Az Audi Hungaria Zrt. árbevétele 719 millió euróval (284,4 milliárd forint) nőtt tavaly, adózott eredménye pedig 11 millió euróval (4,352 milliárd forint) – hangzott el az eredményeket bemutató éves sajtótájékoztatón.
Tavaly 8,436 milliárd euró (3337,450 milliárd forint) árbevételt ért el a vállalat, míg 2021-ben 7,717 milliárd eurót (3052,999 milliárd forint).
Adózott eredménye 2022-ben 343 millió euró lett (135,698 milliárd forint), míg 2021-ben 332 millió euró (131,345 milliárd forint). Tavaly 1 677 545 motort gyártottak Győrben, 56 778-cal többet, mint 2021-ben. Járművekből 171 134 darab készült, 119-cel több, mint az előző évben.
A vállalat tavaly 220 millió euró (87,036 milliárd forint) értékben folytatott beruházásokat, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 12,172 milliárd eurót (4 815,486 milliárd forint). Az Audi Hungaria Zrt. tavaly év végén 11 957 embert foglakoztatott, 26-tal kevesebbet, mint 2021-ben.
Alfons Dintner, a zrt. igazgatóságának elnöke felidézte, hogy idén harminc éves a győri vállalat, és mára 5 millió négyzetméteren gyártanak. Hangsúlyozta, hogy az elmúlt üzleti évben a félvezetők hiánya, a koronavírus-járvány, az orosz-ukrán háború és a viharos gazdasági helyzet ellenére is „tartották az irányt”, a termelési volumen szintjét meg tudták őrizni, és biztosították a törzsgárda munkahelyeit. Ezzel az Audi Hungaria tanúbizonyságát tette annak, hogy az Audi és a Volkswagen konszernen belül fontos szerepe van – mondta. Hozzátette: azzal, hogy 2024-től a Cupra Terramar gyártása is Győrben folyik majd, ez lesz az Audi-konszern első olyan telephelye, ahol több márkát gyártanak.
Dintner elmondta, bizakodó a jövőre nézve, mert nagy a megrendelésszámuk a motorgyártás, a járműgyártás és a szerszámgyártás területén egyaránt. Kitért arra, hogy a feszült világpiaci körülmények ellenére az Audi Next Level elnevezésű startégiájának az célja, hogy ne kezelje, hanem alakítsa a helyzetet. Ennek egyik eszköze a kompetencia alapú szolgáltatások (Shared Competence Center – SCC) köre, illetve a közelmúltban megalapított leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft., amely beszerzési, pénzügyi és informatikai szolgáltatásokat nyújt a Volkswagen konszern számára. Beszámolt arról, hogy folytatódik az elektromobilitásra átállás, a vállalatnál már zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának, valamint az új, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciók (Modularer E-antriebs-Baukasten – MEBeco) gyártására.
Patrick Heinecke, a vállalat IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, hogy az Audi meghatározó gazdasági tényező Magyarországon, több mint hetven magyar beszállítóval rendelkezik, és a térség legnagyobb munkáltatója.
Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy a Cupra Terramar modelljének gyártási integrációja folyamatban van, április első két hetében az átállás miatt a gyártósoron termelési szünet lesz.
Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag kérdésre válaszolva azt mondta, hogy a vállalat és az Audi Hungaria Független Szakszervezet is azon dolgozik, hogy a jelenleg is zajló bértárgyalások esetében március 31-ig közös megállapodás szülessen.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.
Az Audi AG rekordbevétellel és rekord működési eredménnyel zárta a tavalyi évet
Az Audi AG német autóipari konszern rekordbevétellel és rekordszintű működési eredménnyel zárta a tavalyi évet. A német vállalat adatai szerint bevétele tavaly éves összehasonlításban 16,4 százalékkal rekordszintre, 61,75 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig 37,3 százalékkal, szintén rekordot jelentő 7,55 milliárd euróra javult. A bevételarányos jövedelmezőség a 2021. évi 10,4 százalékról 12,2 százalékra emelkedett. Az Audi AG adózott eredménye tavaly 7,12 milliárd eurót tett ki a 2021. évi 5,65 milliárd eurót követően. Az értékesítési volumen a 2021. évi mintegy 1,689 milliótól nem sokkal elmaradva csaknem 1,639 millió volt. 2022-ben a teljesen elektromos modellek értékesítési volumene meredeken, 44 százalékkal, több mint 118 ezerre emelkedett. Az Audi idén a tavalyit meghaladó, 1,8-1,9 milliós értékesítési volument tervez elérni. Az éves értékesítési árbevétel is emelkedik 69-72 milliárd euróra, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 9 százalék és 11 százalék között alakul az Audi várakozásai szerint az idei teljes évben.