Egyre súlyosabb a gépjárművezető-hiány

kamion

Jelentős, mintegy 1,52 százalékos a hozzájárulása a hazai GDP-hez a 110 hazai piacvezető fuvarozó vállalkozásnak mégis veszélybe került versenyképességük fenntartása. Olyan súlyos a munkaerőhiány az ágazatban, hogy az már az ellátási lánc – és tágabb értelemben – a költségvetés biztonságát és érdekeit is veszélyezteti. „Kincs, ami nincs!” – címmel rendezett közös konferenciát a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A két meghatározó fuvarozói érdekképviselet szakmai konferenciáján, – a piacvezető munkáltatókat megszólaltatva – kereste a megoldásokat az ágazat legégetőbb problémáira. Azaz arra, hogyan…

Részletek>

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért

autópálya, kamion

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Radu Dinescuval, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (International Road Transport Union – IRU) elnökével tartott közös sajtótájékoztatón, Budapesten. Palkovics egyeztetett az IRU elnökével az ágazatot érintő legfontosabb kihívásokról. Az innovációs és technológiai miniszter kiemelte, a magyar közúti fuvarozók a járványhelyzetben helyt álltak, szolgáltattak, a kormány pedig támogatta őket feladataik ellátásában. A megbeszélésen szóban került a közúti közlekedést, így az árufuvarozást is érintő, a környezetet kevésbé terhelő technológiai fejlődés, és jelezte, Magyarország erősen jelen…

Részletek>

A fuvarozás hatékonyabb ellenőrzését szorgalmazzák a logisztikai cégek

autópálya, fuvarozás

Az engedélyekkel trükköző, EU-n kívüli fuvarozók évente százmilliárd forintos nagyságrendű bevételkiesést okoznak a hazai fuvarozói piacon, és tízmilliáros nagyságrendű bevételkiesést a költségvetésnek az adó- és járulékfizetések elmaradása miatt, ezért az ellenőrzés hatékonyabbá tételét szorgalmazzák logisztikai cégek. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ahhoz, hogy a közúti árufuvarozók kötelező előzetes engedély-ellenőrzési rendszere (BiReg) valóban elérje a célját, és ki tudja szűrni az engedélyekkel trükköző fuvarozókat, tovább kell fejleszteni a rendszert. Egyértelművé kell tenni, hogy kinek kötelező adatokat rögzítenie a BiReg-be a fuvarról, és melyik…

Részletek>

Hungrail: a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az uniós célkitűzéseket

vasút

A logisztikai iparág a vasúttal együttműködve veheti ki részét a klímasemleges gazdaság megvalósításából – írta a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a Logisztika napjára kiadott közleményében. A közleményében a vasutas szakmai érdekképviselet kiemelte, a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az energiahatékonysági, környezettudatossági, fenntarthatósági uniós célkitűzéseket. Kifejtik, a klímasemlegesség eléréséhez a közlekedésből származó kibocsátások legalább kilencven százalékos csökkentésére van szükség 2050-ig, ehhez az egyéb intézkedések mellett vasúton kellene bonyolítani 2030-ra az áruszállítás legalább harminc százalékát, 2050-ig a felét. A Hungrail közleményében rámutat arra, hogy a vasút térnyerése látszólag kedvezőtlenül hat…

Részletek>

Piacvédelmi konzultációt kezdeményezett a NiT Hungary fuvarozói érdekképviselet

Dittel Gábor

A NiT Hungary soron kívüli piacvédelmi konzultációt kezdeményezett július 9-ére az érintett szakhatóságok bevonásával, mert álláspontja szerint veszélyes árverseny tapasztalható a közúti árufuvarozásban, a magyarországi exportfuvarok mintegy harmadát áron alul viszik el a román fuvarozók – közölte a fuvarozói érdekképviselet. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary – a közleménye szerint már tavaly év végén tapasztalható volt az a tendencia, hogy az olcsóbb áron fuvarozó, sokszor szabálytalanságok sorát vállaló román kamionosok kiszorítják a hazai cégeket a magyar piacról, az árverseny a koronavírus-járvány időszakában még inkább kiéleződött. Az érdekképviselet példaként…

Részletek>

NÚSZ: már a nagylaki autópálya-határátkelőn is rendezhetik a magyar útdíjat a külföldi fuvarozók

