Várhatóan szeptembertől kezdődhetnek el a B kategóriára érvényes vezetői engedéllyel rendelkezők részére szervezett, autóbuszvezetésre jogosító D kategóriás jogosítvány megszerzését lehetővé tévő tanfolyamok – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára. Nagy Bálint emlékeztetett, a B kategóriás jogosítvánnyal eddig csak a C, azaz tehergépkocsi vezetésére jogosító engedély birtokában lehetett buszvezetői képzésre jelentkezni, ami időben és költségben is plusz terheket jelentett a foglalkoztatottak és a foglalkoztatók számára is. A múlt héten elfogadott, már hatályba lépett rendelet szerint a B kategóriával rendelkezők ezentúl a teherautó-jogosítvány megszerzése nélkül is részt…
Részletek>Címke: szabályozás
A drónos házhoz szállítás lehetőségeit teszteli a DODO és a Rossmann
A házhoz rendelt termékek drónos kiszállítására irányuló pilot projektet indított az adatvezérelt logisztikai megoldásokat kínáló DODO és a Rossmann drogériahálózat. A házhoz szállítások kézbesítését előkészítő első tesztrepülés a XI. kerületből, a Savoya Park bevásárlóközpontban található Rossmann üzlet elől indult, a célállomást pedig a III. kerület kertvárosi részében jelölték ki. Az útvonal megválasztása során fontos szempont volt, hogy viszonylag nagy távolságot és változatos földrajzi terepviszonyt öleljen fel a drónos repülés, felkészülve a jövőbeli, légi úton megvalósítható szállítások sokszínűségére. A startpont és a kézbesítési célállomás egymástól 15 kilométerre helyezkedik el légvonalban, azonban…
Részletek>Megjelent a tisztajármű-irányelvet a magyar jogrendbe illesztő kormányrendelet
Megjelent a tisztajármű-irányelvet a magyar jogrendbe illesztő kormányrendelet. Ezzel Magyarország jogszabályi szinten garantálja és előírja az energiahatékony, zöld járművek beszerzését az állami és önkormányzati szektorban, mely a jelenlegi energiaárak mellett különösen aktuális és fontos lépés – írta Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára. A rendelet minimális arányokat határoz meg az alacsony vagy nulla helyi károsanyag-kibocsátású személy- és teherautókra, városi, elővárosi autóbuszokra – a városi buszoknál ez azt jelenti, hogy mostantól minden második újonnan beszerzett busznak már az uniós rendelet szerinti tiszta járműnek kell lennie. A…
Részletek>Tizenhárom év múlva ér véget a belső égésű motorok története Kaliforniában
Kaliforniában 2035-től teljes egészében betiltják a belső égésű motorral szerelt új autók, terepjárók és teherautók forgalmazását – döntött a szövetségi állam szabályozó testülete. A Kaliforniai Légszennyezést Ellenőrző Testület (California Air Resources Board) döntése alapján ugyan 2035-ben az értékesített autók ötöde még lehet tölthető hidrid, amit részben belső-égésű motor működtet, ám a fennmaradó modelleknek teljesen elektromos, vagy hidrogén hajtásúnak kell lennie. A szabályozás alapján az első határidő 2026 lenne, amikorra az értékesített új autók harmadának úgynevezett nulla-kibocsátásúnak kell lennie – ez az arány idén az első negyedévben 16 százalék volt Kaliforniában, vagyis…
Részletek>Csomagrendelés: az alapok
Jóllehet, hogy még javában zajlik a nyár, azonban érdemes lehet idén is előrelátónak lennünk, ha a karácsonyi ajándékbeszerzésekre gondolunk. Bár még hónapok vannak háta az évből, de az ősz beköszöntével a logisztikai szektor rendszerint megnövekedett áruforgalommal üzemel, amellyel az idei évben is érdemes számolnunk. Azért, hogy sikeresen és időben megérkezzenek a csomagjaink, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) olyan tippeket gyűjtött most össze, amelyek nemcsak a karácsonyt megelőzően, de az év bármely időszakában hasznosak lehetnek. Többszörösére is nőhet az őszi időszakban az átlagos áruforgalom Az őszi időszak beköszöntével nem ritka, hogy…
Részletek>Az ÉVOSZ aktualizálást javasol
Az állami építési beruházások jogszabályi hátterének aktualizálását javasolja az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ). Az ÉVOSZ keddi közleményében azt írta, javaslatukban szerepel a létesítményi normatívák aktualizálása, a kötelező társadalmi hatástanulmányok készítése. A szakszövetség véleménye szerint halaszthatatlan az Építési Beruházások Költségtervezési Rendjének kialakítása, a költségtervezés kötelező rendje egyértelműsíti a valós forrásszükségletet, a későbbiekben lehetővé teszi az egyes létesítmények bekerülési költségeinek összehasonlítását és szakmai alapokon történő elemzését is – írják a közleményben. Az ÉVOSZ javasolja az előre nem láthatóság beépítését a közbeszerzési szerződésekbe, hogy az árak jövőbeni változását közösen kezelhesse az ajánlatkérő…
Részletek>