A fuvarozók képviselőivel folytatott párbeszéd eredményeként a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) javaslatára a kormány arról döntött, hogy újabb intézkedésekkel segíti a stratégiai jelentőségű ágazat szereplőinek megerősödését, ezáltal a magyar árufuvarozásban tevékenykedő vállalkozások versenyképességének további növelését – jelentette be a minisztérium. A kormány döntése szerint egyfelől a jelenlegi 3,5 forintról 2024-től majdnem háromszorosára, tehát tíz forintra nőhet a kereskedelmi gázolaj jövedéki adójából visszaigényelhető literenkénti összeg. A kormány az intézkedés kapcsán azt várja el a fuvarozóktól, hogy a hazai fuvarozók a magyar áruk szállításához szükséges üzemanyagot itthon tankolják gépjárműveikbe. A versenyképességet növelő intézkedések…
Részletek>Címke: útdíj
Tíz éves az útdíj
2500 milliárd forint összbevétel, 12 százalékos teherforgalom növekedés a közutakon, egyre több környezetbarát tehergépjármű, az M1 a legforgalmasabb út, az M0 déli, M5 és M4 közötti szektora a legforgalmasabb szakasz, a magyar közúti fuvarozók száma stagnál, de kétszer annyi a török felségjelzésű teherautó, mint az induláskor. 2013. július 1-én vezette be Magyarország a használatarányos útdíjrendszert, hogy biztosítsa az úthálózat fejlesztésének és működtetésének finanszírozását. A 3,5 tonnánál nehezebb járműveknek a megtett kilométerek, illetve a kibocsátott szennyezés alapján kell fizetniük az autópályák, első- és másodrendű főutak, egyéb útszakaszok használatáért. Az i-Cell által…
Részletek>NÚSZ: márciusban 2 milliárd forinttal visszaestek az útdíj bevételek
Március második hetében kétmilliárd forinttal kevesebb összeg folyt be az állami költségvetésbe az útdíjakból (e-matrica, e-útdíj) az előző év azonos időszakához képest – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.. A legnagyobb visszaesés az e-matrica eladásoknál látható: márciusban ezekből 415 ezerrel kevesebbet vásároltak, mint egy évvel korábban, így a számuk a 2019 márciusában értékesített mennyiségnek az 57 százalékára zuhant. Az év harmadik hónapjában mintegy harminc százalékkal esett vissza éves összevetésben az e-matricát használó gépjárművek (személyautók, buszok, motorok) forgalma. A tehergépjárműveknél a forgalomcsökkenés mindössze egy százalékos volt. A NÚSZ adatai szerint…
Részletek>Útdíjfizetési szolgáltató: csaknem valamennyi e-matricából több fogyott nyáron a tavalyinál
A három nyári hónapban összesen 4,6 millió e-matricát vásároltak a magyarországi utakon közlekedők, szinte valamennyi matricatípusból több fogyott, mint tavaly ugyanebben az időszakban – jelentette be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. Arányait tekintve a legnagyobb mértékben a motorosok havi matricájának értékesítése nőtt, darabszámban több mint harminc, a bevételt tekintve csaknem 24 százalékos a növekedés. A közlemény szerint az autósok és a motorosok a heti (tíznapos) e-matrica helyett egyre inkább a havi országos, vagy az éves megyei matricát választják. A heti matricából öt százalékkal kevesebb fogyott, mint tavaly nyáron, ugyanakkor…
Részletek>Tovább egyszerűsödik a magyar fuvarozók európai útdíjfizetése
A német úthálózat is bekerült az UTA One egységes útdíjelszámolási rendszerébe. A teljes német főút- és autópálya hálózat is bekerült az UTA üzemanyag- és útdíjszolgáltató egységes útdíjfizetési rendszerébe. A bővítéssel immár kilenc európai ország, közel 74 ezer kilométernyi úthálózatán elegendő mindössze egyetlen útdíjfizetési fedélzeti egységet használnia a magyar kamionos és buszos fuvarozó cégeknek. A vállalkozások így kevesebb adminisztrációval teljesíthetik fuvarfeladataikat az egyik legfontosabb cél- és tranzitországnak tekinthető Németország irányába. A vállalat azon dolgozik, hogy a közeljövőben további országok, köztük Szlovénia, Magyarország és a skandináv régió útdíjrendszerének integrálását is megvalósíthassa. Egyszerűsítést…
Részletek>Kétszintű ügyfélazonosítás a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél hétfőtől