Útdíjértékesítési pont nyílt a Csanádpalota-Nagylak II. határátkelőn, ahol a személy-, valamint az áruforgalom esetén is lehetőség van az úthasználati jogosultságok megvásárlására – jelentette be a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. Az új értékesítési pont főként a Románia felől érkező fuvarozóknak jelent nagy segítséget – tették hozzá. A NÚSZ új partnere a nagylaki autópálya-határátkelőhelyen, az M43-as autópálya M5-ös sztráda felé vezető oldalán kezdte meg működését. Az új értékesítőhelyen a HU-GO egyenleg feltöltésére, valamint viszonylati jegy és autópálya-matrica vásárlására is lehetőség van. Az értékesítőhely egyelőre 8-tól 20 óráig tart nyitva minden nap, de…

Részletek>

Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol a logisztikai szakma

Fülöp Zsolt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke

Tízpontos javaslatcsomagot készített, és nyújtott be a kormánynak a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a logisztikai ágazat egyre súlyosbodó problémáinak megoldása érdekében – közölte a szakmai szervezet Fülöp Zsolt (képünkön), az MLSZKSZ elnöke a közleményben kiemelte, a szövetség olyan intézkedéseket javasol a kormánynak, amelyek nemzeti hatáskörben gyorsan kivitelezhetők, állami bevételeket generálnak és jelentős össztársadalmi hatással bírnak. Az MLSZKSZ úgy véli, hogy a minimális fuvarozói szolgáltatási díj bevezetése, a közúti és elektronikus ellenőrzések érdemi erősítése, az új fuvarozási módok – kombinált fuvarozás – fejlesztésének támogatása már rövid távon orvosolhatná az ágazat…

Részletek>

Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol az MLSZKSZ a logisztikai iparág megmentéséért

Fülöp Zsolt a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének elnöke

Tízpontos javaslatcsomagot nyújtott be a kormánynak a magyar logisztikai ágazat egyre súlyosbodó problémáinak megoldása érdekében a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint a koronavírus-járvány miatt a logisztikai ágazat egyes szereplői az összeomlás szélére kerültek; bizonyos szegmensekben radikálisan csökkent az áruforgalom, a válság harminc-negyven százalékkal törte le a fuvarozói árakat, érdemben nőtt a nemfizető megbízók száma, valamint veszélybe került a teljes vasúti egyes kocsi forgalom is. Az MLSZKSZ úgy véli, hogy a minimális fuvarozói szolgáltatási díj bevezetése, a közúti és elektronikus ellenőrzések érdemi erősítése és az új fuvarozási…

Részletek>

ITM: uniós alapértékekkel és minden józan megfontolással ellentétesek a közúti fuvarozás készülő új szabályai

Mosóczi László

Magyarország és másik nyolc tagállam nemmel szavazott, ezzel együtt az uniós Közlekedési Tanács elfogadta a közúti szállításra vonatkozó közösségi szabályokat, amelyek az Európai Parlament támogató döntése esetén léphetnek majd hatályba – ismerteti az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A szaktárca tájékoztatása szerint Mosóczi László (képünkön) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: a tervezett előírások már az előkészítésük öt évvel ezelőtti kezdete idején jellemző helyzetre is rossz válaszokat adtak, a vírusválságban azonban kizárólag arra alkalmasak, hogy a gazdaság újraindítását európai és nemzeti szinten egyaránt súlyosan megnehezítsék. Magyarország a kezdetektől ellenzi a szabályozási terveket,…

Részletek>

Elfogadta az EU a nemzetközi szállításra és a járművezetők kiküldetésére vonatkozó új szabályokat

kamion

Az Európai Unió tagállamai elfogadták az uniós közúti szállítási ágazat reformját jelentő új szabályokat, amelyek a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetését, munkakörülményeit is meghatározzák – közölte az uniós tanács kedden. A jogszabályt még az Európai Parlamentnek is el kell fogadnia ahhoz, hogy hatályba léphessen. A mobilitási csomag néven ismert reform keretében jobb szociális és munkakörülményeket kívánnak teremteni a gépjárművezetőknek, ugyanakkor az is cél, hogy megteremtsék a fuvarozók határokon átnyúló szolgáltatás-nyújtásának szabadságát. Az új szabályok hozzájárulnak továbbá a közúti közlekedésbiztonság javításához – közölték. A reform keretében egyértelművé teszik a korábbi, félreértelmezhető…

Részletek>