Elektronikus fuvarozási okmánykezelő alkalmazást fejlesztett a WebEye

A WebEye, új mobilfejlesztése a WebEye Scanner lehetőséget biztosít a fuvarlevelek és okmányok azonnali elektronikus továbbítására, amellyel így jelentősen felgyorsulhat a pénzügyi tranzakciók átfutási ideje. A logisztikai folyamatok egyik legnagyobb kihívása a fuvarozási okmányok lassú és problémás kezeléséből adódik. A többnyire csak papír alapon történő dokumentáció miatt, a vállalatok értékes időt vesztegetnek el, így jelentősen csökken a pénzügyi hatékonyságuk. A magyar tulajdonban lévő, a telematikai piacon a legnagyobb európai lefedettséggel rendelkező WebEye, új mobilfejlesztése a WebEye Scanner lehetőséget biztosít a fuvarlevelek és okmányok azonnali elektronikus továbbítására, amellyel így jelentősen felgyorsul…

Részletek>

Kötelezővé tenné a versenytárgyalást a vasúti személyszállításra vonatkozó szolgáltatásoknál az EP

Kötelezővé tennék a versenytárgyalást a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződések kapcsán az uniós parlament képviselői — közölte az Európai Parlament sajtószolgálata. A közlemény szerint a vasúti utazást fellendítő új szabályozással – amelyet a szerdai plenáris ülésen fogadott el a parlament – serkentenék a befektetéseket és fejlesztenék a kereskedelmi szolgáltatásokat is. Az új szabályok értelmében a vasúttársaságok az Európai Unió belső személyszállítási piacán kétféleképpen ajánlhatnak szolgáltatásokat. Az egyik, hogy a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződések kapcsán a nyertes szolgáltatók kiválasztása során fokozatosan át kell térni a versenytárgyalási eljárásra. Véleményük szerint a versenytárgyalás…

Részletek>

Növekedett a kínai feldolgozóipar termelése novemberben

A vártnál jobban növekedett a kínai feldolgozóipar teljesítménye novemberben, ami azt jelzi, hogy a világ második legnagyobb gazdasága lendületbe jön az év utolsó negyedében. Erre lehet következtetni az ágazat teljesítményét tükröző beszerzésimenedzser-indexekből, amelyeket a napokban hoztak nyilvánosságra. A Caixin Insight Group és a Markit kínai, illetve londoni piackutató intézet együttműködésével készített kínai feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index novemberi végleges értéke 50,9 pont lett, csökkent a 27 havi csúcsot jelentő októberi 51,2 pontról, de jobb a szeptemberi 50,1 pontnál, illetve az 50,8 pontos elemzői várakozásoknál. Ráadásul az 50,9 pont az utóbbi két évet tekintve a második…

Részletek>

Rail Cargo Terminal-BILK: ahol megtalálják az elveszett időt

Ágh Miklós

Utcahosszon állnak a színes konténerek. Ezernyi óriási vasdoboz szép sorba rendezve, több emeletnyi magasságban, ameddig a szem ellát. Mintha egy akciófilm díszletei között, vagy egy gigantikus LEGO-városban sétálnánk. Soroksár határában vagyunk, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ konténer terminálján, ami az európai kombinált szállítási szakmában Rail Cargo Terminal-BILK néven ismert. – Ez egy 23 hektáros terület – mutat körbe Ágh Miklós, az RCT-BILK executive igazgatósági tagja. 23000 négyzetméter, ami nagyjából 33 focipályának felel meg. Van hét iparvágányunk, mindegyik 750 méter hosszú, ami azért fontos, mert alkalmasak az úgynevezett irányvonatok fogadására és…

Részletek>

Kühne + Nagel: elindult az országos iparipark-hálózat első beruházása

Lányi Márton, a Kühne + Nagel Kft. ügyvezető igazgatója beszédet mond az Inpark Páty projekt keretében épülő nemzetközi logisztikai bázis alapkőletételi ünnepségén Pátyon 2016. november 28-án. (MTI Fotó: Illyés Tibor)

Lerakták a Kühne + Nagel Kft. regionális autóalkatrész-elosztó központjának alapkövét hétfőn a pátyi ipari parkban, a mintegy ötmilliárd forintos beruházással elindult a nemzeti ipari parki program. A több mint 23 ezer négyzetméteres zöldmezős beruházás kivitelezését az Inpark márkanév alatt tevékenykedő állami tulajdonú Nemzeti Ipari Park Üzemeltető és Fejlesztő Zrt. végzi. A központ a tervek szerint 2017 júliusára készül el, és 260 embernek ad majd munkát. A beruházás költségének 75 százalékát piaci hitelből fedezi a fejlesztő. Az eseményen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy az országos iparipark-koncepció keretében új ipari…

