogy átvezette a dízelbotrány…

Részletek>

Német lap: továbbra is a Volkswagen a világ legnagyobb autógyártója

Továbbra is a Volkswagen csoport (VW) a világ legnagyobb autógyártója, a német társaság tavaly minden korábbinál több gépjárművet adott el, és rekordnagyságú bevételre tett szert – írta a Bild am Sonntag című vasárnapi német lap a VW belső, előzetes adataira hivatkozva. A VW nem nyilvános számításai alapján nagyjából 10,7 milliót gyártmányt értékesítettek 2017-ben, ami történelmi csúcs és nagymértékű növekedés az egy évvel korábbi 10,3 millióhoz képest. A VW így második éve a világ legnagyobb autógyártója. A Toyota ismét a második, a japán társaság 10,4 millió autót adott el 2017-ben. A VW…

Részletek>

A SEAT az egyik leggyorsabban bővülő márka volt az idén Európában

SEAT

A SEAT eladásai 13,7 százalékkal emelkedtek az idén az első fél évben, az elmúlt 16 évben nem látott bővüléssel az egyik leggyorsabban növekvő márka volt az európai piacon. A márka globálisan 246 500 autót értékesített az idén az első hat hónapban. A június is erős hónap volt: 45 200 eladott autóval 12,6 százalékos volt a növekedés – tájékoztatta a márka magyarországi importőre az MTI-t. A SEAT marketingért és értékesítésért felelős alelnöke, Wayne Griffith a kiemelkedő adatokat a cég eddigi legnagyobb termékoffenzívájával magyarázta, amelynek egyik fő eleme, hogy a tavaly bevezetett Ateca…

Részletek>