Kedvezően változott az EKÁER

autópálya, ekáer, kamion

Előnyére változott az elektronikus közúti áruforgalmi ellenőrző rendszer (ekáer) szabályozása, a január 1-jén életbe lépett új rendelet jelentősen csökkenti az érintettek adminisztrációs terheit – hívta fel a figyelmet a Mazars nemzetközi tanácsadó vállalat. Az összefoglalóban a szabályozás lényegi változásai közül kiemelik, hogy már csak a korábban kockázatosként megjelölt termékkörre vonatkozik a bejelentési kötelezettség. A kötelezettség január 1-jétől csak a bejelentésköteles termékek gépjárművel végzett, közúti fuvarozással járó, közösségen belüli beszerzésére, az unió más országába történő értékesítésére, a termékek egyéb célú behozatalára és kivitelére, valamint a belföldi értékesítések közül a nem közvetlenül…

Részletek>

Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol az MLSZKSZ a logisztikai iparág megmentéséért

Fülöp Zsolt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke

Tízpontos javaslatcsomagot nyújtott be a kormánynak a magyar logisztikai ágazat egyre súlyosbodó problémáinak megoldása érdekében a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint a koronavírus-járvány miatt a logisztikai ágazat egyes szereplői az összeomlás szélére kerültek; bizonyos szegmensekben radikálisan csökkent az áruforgalom, a válság harminc-negyven százalékkal törte le a fuvarozói árakat, érdemben nőtt a nemfizető megbízók száma, valamint veszélybe került a teljes vasúti egyes kocsi forgalom is. Az MLSZKSZ úgy véli, hogy a minimális fuvarozói szolgáltatási díj bevezetése, a közúti és elektronikus ellenőrzések érdemi erősítése és az új fuvarozási…

Részletek>

Logisztikai szervezetek intézkedéseket kérnek az árufuvarozás érdekében

autópálya, fuvarozás

A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF)szerint sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A LEF közölte, hogy öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat, megoldási lehetőségeket. Rámutattak arra, hogy a kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás, a gépjárművezetők karanténba zárása körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége…

Részletek>

Az EU még mindig nem elégedett az EKÁER rendszerrel

kamion

2019. január 24-én az Európai Bizottság immáron második alkalommal adott hangot azon álláspontjának, amely szerint a magyar elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrzési rendszer (EKÁER) nincs összhangban az irányadó európai hozzáadottértékadó szabályozással és ezzel egyidejűleg utasította Magyarországot a hazai szabályozás megfelelő harmonizálására. A Bizottság álláspontja szerint az EKÁER kötelezettség sérti a közösségi áfa szabályozást tekintettel arra, hogy az adminisztratív terheket teremt a határon átnyúló kereskedelem vonatkozásában. A Bizottság álláspontja szerint a magyar szabályozás sérti továbbá a semlegesség és arányosság elvét, valamint a gazdasági tevékenységek végzésének szabadságát az Európai Unió Alapjogi Chartája alapján. A bizottság…

Részletek>

Egyre nehezebb helyzetben a magyar fuvarozók: a magyar áruk felét külföldiek viszik el

autópálya, kamion

A kormányzat, a hatóságok és a logisztikai szakma szereplőinek összefogására van szükség ahhoz, hogy a magyar logisztikai iparág meg tudja őrizni versenyképességét és nemzetközi piaci részesedését – hangzott el az MLSZKSZ szervezésében megrendezett Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián. A nyugat-európai országok egyre több olyan burkolt piacvédelmi szabályozást vezetnek be a nemzetközi árufuvarozásban, amelyek jelentős többletköltséget okoznak a magyar fuvarozóknak, miközben Magyarország nem alkalmaz hasonló szabályokat a külföldiekkel szemben. Mindeközben a magyar áruk ötven százalékát az áfamentesség miatt külföldi fuvarozók viszik el az országból. A NAV szerint a nemzetközi fuvarozásban a visszaélések megakadályozása…

Részletek>

Indul a „lengyel EKAER”, a SENT

A lengyel parlament elfogadta az erre vonatkozó törvényjavaslatot és a lengyel köztársasági elnök március 31-én aláírta a közúti áruszállítás ellenőrzésére létrehozott rendszerről szóló törvényt. A törvény 2017 április 3-án került kihirdetésre, melyet követően 14 nappal később, április 17-én lép hatályba, kivéve a törvény azon a rendelkezései, amelyek a törvény előírásainak megszegéséért kiszabott büntetésekre vonatkoznak. Ezek 2017. május 1-től lépnek életbe. A bejelentésre kötelezett áruk között szerepelnek:folyékony üzemanyagok, ebben: motorbenzinek és dieselolaj, biodízel; kenőolajok, üzemanyag adalékok, etilalkohol bázisú fagyállók, hígítók és oldószerek, részben és teljesen denaturált szesz, szárított dohány, azaz olyan…

Részletek>

Már az osztrákok is büntetik a szabályszegő fuvarozókat

Az osztrák hatóságok szigorúan, több tízezer euróra is büntethetnek, ha a január elsején életbe lépett újabb közúti szabályozásnak a magyar fuvarcégek nem tesznek eleget. Az év elejétől az Ausztriába belépő, ott árut vagy utast felvevő és letevő jármű sofőrjét belépés előtt be kell jelenteni az osztrák hatóságoknak, a sofőrnek pedig meg kell fizetni az osztrák minimálbért az ott végzett munka idejére. A külföldi piacokra szállító magyar fuvarozók körülbelül 65 százalékát érintheti a szigorú szabályozás a WebEye piaci adatai alapján. A terhek csökkentésére két út áll a vállalkozások előtt: vagy létszámbeli…

Részletek>