Nőtt az Audi Hungaria árbevétele és eredménye is tavaly

Audi

Az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 719 millió euróval (284,4 milliárd forint) nőtt tavaly, adózott eredménye pedig 11 millió euróval (4,352 milliárd forint) – hangzott el az eredményeket bemutató éves sajtótájékoztatón.

Tavaly 8,436 milliárd euró (3337,450 milliárd forint) árbevételt ért el a vállalat, míg 2021-ben 7,717 milliárd eurót (3052,999 milliárd forint).
Adózott eredménye 2022-ben 343 millió euró lett (135,698 milliárd forint), míg 2021-ben 332 millió euró (131,345 milliárd forint). Tavaly 1 677 545 motort gyártottak Győrben, 56 778-cal többet, mint 2021-ben. Járművekből 171 134 darab készült, 119-cel több, mint az előző évben.

A vállalat tavaly 220 millió euró (87,036 milliárd forint) értékben folytatott beruházásokat, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót (4 815,486 milliárd forint). Az Audi Hungaria Zrt. tavaly év végén 11 957 embert foglakoztatott, 26-tal kevesebbet, mint 2021-ben.

Alfons Dintner, a zrt. igazgatóságának elnöke felidézte, hogy idén harminc éves a győri vállalat, és mára 5 millió négyzetméteren gyártanak. Hangsúlyozta, hogy az elmúlt üzleti évben a félvezetők hiánya, a koronavírus-járvány, az orosz-ukrán háború és a viharos gazdasági helyzet ellenére is „tartották az irányt”, a termelési volumen szintjét meg tudták őrizni, és biztosították a törzsgárda munkahelyeit. Ezzel az Audi Hungaria tanúbizonyságát tette annak, hogy az Audi és a Volkswagen konszernen belül fontos szerepe van – mondta. Hozzátette: azzal, hogy 2024-től a Cupra Terramar gyártása is Győrben folyik majd, ez lesz az Audi-konszern első olyan telephelye, ahol több márkát gyártanak.

Dintner elmondta, bizakodó a jövőre nézve, mert nagy a megrendelésszámuk a motorgyártás, a járműgyártás és a szerszámgyártás területén egyaránt. Kitért arra, hogy a feszült világpiaci körülmények ellenére az Audi Next Level elnevezésű startégiájának az célja, hogy ne kezelje, hanem alakítsa a helyzetet. Ennek egyik eszköze a kompetencia alapú szolgáltatások (Shared Competence Center – SCC) köre, illetve a közelmúltban megalapított leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft., amely beszerzési, pénzügyi és informatikai szolgáltatásokat nyújt a Volkswagen konszern számára. Beszámolt arról, hogy folytatódik az elektromobilitásra átállás, a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának, valamint az új, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciók (Modularer E-antriebs-Baukasten – MEBeco) gyártására.

Patrick Heinecke, a vállalat IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, hogy az Audi meghatározó gazdasági tényező Magyarországon, több mint hetven magyar beszállítóval rendelkezik, és a térség legnagyobb munkáltatója.

Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a Cupra Terramar modelljének gyártási integrációja folyamatban van, április első két hetében az átállás miatt a gyártósoron termelési szünet lesz.

Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag kérdésre válaszolva azt mondta, hogy a vállalat és az Audi Hungaria Független Szakszervezet is azon dolgozik, hogy a jelenleg is zajló bértárgyalások esetében március 31-ig közös megállapodás szülessen.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.

Az Audi AG rekordbevétellel és rekord működési eredménnyel zárta a tavalyi évet
Az Audi AG német autóipari konszern rekordbevétellel és rekordszintű működési eredménnyel zárta a tavalyi évet. A német vállalat adatai szerint bevétele tavaly éves összehasonlításban 16,4 százalékkal rekordszintre, 61,75 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig 37,3 százalékkal, szintén rekordot jelentő 7,55 milliárd euróra javult. A bevételarányos jövedelmezőség a 2021. évi 10,4 százalékról 12,2 százalékra emelkedett. Az Audi AG adózott eredménye tavaly 7,12 milliárd eurót tett ki a 2021. évi 5,65 milliárd eurót követően. Az értékesítési volumen a 2021. évi mintegy 1,689 milliótól nem sokkal elmaradva csaknem 1,639 millió volt. 2022-ben a teljesen elektromos modellek értékesítési volumene meredeken, 44 százalékkal, több mint 118 ezerre emelkedett. Az Audi idén a tavalyit meghaladó, 1,8-1,9 milliós értékesítési volument tervez elérni. Az éves értékesítési árbevétel is emelkedik 69-72 milliárd euróra, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 9 százalék és 11 százalék között alakul az Audi várakozásai szerint az idei teljes évben.


 

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment