A Foxpost a csomagautomatáinak számát 850-re növeli az év végére

Bengyel Ádám Foxpost

A Foxpost országosan 560 csomagautomatát üzemeltet, ezek számát az év végére 850-re akarja növelni – mondta a 100 százalékban magyar tulajdonú cég vezérigazgatója. Magyarországon jelenleg 1500-1600 csomagautomata működik, az év végére a számuk várhatóan megközelíti a 2300-at – hangzott el a sajtótájékoztatón a GKID e-kereskedelmi kutatócég (korábbi nevén GKI Digital) adataira hivatkozva. Bengyel Ádám (képünkön), a Foxpost vezérigazgatója elmondta, a társaság csomagautomatáin tavaly 3,2 millió darab csomag haladt keresztül, idén a cél, hogy ezt megduplázzák. Közölte, a TOP 10 Magyarországon működő e-kereskedelmi cégből hétnél csomagátvételi lehetőségként választhatók a Foxpost csomagautomaták. Ezen felül…

Részletek>

Új bérlő a CTP üllői CTPark Budapest East ipari parkjában

Fazekas Bálint Euronics

Az Euronics műszaki áruházlánc közel 28 ezer négyzetméteres raktárterületre írt alá szerződést a CTP üllői CTPark Budapest East ipari parkjában. Az Euronics közvetlenül a Lenovo most épülő első európai gyára melletti területen alakít ki egy teljesen automatizált raktárat, amely a tervek szerint 2022 elején kezdi meg működését. Az Euronics áruházlánc a hazai e-kereskedelemben betöltött meghatározó szerepe és az elmúlt két év folyamatosan növekvő forgalma miatt tűzte ki célul egy teljesen automatizált, modern raktárterület kialakítását, amely a CTPark Budapest East ipari parkban közel 28 ezer négyzetméteren valósul meg. „Az elmúlt időszakban…

Részletek>

Rekord mértékben, 45 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi forgalom tavaly

áruház, kiskereskedelem

A belföldi online kiskereskedelem bruttó 909 milliárd forintos éves forgalmat ért el tavaly, ami rekord mértékben, 45 százalékkal haladta meg a 2019-es szintet a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatása szerint. A hazai e-kereskedelem az előző évek folyamatos, 16-18 százalék közötti bővülését alapul véve legalább három évet ugrott előre a fejlődésben 2020-ban – összegezték a kutatás eredményét. A koronavírus-járvány felgyorsította a digitalizációt, fejlesztésre ösztönözte a kereskedőket és átformálta a vásárlói szokásokat. Az online szektort és a kiszolgálásában részt vevő logisztikát nem hátráltatták leállások vagy bezárások, a járvány egyik…

Részletek>

Valentin nap előtt többet költünk az interneten is

kosár, beszerzésimenedzser-index

Az idén február első két hetében 12 százalékkal többet költöttek az érdeklődők az internetes bónuszos oldalakon Valentin-napi ajándékra, mint egy évvel korábban, és a vevők ma már elsősorban nem tárgyakat, hanem élményeket vásárolnak partnerüknek. A Bónusz Brigád vásárlói ebben az időszakban 18 százalékkal költöttek többet élmények, szolgáltatások vásárlására, mint 2019-ben, a külföldi utazásokra fordított összegek például a tavaly február eleji időszakkal összehasonlítva 17 százalékkal emelkedtek. Egy év alatt az átlagos vásárlás összege is nőtt, míg tavaly február első két hetében a kosárérték 7167 forint volt, addig az idén 8605 forint.…

Részletek>

GKI: a lakáspiacon már többen várnak árcsökkenést, mint áremelkedést

lakótelep, lakás

A lakáspiacon immár többen várnak árcsökkenést, mint áremelkedést a GKI Gazdaságkutató Zrt. januári ingatlanpiaci felmérése szerint. A GKI az ingatlannal foglalkozó cégek (fejlesztők, forgalmazók, tanácsadók és üzemeltetők), valamint a lakosság következő egy évre vonatkozó ingatlanpiaci terveit, szándékait és kilátásait térképezi fel negyedévente publikált lakáspiaci felmérésében. A januári felmérésben 101 ingatlanos cég válaszolt, a lakossági reprezentatív minta ezer emberből állt. A felmérés szerint az ingatlanokkal foglalkozó vállalkozások körében a fővárosi agglomerációt illetően enyhén tovább romlottak a következő 12 hónapra vonatkozó várakozások. A budai oldal esetében lényegében nem változtak, míg a pesti…

