Metrófelújítás: bontási munkálatok folynak a 3-as metró középső szakaszán

metró

Bontási munkálatokat végeznek a 3-as metróvonal középső szakaszán, a koronavírus miatti járványhelyzet egyelőre nem befolyásolja a munkavégzést – közölte a BKV. A Népliget és a Kőbánya-Kispest állomás között zajló rekonstrukciós munkálatok mellett március elején elkezdődött a középső szakasz két állomásának korszerűsítése is. Az Arany János utca és Ferenciek tere állomáson már elbontották a fal- és álmennyezeti burkolatokat, a lejtaknában a szerkezet visszabontásán dolgoznak. A BKV közleménye szerint az utastérből eltűntek a jellegzetes bútorok, a tájékoztató táblák, a hirdetések. A metróforgalom biztonságát nem zavaró üzemi területeken szintén elkezdődtek az építészeti- és…

Részletek>

Logisztikai szervezetek intézkedéseket kérnek az árufuvarozás érdekében

autópálya, fuvarozás

A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF)szerint sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A LEF közölte, hogy öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat, megoldási lehetőségeket. Rámutattak arra, hogy a kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás, a gépjárművezetők karanténba zárása körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége…

Részletek>

Fuvarozó Ipartestület: a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozása tovább terhelné a fuvarozókat

Dittel Gábor

Tovább terhelné a fuvarozó cégeket a készülő mobilitási csomag – jelentette ki Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára. Az érintettek azt állítják, hogy az uniós fuvarozókra vonatkozó mobilitasi csomag tönkreteszi a kelet-közép-európai vállalatokat; a részben már el is fogadott szabályokat a gazdag nyugati országok erőltetik, azt állítva, hogy az alulfizetett sofőröket alkalmazó keletiek kiszorítják őket a piacról – hangzott el a műsorban. Dittel azt mondta, hogy az elmúlt 10 évben a kelet-európai, így a magyar fuvarozók is elég jelentős részt szereztek a nyugat-európai piacon, amely…

Részletek>

Az ITM a közúti fuvarozásban a jogkövető magyar vállalkozásokat védené

Mosóczi László

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelt célja, hogy a hazai szolgáltató szektorok a folyamatosan változó világgazdasági kihívások között is képesek legyenek sikeresen helytállni a nemzetközi versenyben – mondta el Mosóczi László (képünkön) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közúti fuvarozói érdekképviseletekkel folytatott évindító egyeztetésen. Az államtitkár a szakmai szervezetek kezdeményezésére tekintette át a szektorhoz kapcsolódó legfontosabb feladatokat, beavatkozási lehetőségeket a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetőivel közösen. A felek egyetértettek abban, hogy az ágazat versenyképességének erősítését célzó 2015-os…

Részletek>

Egyre súlyosabb a mozdonyvezetőhiány Németországban

Egyre nehezebben találnak mozdonyvezetőket a német vasúttársaságok, miközben az utasok száma az év elején bevezetett adócsökkentés révén tovább emelkedik. A vasúti közlekedésben tevékenykedő cégek országos érdekképviseletének (Allianz pro Schiene) hétfőn ismertetett adatai szerint az egy évvel korábbi 28-ról 25-re süllyedt a 100 meghirdetett mozdonyvezetői állásra jutó álláskereső mozdonyvezetők száma. Ez azt jelenti, hogy nehezebb betölteni ezeket az munkahelyeket, mint a beteg-, és az idősápolói, vagy a víz-, és gázvezeték-szerelői állásokat, amelyeknél régóta súlyos munkaerőhiánnyal küszködnek a németországi munkaadók. Az érdekképviselet szerint nagyobb állami szerepvállalás kell a helyzet javításához. A szövetségi…

