Európai Bizottság: a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette az uniós versenyszabályokat

Három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen megsértette a közösségi trösztellenes szabályokat azzal, hogy közel tíz éven keresztül korlátozták a versenyt a kevésbé szennyező technológiák kifejlesztése terén – ismertette előzetes vizsgálatainak megállapításait az Európai Bizottság. Hivatalos kifogásközlésében a brüsszeli testület azzal vádolta meg a három vállalatot, hogy 2006 és 2014 között összejátszottak annak érdekében, hogy korlátozzák a károsanyag-tisztító technológiák fejlesztését és alkalmazását az Európában piacra kerülő új benzines és dízelautókban. A bizottság a dízeljárművek esetében elsősorban az SCR-katalizátor és a kipufogógáz tisztítását szolgáló AdBlue adalékanyag alkalmazása,…

Részletek>

Az EP elfogadta tárgyalási mandátumát a fuvarozói szektor új szabályozásáról

autópálya, kamion

Elfogadta a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumát csütörtökön az Európai Parlament (EP), így megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a közösségi kiküldetési irányelvhez is kapcsolódó kérdésben. A brüsszeli plenáris ülésen viszonylag szűk többséggel megszavazott mobilitási csomag legfontosabb vitás pontja az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A képviselők a kabotázsra (nem honos fuvarozók által végzett belföldi szállítás) és a határátlépéssel járó fuvarokra is kiterjesztenék a kiküldetési szabályokat. Kivonnák ugyanakkor ezek hatálya alól a tranzitfuvarokat, a kétoldalú szállítási műveleteket, illetve a célországok felé vezető úton…

Részletek>

Megállapodtak az EU intézményei az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatáról

Megállapodtak az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatáról kedden az Európai Unió társjogalkotó szervei, és így több új biztonsági technológiát is kötelezővé tesznek 2022-től a kontinensen piacra bocsátott járművekben. A még hivatalos jóváhagyásra váró egyezményről az Európai Bizottság számolt be, hangsúlyozva, ez fontos lépés az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok megvédése érdekében. Egyebek mellett kötelezővé fogják tenni az intelligens sebességszabályozást, a tolatásbiztonságot növelő kamerákat, érzékelőket, a baleseti adatrögzítőt, illetve az olyan rendszereket, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad vagy elkalandozik a figyelme. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetén ezeket kiegészíti majd…

Részletek>

Megállapodtak az EU intézményei az Európai Munkaügyi Hatóság létrehozásáról

Megállapodtak az Európai Munkaügyi Hatóság (ELA) létrehozásáról az Európai Unió társjogalkotó szervei. Az Európai Parlament és a tagállamok kormányait tömörítő tanács képviselői által tető alá hozott előzetes egyezség értelmében az ELA feladata főleg az lesz, hogy tájékoztatást nyújtson álláslehetőségekkel, letelepedéssel, munkavégzéssel kapcsolatban, közvetítsen a több országot érintő jogvitákban, valamint támogassa a tagállami hatóságok közötti együttműködést, a fellépést a szociális és munkaügyi szabályokkal való visszaélések ellen, segítse az EU-n belüli méltányos munkaerő-mobilitást. A hatóság támogatni fogja a foglalkoztatási szolgálatok uniós hálózatának (EURES-hálózat) munkáját, illetve átveszi a be nem jelentett munkavégzés felszámolására…

Részletek>

Több száz millió forintos költségvetési csalás miatt emeltek vádat egy fuvarszervező cég ellen

Különösen nagy vagyoni hátrányt okozó, üzletszerűen elkövetett költségvetési csalás miatt emeltek vádat öt ember ellen, többüket üzletszerűen elkövetett pénzmosással és hamis magánokirat felhasználásával is vádolják – közölte a Heves megyei főügyész. Szalóki Zoltán tájékoztatása szerint az érintettek fiktív pályázatokkal vissza nem térítendő állami támogatásokat szereztek meg. A bűncselekmény-sorozatot az ügy elsőrendű vádlottja hangolta össze, aki évekkel ezelőtt szerteágazó tulajdonosi háttérrel, egy nevében fuvarszervezéssel foglalkozó céget hozott létre, melynek vezetésére előbb a másod-, majd a harmadrendű vádlottat kérte fel. Egyikük sem rendelkezett tapasztalatokkal a vállalatirányítás terén. A negyed- és ötödrendű vádlottak…

