Tizenhét munkacsoportot hozott létre az Innovációs és Technológiai Minisztérium a logisztikai ágazat problémáinak megoldása érdekében azt követően, hogy tavaly novemberben az iparág meghatározó szereplői átfogó helyzetértékelést nyújtottak be a Magyar Kormánynak – hangzott el a 10. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. A rendezvényen Pomázi Gyula iparági stratégiákért és szabályozásért felelős helyettes államtitkár kiemelte, hogy a kormány kész együttműködni a szakmai szereplőkkel, de akkor tudja egy ágazat problémáit hatékonyan kezelni, ha az adott iparág projekt- és programszinten is meg tudja fogalmazni a legfontosabb kihívásait – ahogy ezt a logisztikai ágazat is tette.…
Részletek>Címke: árufuvarozás
Drágul a vasúti árufuvarozás jövőre
Átlagosan hat-tíz százalékos díjemelésre készülnek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek – írta a Világgazdaság. A lapnak a fuvarozók elmondták, hogy többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villamos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várhatóan 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig húsz százalékot jelzett. Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója elmondta, hogy a másik nagy, díjemelésre szorító tétel annak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig közlekedni.…
Részletek>Waberer’s Q3: szokatlanul kedvezőtlen hatások
A Waberer’s International Nyrt. ismertette a 2018. szeptember 30-án zárult három hónap pénzügyi eredményeit. Lajkó Ferenc (képünkön), a társaság vezérigazgatója elmondta: „2018 harmadik negyedévében a piaci dinamikák szokatlanul kedvezőtlen hatással voltak pénzügyeinkre. A korábbi negyedévekhez hasonlóan, az előző év hasonló időszakához viszonyítva mindkét kulcsfontosságú szegmensünkben kétszámjegyű növekedés jelentkezett az üzemanyagárakban, és ez a feszes munkaerőpiaci helyzettel együtt nyomást gyakorolt a marzsokra. Ebben a környezetben stratégiánk a szűkülő marzsok áremeléssel történő kompenzálására irányult, ezt azonban nyáron, a bőséges kapacitás időszakában kedvezőtlen volumenhatás kísérte. Úgy látjuk, hogy az árufuvarozás piaca még nem árazta…
Részletek>Logisztikai szövetség: átfogó dunai fejlesztési koncepcióra van szükség
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség. Az MLSZKSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát. Felidézik, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne. Míg a vízi…
Részletek>Innovációs együttműködésekről tárgyalt a Waberer’s az Egyesült Államokban
A Waberer’s vezetői a Teslánál, az Amazonnál és a Paccarnál folytattak tárgyalásokat múlt héten, amikor a Varga Mihály pénzügyminisztert kísérő üzleti delegációval az Egyesült Államokba utaztak. A logisztikai cég szerdai közleménye szerint a Tesla fremonti központjában elektromos kamionok bevezetéséről tárgyaltak. A Waberer’s vezetői Európából elsőként próbálták ki az elektromos járműveket gyártó amerikai vállalat kamionját. A vezető innovációs vállalatokkal folytatott megbeszélések részeként a Paccar cégcsoporttal a fejlesztés alatt álló elektromos és önvezető járművekről tárgyalt. A vállalat a Daf tehergépkocsik beszállítójaként a Waberer’s fontos partnere – tették hozzá. Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó…
Részletek>Jó évet zárt a WebEye
A járműkövető rendszerek fejlesztésével és menedzselésével foglalkozó WebEye Hungary 2017-es árbevétele a vártnál nagyobb mértékben, 2,01 milliárd forintról 2,2 milliárd forintra nőtt. A teljes nemzetközi cégcsoport az előző évi 4,086 milliárd után, 4,4 milliárd forint bevételt realizált a 2018. április 30-ával záródó pénzügyi évben. A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központú WebEye hazai leányvállalatának nettó árbevétele 30 millió forinttal meghaladta az előre kitűzött, 158 millió forintos növekedési célt. A 14 európai országban szolgáltató nemzetközi cégcsoport, a WebEye Telematics konszolidált árbevétele pedig az előző pénzügyi évhez képes 310 millió forinttal magasabb,…
Részletek>Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA közúti szolgáltató
Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA német közúti szolgáltató, az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíj-fizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, és használatával jelentősen csökkenthető a nemzetközi közúti fuvarozók adminisztrációs terhe és költsége – közölte az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég. A közleményben Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a járműbe szerelhető UTA One fedélzeti egység több országot érintő fuvarnál egy számlán vezeti az útdíj-elszámolást az eddigi országonkénti kimutatással szemben. A közlemény szerint az UTA új rendszere jelenleg Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban…
Részletek>Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA közúti szolgáltató
Fejlesztette nemzetközi útdíj-elszámoló rendszerét az UTA német közúti szolgáltató, az új, digitális technológiával működő fedélzeti egység megfelel az Európai Elektronikus Útdíj-fizetési Rendszer (EETS) irányelvnek, és használatával jelentősen csökkenthető a nemzetközi közúti fuvarozók adminisztrációs terhe és költsége – közölte az üzemanyag- és szervizkártya szolgáltató cég. A közleményben Réthy Kinga, az UTA Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, a járműbe szerelhető UTA One fedélzeti egység több országot érintő fuvarnál egy számlán vezeti az útdíj-elszámolást az eddigi országonkénti kimutatással szemben. A közlemény szerint az UTA új rendszere jelenleg Ausztriában, Lengyelországban, Belgiumban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban…
Részletek>Dávid: a vasútnak versenyképes alternatívát kell nyújtania
A vasúti személy- és áruszállításnak versenyképes alternatívát kell nyújtania a közúti közlekedéssel szemben, ehhez pedig szükség van a vasút digitalizációjára, a járműpark további korszerűsítésére és a szakképzett munkaerő megszerzésére, megtartására – mondta Dávid Ilona, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a HUNGRAIL Vasútakadémia tavaszi konferenciájának megnyitóján. Hozzátette: a célok elérése érdekében növelni kell a vasúti forgalom részarányát, valamint a jelenleg 3500 kilométeres villamosított szakasz hosszát. Dávid közölte, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesületben tömörített vasúti szektorban érdekelt vállalatok több pontban foglalták össze a fejlesztendő területeket. Az egyesület…
Részletek>Mol — MKFE: tíz év együttműködés csiszolta a stratégiai megállapodást
A magyar közúti fuvarozók versenyképességének további erősítésére stratégiai megállapodást kötött a Mol Magyarország és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A dokumentumot Wáberer György, az MKFE elnöke, miniszterelnöki megbízott és Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója írta alá. A stratégiai megállapodás alapján a kártyás üzemanyag értékesítés területén megvalósított együttműködés mellett a felek közösen lépnek fel az európai szintű sofőrképzés támogatása, a biztonságos vezetés feltételeinek javítása, a katasztrófavédelmi helyzetekben történő koordináció, a fenntarthatósági stratégia közös alapjainak megfogalmazása területén. Wáberer az aláírást megelőzően hangsúlyozta, hogy tíz éve tartó eredményes együttműködést emelnek stratégiai…
Részletek>