Részletek>

Elválnak az Antonov repülőgépgyár és a Volga-Dnepr légitársaság útjai

Egy évtizedes együttműködés után felszámolja közös vállalatát az orosz Volga-Dnepr teherfuvarozó légitársaság és az ukrán Antonov repülőgép gyártó vállalat légi szállítási érdekeltsége – számolt be hétfőn az Aero Telegraph hírportál. A Ruslan International 2006-ban vette át a Volga-Dnepr tizenkettő és az Antonov hét gépből álló flottájának az üzemeltetését. A két társaság közös vállalata rendelkezik a polgári célokra igénybe vehető szinte valamennyi An-124 típusú óriás szállítógéppel a világon. Az orosz és ukrán vállalatok együttműködése a géptípus továbbfejlesztése és a flotta karbantartása terén jutott vakvágányra. A szovjet időkben az Antonov gépeket Ukrajnában szerelték össze…

Részletek>

Nagykőrös: 6,4 milliárd forintos beruházással 300 munkahelyet teremt a japán SIIX Corp.

Mintegy 6,4 milliárd forintos beruházással 300 munkahelyet teremt a japán SIIX Corporation elektronikai vállalat Nagykőrösön. Ehhez a magyar kormány 1,3 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatást ad – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter hozzátette, a SIIX Corporation döntően az autóipar számára termel, az elektronikai gyártási szolgáltató szektorban a világ 13. legjelentősebb vállalata, Japánban az első. Magyarország egyik legfontosabb gazdaságpolitikai célja, hogy a keletről nyugatra áramló tőkét megállítsa az országban, erről szól a keleti nyitás — mondta. Közép-Európában Magyarországra érkezik a legtöbb távol-keleti tőke – tette hozzá. Szijjártó…

Részletek>

MLE: van megoldás a CEMT által okozott károk enyhítésére

Doór Zoltán

Sok hazai áruszállítással foglalkozó szakember véli úgy, hogy a CEMT nemzetközi áruszállítási engedély napjainkban komoly egyensúlyzavarokat, károkat okoz a magyar fuvarpiacon — állítja alábbi cikkében Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki a lehetséges megoldásokat is felvázolja. A CEMT-el kapcsolatos gondokról az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) mellett a MLE is rendszeresen kifejti álláspontját annak érdekében, hogy minél szélesebb szakmai körben ismert legyen a probléma, amely nemzetgazdasági szinten mérhető veszteséget okoz az ellátási lánc egyik szereplőjének,a közúti árufuvarozó vállalatoknak. Az egyesület abban reménykedik, hogy a jogszabályalkotók mielőbb súlyának…

Részletek>

A KLM visszatér Teheránba

A holland királyi légitársaság, a KLM újra indít járatot az iráni fővárosba. Október 22-én egy Melanie Schultz van Haegen infrastruktúráért és környezetvédelemért felelős miniszter vezette kereskedelmi delegáció utazott az első repülőgépen, mely hivatalosan is újra megnyitotta a holland-iráni útvonalat. A légitársaság 1948 áprilisától 2013 áprilisáig szállított utasokat Teheránba. Azóta az iráni gazdaság jelentős fejlődésen ment keresztül, egyre több nemzetközi vállalat vetette meg itt a lábát – de ez csak egy ok a sok közül, amiért a KLM visszatért erre a fontos közel-keleti desztinációra. „A KLM nagy örömmel jelenti be, hogy három…

Részletek>

A kínai befektetők legfőbb célpontjává vált Európa

Kína, jüan

Elérte a negyvenmilliárd dollárt a kínai felvásárlások és zöldmezős beruházások együttes értéke Európában és Észak-Amerikában 2015-ben – derül ki a Baker & McKenzie Ügyvédi Iroda nemzetközi tanulmányából. Az idén várhatóan újabb rekordot dönt az Európába és Észak-Amerikába irányuló kínai külföldi működőtőke-befektetések értéke. A kelet-európai régió országai is egyre vonzóbbá válnak a kínai befektetők számára. Az elmúlt 15 évben a kínai külföldi működőtőke-befektetések összértéke Észak-Amerikában elérte a 108 milliárd dollárt, míg Európában 97 milliárd dollárt tett ki. Az utóbbi öt évben azonban látványosan megnőtt az Európába áramló kínai befektetések aránya. A…

Részletek>