Részletek>

Bővítette a csomagfeldolgozási területeit a Magyar Posta

Magyar Posta

A Magyar Posta összesen 5500 négyzetméterrel bővítette újabb két vidéki logisztikai feldolgozási területét, hogy megfeleljen a folyamatosan bővülő csomagküldési igényeknek – közölte a posta. A napokban átadott nyíregyházi és füzesabonyi bővítést megelőzően hat logisztikai telephelyen biztosítottak nagyobb területet a csomagfeldolgozáshoz. Várakozásaik szerint az idei karácsonyi szezonban 15 százalékkal lesz több az árutartalmú küldemény, mint tavaly – tették hozzá. A Magyar Posta a szállítási és átfutási idők alapján azt javasolja, hogy a karácsonyi csomagokat a postákon december 19-éig adják fel az ügyfelek. A közleményben felidézték, hogy a GKI Digital Magyar Postának készített felmérése…

Részletek>

Bővítette a csomagfeldolgozási területeit a Magyar Posta

Magyar Posta

A Magyar Posta összesen 5500 négyzetméterrel bővítette újabb két vidéki logisztikai feldolgozási területét, hogy megfeleljen a folyamatosan bővülő csomagküldési igényeknek – közölte a posta. A napokban átadott nyíregyházi és füzesabonyi bővítést megelőzően hat logisztikai telephelyen biztosítottak nagyobb területet a csomagfeldolgozáshoz. Várakozásaik szerint az idei karácsonyi szezonban 15 százalékkal lesz több az árutartalmú küldemény, mint tavaly – tették hozzá. A Magyar Posta a szállítási és átfutási idők alapján azt javasolja, hogy a karácsonyi csomagokat a postákon december 19-éig adják fel az ügyfelek. A közleményben felidézték, hogy a GKI Digital Magyar Postának készített felmérése…

Részletek>

Az online vásárlók fizetnek, mint a katonatiszt

Forint

Még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetési eszköz a magyar online vásárlók körében, 84 százalékuk leginkább utánvéttel, készpénzben szeret fizetni annak ellenére, hogy a webáruházak átlagosan négyféle fizetési lehetőséget kínálnak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső felméréséből. Tavaly a magyar vásárlók több mint 38 milliószor rendeltek online áruházakban. Az áruk ellenértékének kiegyenlítésekor nagyon magas, több mint 74 százalék az utólagos fizetések aránya, és ezen belül is a készpénzes fizetés dominál mind a személyesen átvett, mind a házhoz szállított termékek esetében. Összességében az online rendelések 55 százaléka készpénzes,…

Részletek>

Egyre többen vásárolnának dízel autót egy felmérés szerint

dízel

A beszerzési tervekben ugyan a benzines autók dominálnak 71 százalékkal, de pozitív irányba változott a dízel autókkal kapcsolatos vásárlási hajlandóság, a beszerzést tervező háztartások közel 24 százaléka vásárolna ilyen hajtású járművet – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb felméréséből. A GKI a reprezentatív felmérését a dízel autókkal kapcsolatos attitűdökről, illetve a jövőbeli vásárlási tervekről az egyik nagy magyar importőr kérésére tavaly ősszel végezte. A lakossági felmérés során ezer háztartást kérdeztek meg országosan reprezentatív mintavétellel, míg a vállalatok esetében 1052 vállalatvezető válaszolt kérdéseikre. Udvardi Attila, a GKI kutatásvezetője a közleményben…

Részletek>

Bónusz Brigád: az idén eléri a 13 milliárd forintot az online kuponos piac forgalma

A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz – olvasható a Bónusz Brigád közleményében. A Skoopy Kft. tulajdonában álló kuponos oldal, amely az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben egymilliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint négymilliárd forint lesz a forgalma. A Bónusz Brigád nyolc év alatt már több mint harminc milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak, ennyivel kevesebbet kellett…

Részletek>