Az adriai kereskedelmi tengerészet és az otrantói ütközet

A Magyar Logisztikai Egyesület rendezvénye céljául tűzte ki, hogy az első világháború legjelentősebb győztes tengeri ütközetéről méltó módon megemlékezzen, annak érdekében, hogy az első világháborúval kapcsolatos társadalmi emlékezet ébren tartásával hozzájáruljon a közös értékeken, történelmen és kultúrán alapuló európai és nemzeti identitás erősítéséhez. TÖRTÉNELMI ELŐZMÉNYEK Az első világháború legjelentősebb tengeri ütközetére 1917. május 15-én került sor az otrantói szorosnál a Császári és Királyi Haditengerészet (Osztrák-Magyar Monarchia Hadiflottája) és az antant hadiflottája között. A csata a Földközi-tenger legnagyobb tengeri ütközete volt, mely egyben a Császári és Királyi Haditengerészet talán legkiemelkedőbb sikere az első világháború során, melyben a kiváló magyar tengerészek kulcsfontosságú…

Részletek>

Logisztikai szervezetek intézkedéseket kérnek az árufuvarozás érdekében

autópálya, fuvarozás

A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF)szerint sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A LEF közölte, hogy öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat, megoldási lehetőségeket. Rámutattak arra, hogy a kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás, a gépjárművezetők karanténba zárása körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége…

Részletek>

Kötelezővé tenné a versenytárgyalást a vasúti személyszállításra vonatkozó szolgáltatásoknál az EP

Kötelezővé tennék a versenytárgyalást a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződések kapcsán az uniós parlament képviselői — közölte az Európai Parlament sajtószolgálata. A közlemény szerint a vasúti utazást fellendítő új szabályozással – amelyet a szerdai plenáris ülésen fogadott el a parlament – serkentenék a befektetéseket és fejlesztenék a kereskedelmi szolgáltatásokat is. Az új szabályok értelmében a vasúttársaságok az Európai Unió belső személyszállítási piacán kétféleképpen ajánlhatnak szolgáltatásokat. Az egyik, hogy a vasúti személyszállításra vonatkozó közszolgáltatási szerződések kapcsán a nyertes szolgáltatók kiválasztása során fokozatosan át kell térni a versenytárgyalási eljárásra. Véleményük szerint a versenytárgyalás…

Részletek>

Újra hasít a globalizáció

A globalizáció, vagyis a nemzetközi gazdasági és társadalmi kapcsolatok mértéke az elmúlt két évben elérte, sőt meg is haladta a válság előtti szintet. A legnagyobb mértékben a határokon átnyúló információáramlás erősödött, a tőkeáramlás és a migráció növekedése mérsékelt maradt, míg a nemzetközi áruforgalom 2012 óta csökken – derül ki a DHL által immár negyedik alkalommal bemutatott Global Connectedness Index (GCI) kutatás eredményeiből. „Az elmúlt közel ötven évben a globalizáció volt a világ fejlődésének motorja” – mondta el Bándli Zoltán, a DHL Express magyarországi ügyvezető igazgatója – „Kutatásunk rámutat arra, hogy a…

Részletek>

A Lufthansa-csoport hat éven át negyven repülőgépet bérel az Air Berlintől

Lufthansa

A Lufthansa negyven darab repülőgép bérletéről írt alá megállapodást Németország második legnagyobb légitársaságával, az Air Berlinnel. A Lufthansa MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a 2017-es nyári menetrend életbe lépésétől hat éven keresztül 35 Airbus A320-as típuscsaládba tartozó gépet bérel az Eurowings diszkont leányvállalat számára és ötöt az osztrák Austrian Airlines-nak. Az ügylet úgynevezett wet-lease konstrukció, vagyis a Lufthansa nem csak a repülőgépet, de a személyzetet és a karbantartást is bérli az Air Berlintől. Az Eurowingsnél szolgálatba álló gépek a diszkontcég arculatával repülnek majd. A bérelt gépek hét németországi repülőtérre, valamint Bécsbe…

Részletek>

MLE: van megoldás a CEMT által okozott károk enyhítésére

Doór Zoltán

Sok hazai áruszállítással foglalkozó szakember véli úgy, hogy a CEMT nemzetközi áruszállítási engedély napjainkban komoly egyensúlyzavarokat, károkat okoz a magyar fuvarpiacon — állítja alábbi cikkében Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke, aki a lehetséges megoldásokat is felvázolja. A CEMT-el kapcsolatos gondokról az Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) mellett a MLE is rendszeresen kifejti álláspontját annak érdekében, hogy minél szélesebb szakmai körben ismert legyen a probléma, amely nemzetgazdasági szinten mérhető veszteséget okoz az ellátási lánc egyik szereplőjének,a közúti árufuvarozó vállalatoknak. Az egyesület abban reménykedik, hogy a jogszabályalkotók mielőbb súlyának…

Részletek>