Kétszintű ügyfélazonosítást alkalmaz a bankkártyával végzett e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlásoknál a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ). A társaság közleményében a NÚSZ ismertette: a kétszintű ügyfélhitelesítés lényege, hogy az ügyfélnek – a már megszokott kártyaadatokon (név, kártyaszám, lejárat, CVC/CVV kód) kívül – meg kell adnia azt a megerősítő kódot is, amit a bank küld a kétszintű ügyfél azonosításra képes bankkártyához tartozó telefonszámra. Az ügyfél ezzel a kóddal tudja végrehajtani a NÚSZ online felületein kezdeményezett elektronikus fizetést. Fontos, hogy az ügyfelek azt a mobilszámot használják, amit a bankjuk is nyilvántart, ellenkező esetben…
Részletek>Útdíjfizetés: áprilistól kétszintű hitelesítés lesz
Áprilistól kétszintű ügyfélhitelesítést vezet be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a weboldalain bankkártyás vásárlásoknál – közölte a NÚSZ. A tájékoztatás szerint az újítást az ügyfelek biztonsága és az esetleges bankkártyás visszaélések megelőzése érdekében vezetik be. A NÚSZ online felületein tavaly több mint 800 ezer tranzakciót hajtottak végre, közel 60 milliárd forint értékben. A kétszintű ügyfélhitelesítés mindössze pár másodperccel hosszabbítja meg a NÚSZ weboldalain (ematrica.nemzetiutdij.hu, illetve hu-go.hu) az internetes vásárlás idejét. A bank minden egyes e-matricás, illetve e-útdíjas vásárlási, fizetési tranzakció esetén megerősítő kódot küld az érintett bankkártyához tartozó, a…
Részletek>Az EU új útdíjszedési szabályokat fogadott el a be nem fizetett úthasználati díjak behajtására
Az Európai Unió új információmegosztási rendszert vezet be, hogy lehetővé tegye a tagállamok nemzeti hatóságainak, hogy hozzáférjenek egymás gépjármű-nyilvántartási adataihoz, amely által azonosítani tudják azoknak a járműveknek a tulajdonosait, akik nem fizették be az útdíjat – közölte az uniós tanács. Az unió közlekedési tanácsának elfogadott határozata szerint az új szabályok átjárhatóbbá, egyúttal költséghatékonyabbá és felhasználóbarátabbá teszik az elektronikus útdíjszedési rendszereket. Az irányelv célja az elektronikus útdíjszedő rendszerek átjárhatóságának biztosítása az egész uniós közúthálózatra, városi és városok közötti autópályákra, fő- és mellékutakra, valamint az alagutakra vagy a hidakra, továbbá a kompokra…
Részletek>Online ellenőrző felület segít az útdíjbírságok elkerülésében
Az elektronikus útdíj bevezetése óta jelentős problémát okoz a helytelen eszközhasználatból, legfőképp a nem megfelelő tengelyszám beállításából adódó bírságolás. A fizetendő útdíj összege így megnövekszik az útdíjbírságok mennyiségével, ami nem csak anyagi, de jelentős adminisztrációs terhet is jelent a vállalatoknak. Ennek elkerülésére a legnagyobb hazai útdíjbevallási közreműködő olyan online ellenőrző felületet készített, aminek segítségével már okoseszközökön is gyorsan és biztonságosan állítható a tengelyszám. Az i-Cell Kft. megoldása segítségével az ügyfelek bárhol és bármikor használhatják a tengelyszámállítás funkciót, amivel jelentősen csökkenteni tudják az úthasználati költségük mértékét. Az i-Cell Kft. egyik legrégebbi…
Részletek>Fejlesztik az e-útdíj rendszert a tehergépjárművek környezetvédelmi besorolásának ellenőrzése miatt
Fejlesztik az e-útdíj rendszerét, azon belül is a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek útdíjfizetését lehetővé tevő HU-GO-t, hogy kiszűrjék ebben a kategóriában a hibásan megadott környezetvédelmi besorolásokat, és automatikusan javítsák ezeket – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. Az intézkedés a személygépjárműveket nem érinti, a magyar tehergépjárműveket is csak 2019 második felétől – jelezték. A fejlesztéssel csökkenhet a kategóriatévesztésből adódó bírságolások száma, és az útdíjszedés is pontosabbá válik – mutatott rá a NÚSZ. A közlemény szerint a fejlesztés az adatfeltöltési szakaszban van. A HU-GO rendszerben 2018 decembere óta minden felhasználónak…
Részletek>