Részletek>

A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti

Mercedes Benz

A német járműgyártó Daimler, amely a romániai Szászsebesen sebességváltókat gyártó üzemet működtet, a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti, hiszen a közúti szállításról át akar térni a vasúti szállításra a karbonsemlegesség elérése érdekében – adta hírül a román média. Martin Schulz, a Mercedes-Benz Románia vezérigazgatója a Ziarul Financiar című gazdasági napilap elektronikus kiadásának elmondta, hogy a német gyártó valamennyi üzemét karbonsemlegessé akarja tenni 2022-ig, ezért a technológiában eszközölt módosítások mellett a sebességváltók szállítási módozatán is változtat, így a közúti szállításról áttérnek vasúti szállításra. A dél-erdélyi Szászsebes 230 kilométerre van a román-magyar határtól,…

Részletek>

Nagy kapacitású intermodális logisztikai terminál épül Fényeslitkén

konténer

A legmodernebb technológiával felszerelt, új intermodális logisztikai terminál építésének előkészítését kezdték meg a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Fényeslitkén – ismertette a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Tálosi János Herceghalmon, a 11. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián pénteken. A konferenciát szervező Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) közleménye szerint a vezérigazgató beszámolt arról, hogy a beruházásában 18 milliárd forintból megvalósuló vasúti kombiterminál a legnagyobb ilyen létesítmény lesz Kelet-Közép-Európában. Az Orienter Ipari Parkban felépülő terminálon elsősorban Ukrajna, Oroszország, Kazahsztán, Azerbajdzsán és Kína irányából várható forgalom – mondta Tálosi. A 2021 végén elkészülő beruházásnak köszönhetően…

Részletek>

A Volánbusz nagy befogadóképességű járműveket vásárol

Tizenöt új, nagy befogadóképességű autóbuszt vásárol közel 1,2 milliárd forint értékben a Volánbusz Zrt. a Volvo Hungária Kft.-től, a buszok várhatóan májustól állnak forgalomba – közölte a Volánbusz. A járműbeszerzésről szóló szerződést január 21-én írta alá a Volánbusz Zrt. részéről Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, a Volvo Hungária Kft. képviseletében pedig Illés Viktor Dávid és Mariola Wdowik ügyvezetők. A Volvo 8900 típusú új autóbuszok a nagy forgalmú elővárosi és regionális vonalakon fognak közlekedni. A hosszú szóló – nem csuklós -, háromtengelyes, 53 ülőhelyes járművek alacsony belépésűek, akadálymentes kialakításúak, így kerekesszékkel is igénybe…

Részletek>

180 milliárd forintos EU-támogatás az M30 kiépítésére Miskolc és Tornyosnémeti között

autópálya

Az Európai Unió 552,6 millió eurót (több mint 180 milliárd forintot) fordít az M30-as autópálya meghosszabbítására, a Miskolcot a szlovák határon fekvő Tornyosnémetivel összekötő pályaszakasz kiépítésére. A Kohéziós Alapból finanszírozott beruházás célja a forgalom felgyorsítása, a közúti biztonság javítása és a forgalmi torlódások csökkentése. A projekt újabb lépést jelent a Balti-tenger és a Fekete-, illetve az Égei-tenger menti területeket összekötő, Via Carpatia nevű európai közlekedési hálózat kiépítése felé. Az uniós finanszírozásnak köszönhetően egy 60 km-es autópálya-szakasz, valamint 48 híd fog megépülni. A várhatóan 2022 februárjára lezáruló munkálatokban helyi vállalatok is…

Részletek>

Romániában megnyitották az A1-es dél-erdélyi autópálya 21 kilométeres szakaszát

román autópálya

Romániában súly és sebességkorlátozással megnyitották hétfőn délután az A1-es dél-erdélyi autópálya Marosillye (Ilia) és Holgya (Holdea) közötti 21,1 kilométeres szakaszát – közölte honlapján a romániai közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság (CNAIR). A pályaszakasz már augusztusban elkészült, de a CNAIR minőségi kifogásokat támasztott, és elutasította a Teloxim Con Srl. – Comsa Sa. – Aldesa Construcciones Sa. – Arcadis Eurometudes Sa spanyol konzorcium által épített szakasz átvételét, majd fel is bontotta a szerződést a kivitelezővel. Az átadott pályaszakaszra csak a 7,5 tonnánál könnyebb járművek hajthatnak fel, és csak óránként 80 kilométeres sebességgel…

Részletek>