Nagyszabású elektromobilitási offenzívát indít az Audi, a német autógyártó társaság húsz tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be 2025-ig, és több mint tízmilliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre – írta a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A német lap által forradalomként jellemzett átalakítással az Audi azt célozza meg, hogy 2025-re nagyjából minden második eladott gyártmánya elektromos vagy részben elektromos meghajtású legyen. Így a következő években harminc olyan új modellt és modellváltozatot vezetnek be, amelyekben lesz elektromotor, köztük 20 kizárólag elektromos meghajtású lesz. Az első tisztán elektromos városi terepjáró, a tavaly bevezetett e-tron…
Részletek>Címke: Volkswagen
Bajban az Audi
Az Audi 15 milliárd eurós (5025 milliárd forint) költségcsökkentési programot hajt végre 2022-ig – mondta a német autógyártó társaság vezetője a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak (FAZ). A lap összeállítása szerint a megszorítások főleg a vállalat két hazai gyárát érinthetik. Bram Schot elmondta, hogy eddig 10,5 milliárd eurónyi „megtakarítási potenciált” azonosítottak, és a program felét már teljesítették. Hangsúlyozta, hogy a „Következetesen Audi” elnevezésű átalakítási terv révén sikerül „finanszírozni az Audi jövőjét”. A FAZ hírportálján közölt összeállítás szerint a Volkswagen csoporthoz tartozó társaságnál azt mondják, hogy elkerülhetetlen a gyártókapacitás csökkentése, és ez legfőképpen a…
Részletek>Újra rekordszinten a csehországi autógyártás
Augusztusban visszatért a tavalyi rekordszintre a csehországi autógyártás. Az év első nyolc hónapja alatt 941 758 személyautót gyártott a három autógyár, ami mindössze 173 darabbal kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában – közölte a cseh autógyártók szövetsége. Az első negyedévben 4 százalékkal, az év első felében 1,5 százalékkal elmaradt a cseh autógyárak termelése a tavalyitól. A személygépkocsi export 870 851 darabot tett ki, ami éves szinten 0,4 százalékos növekedés. A német Volkswagen konszernhez tartozó Skoda Auto, amely 63 százalékos piaci részesedésével a legnagyobb cseh autógyár 1,1 százalékkal 588 717-re növelte a…
Részletek>Járműtechnológiai együttműködésről egyeztet Franciaország és Japán
Egyeztetések indultak Franciaország és Japán között miniszteri szinten járműipari technológiai kooperációról és ennek keretében a Nissan és a Renault autógyárak közötti ellentétek elsimításáról, együttműködésük megerősítésének az elősegítéséről – számolt be az Automotive News hírportál. Mindkét kormány közleményben erősítette meg, hogy Hiroshige Seko japán gazdasági és kereskedelmi miniszter, valamint Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter telefonbeszélgetésen biztosította egymást a két autógyár közötti együttműködés támogatásáról. A miniszterek egyébként a két ország közötti technológiai együttműködés megerősítéséről tárgyaltak az elektromos mobilitás, akkumulátorgyártás és önállóan navigáló járművek terén. A két autógyár szándékát ismerő belső forrásoktól származó…
Részletek>Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár ellen
Az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított négy autógyár, a Ford, a Honda, a BMW és a Volkswagen ellen – jelentette a The Wall Street Journal című lap. A kormányzat azt kívánja feltárni, hogy a cégek megsértették-e a versenyszabályokat azzal, hogy külön megállapodást kötöttek Kalifornia állammal olyan gépjárművek gyártásáról, amelyek a szövetségi előírásoknál szigorúbb kaliforniai szabályzóknak megfelelő kipufogógáz-kibocsátásúak. A megállapodást a kaliforniai levegőtisztaságért felelős hivatal és a négy vállalat közösen jelentette be júliusban. A The Wall Street Journal megkeresésére a Ford, a Honda és a BMW megerősítette a megállapodás tényét,…
Részletek>A 2030-as évek elején jelenhet meg az utolsó belső égésű motor a Volkswagen kínálatában
Várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen német autógyártó társaság kínálatában – írta a Handelsblatt. Az 1937-ben alapított Volkswagen „története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül” – mondta Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezető a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen. A belső égésű motorral szerelt utolsó modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról. Az átalakulás leghangsúlyosabb eleme…
Részletek>Lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie Volkswagennek Dél-Koreában
Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta „lelki károk” miatt. Az emissziós teszteken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek. A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis…
Részletek>Dízelbotrány: több mint 430 ezren fogják perbe a Volkswagent Németországban
Több mint 430 ezren csatlakoztak Németországban a Volkswagen (VW) konszern ellen az autógyártó társaság dízelbotránya miatt szervezett csoportos keresethez – közölte a szövetségi igazságügyi hivatal. A közlemény szerint a szeptember 30-án kezdődő eljárás előkészítésének részeként a keresethez csatlakozók nyilvántartásának kivonatát megküldték a braunschweigi tartományi felsőbíróságnak. A dokumentumot digitális formátumban juttatták el a bíróságra, mert kinyomtatva csaknem 67 ezer oldal lett volna. A csoportos keresethez csatlakozók nagy száma miatt a hivatalnál külön munkacsoportot állítottak fel és meghosszabbított munkaidőben dolgoztak, hogy a bíróság által kitűzött határidőre elkészüljön a nyilvántartás. A VW ellen…
Részletek>Rekordnagyságú osztalékot küldtek anyacégeiknek a csehországi autógyárak
Rekordnagyságú – 78,2 milliárd koronás (1016,6 milliárd forint) osztalékot küldött külföldi anyacégeinek a tavalyi gazdasági eredmények alapján a három legnagyobb cseh autógyár. Ez az összeg négyszerese a 2017-es osztaléknak, egyben mintegy 25 százaléka a 2018-ban külföldre kifizetett csehországi osztalékoknak – írta az E15 gazdasági napilap. A német Volkswagen tulajdonában lévő Skoda Auto tavaly több mint 70 milliárd koronás összeget küldött német anyacégének, a dél-koreai Hyundai 7,5 milliárd koronát, míg a japán-francia Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA) autógyár tulajdonosai 260 millió koronát kaptak. A Skoda Auto tavalyi osztalékának összege majdnem 2,5-szer…
Részletek>Csökkentek az Audi eladásai júliusban és az első hét hónapban
Csökkentek az Audi eladásai júliusban és az első hét hónapban egyaránt, Kínában nőttek egyedül mindkét periódusban az eladások a cég honlapján pénteken közzétett kimutatás szerint. Júliusban az Audi 155 ezer autót szállított le a vásárlóknak, 6,1 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A csökkenést az Audi egyszeri tényezőnek, a magas bázisadatnak tulajdonítja, miután a WLTP emissziós mérési szabvány tavaly szeptemberi bevezetését megelőzően Európában megemelkedett az értékesítés. Európában 13,3 százalékkal kevesebb, 68,7 ezer autót értékesített az Audi júliusban. Németországban 17,0 százalékkal 26,9 ezerre csökkentek az eladásai. Kínában az Audi 56 ezer…
Részletek>