Részletek>

Az EP közlekedési bizottsága elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot

kamion

Elutasította a fuvarozói szektor szabályozásáról szóló új jelentéstervezetet csütörtökön az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága (TRAN), így további tárgyalások lesznek a kérdésről. A TRAN azt követően szavazott ismét a tervezetről, hogy a szakbizottsági szinten tavaly júniusban már elfogadott és a magyar kormány által is támogatott szöveget a plenáris ülés elutasította és visszaküldte újratárgyalásra. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A szemben álló országok szociális dömpinggel, illetve protekcionizmussal vádolják egymást. A kiküldött munkavállalókra elvileg azonos szabályok vonatkoznának a munkabér és…

Részletek>

Szigorítja a brit kormány a drónok használatának szabályozását

Jelentősen szigorítja az idén a brit kormány a magánszemélyek által működtetett drónok használatának szabályozását. A közlekedési minisztérium által hétfő este ismertetett 68 oldalas intézkedési tervezetben szerepel, hogy novembertől a 250 grammnál nagyobb súlyú drónok tulajdonosainak regisztráltatniuk kell magukat és drónjukat a brit polgári repülésügyi hatóságnál (CAA), és vizsgán is számot kell adniuk arról, hogy tisztában vannak-e a drónok üzemeltetésének biztonsági előírásaival. A brit kormány mindemellett jelentősen kibővíti a repülőterek környékén jelenleg is érvényes dróntilalmi zónákat. A mostani szabályozás szerint a brit közforgalmi légikikötők egy kilométeres körzetében tilos a drónok reptetése,…

Részletek>

Kamionsofőrök tiltakoztak a pihenőidőre vonatkozó uniós jogszabálytervezet ellen Belgiumban

kamion

Kamionok állták el a belgiumi Kortrijk és a franciaországi Lille közötti autópálya határszakaszát, a sofőrök a pihenőidőre vonatkozó új uniós jogszabálytervezet ellen tiltakoztak – közölte a helyi sajtó. A belga rendőrség jelentése szerint a demonstráció többtíz kilométeres közlekedési dugót okozott. A megmozdulással a teherautók sofőrjei a szakszervezetek figyelmét kívánták felhívni és ellenlépéseket követeltek tőlük a véleményük szerint elfogadhatatlan és teljesíthetetlen jogszabálytervezet megsemmisítése érdekében – írták. A belga sajtó beszámolója szerint hasonló megmozdulásra lehet számítani a hét folyamán Franciaországban, Hollandiában és Olaszországban is. A felsoroltak és több más nyugat-európai ország szociális…

Részletek>

Dízelbotrány: visszahívnak 96 ezer Opelt

Elrendelte 96 ezer Opel autó visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt. A KBA a kipufogógáz tisztítását végző berendezés vezérlésében kimutatott szabálytalan szoftveres megoldást talált 2013 és 2016 között gyártott, Euro 6 környezetvédelmi besorolású motorral szerelt Insignia, Cascada és Zafira modellekben. A kocsikat vissza kell rendelni szervizre, hogy a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítsák a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat. A gyártó 23 ezer autónál önkéntes alapon már elvégezte a műveletet, most pedig az összes többinél…

Részletek>

Az Európai Parlament 40 százalékkal csökkentené az új autók szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra

elektromos autó

A tervezettnél nagyobb mértékben, negyven százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament (EP) szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. Az Európai Bizottság eredeti javaslatai alapján 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra harminc százalékkal kellene csökkenteni az új személyautók és könnyű haszongépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2021-re előirányzott értékhez képest. Az EP azonban ennél ambiciózusabb csökkentést írna elő: 2025-re húsz, 2030-ra negyven százalékot. A célértékeket túllépő gyártóknak pedig büntetést kellene fizetniük az európai költségvetésbe, amiből az autóipari változások által érintett munkaerő továbbképzését finanszíroznák. A…

Részletek>