Megvásárolja az MD International szerbiai disztribútorcég 55 százalékos részesedését a Waberer’s International és opciót szerez a fennmaradó 45 százalékos részesedés megvásárlására – közölte a cég a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken. A közlemény szerint az MDI a szerb FMCG (napi fogyasztási cikkek) disztribúciós piacának meghatározó szereplője, fő tevékenysége a közúti fuvarozás és a raktározás. A vállalat 2022-es árbevétele 50,3 millió euró, EBIT-je (kamatok, és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredmény) 2,1 millió euró, adózott eredménye 1,7 millió euró volt. A tranzakciót – összhangban a kötvény kibocsátásakor meghatározott célokkal – a Waberer’s a 2022-ben…
Részletek>Címke: FMCG
A GLP Közép-Európában közel 2,5 millió négyzetméternyi ingatlanportfólióval rendelkezik
A GLP Közép-Európában csaknem három év alatt megduplázta portfólióját, így majdnem 2,5 millió négyzetméternyi ingatlannal rendelkezik Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon – közölte a társaság. A GLP magyarországi ingatlanállománya 220 ezer négyzetméter a társaság üllői, gyáli és szigetszentmiklósi logisztikai parkjaiban. A közlemény szerint csaknem száz százalékos a bérbeadottsága a GLP közép-kelet-európai ingatlanportfóliójának, amelyet 64 épület alkot. Ezekben vezető e-kereskedelmi, FMCG, logisztikai és autóipari vállalatok tevékenykednek. A társaság tervezi a parkok bővítését és új fejlesztések indítását is Budapest, Pozsony, Wroclaw (Boroszló) és Katowice közelében, a négy országban potenciálisan további egymillió négyzetméternyi ingatlanfejlesztésre…
Részletek>Évértékelő: Lendületben a Raben Group
Gazdasági stabilitást nem hozott ugyan, de a több mint 90 éves Raben Group számára így is sikeres év volt 2022. Többek között az osztrák Bexity akvizíciója és ezzel a tizenötödik európai piac megnyitása, jelentős flotta- és infrastrukturális beruházások, számos új nemzetközi összeköttetés létesítése és ambiciózus fenntarthatósági projektek jelzik, hogy a cégcsoport továbbra is lendületes fejlődési pályán halad. A globális gazdaságot fenyegető kihívások az elmúlt évben sem szűntek meg, legfeljebb jellegükben változtak. A koronavírus-járványból fakadó nehézségeket nyersanyaghiány, rekordmértékű áremelkedés és megugró infláció váltotta, ami a fogyasztóktól a szolgáltatókon át az összes…
Részletek>A koronavírus lendületet adott a csomagolóipari innovációknak… egy atomháború után pedig szárnyalna az iparág
A különböző iparágakat eltérően érintette a járvány miatt kialakult helyzet: volt, ahol kevesebb csomagolóanyagra volt szükség, de volt, ahol a tavaszi „karantén-zárás” miatt a megszokott mennyiség sokszorosára nőtt az igény. Ilyen terület volt például az e-kereskedelem és az FMCG szektor. Összességében elmondható, hogy a járvány a csomagolóiparban is fokozott hatékonyságot követelt meg, és ez még inkább az innováció felé terelte a gyártókat. A fenntarthatósági célok, az online értékesítés ugrásszerű megnövekedése, a vevői igények és a logisztikai láncok változásai már évek óta olyan folyamatokat generáltak, amelyek átírták a csomagoló- és papíripari…
Részletek>Csökkent a közúti teherforgalom Európában
A járványvédelmi korlátozó intézkedések következtében jelentősen csökkent a közúti fuvarozási forgalom Európában a Sixfold valós idejű közúti áruforgalmi nyomkövető és flottakezelő szolgáltató felmérése szerint. A Sixfold valós idejű fuvarkövető rendszerhez kapcsolt tehergépjárművek menetteljesítménye a krízisidőszakban hétről hétre folyamatosan csökkent. A legnagyobb mértékben, április első teljes hetében 29 százalékkal maradt el a krízis előtti heti átlagtól. Az elmúlt héten, április 13-19 között az elmaradás már 24 százalékra mérséklődött. A határátlépések időigénye a múlt héten 26 százalékkal haladta meg a járványügyi korlátozások előtti átlagot, az előtte való héten pedig 28 százalékkal. A…
Részletek>Eipl lett a Coca-Cola connection menedzsere
Márciustól a Coca-Cola Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős regionális connection menedzsereként folytatja pályáját Eipl Vilmos. A médiaszakember az elmúlt öt évben a Dentsu Aegis Network innovatív ügynöksége, a Vizeum ügyvezetője volt, összesen több mint egy évtizedet töltött a csoportnál. A dunaharaszti marketingcsapat tagjaként fő feladata a magyar, cseh és szlovák piac médiatervezési-vásárlási és marketingkommunikációs tevékenységének irányítása, szoros együttműködésben a brand marketing és a közösségimédia-csapattal. A pozícióban Mérő Ádámot váltotta, akit a teljes közép-kelet-európai régió connection menedzserévé neveztek ki. „Furcsa helyzetben vagyunk, mert a regionális, sőt, az atlantai globális csapatba is…
Részletek>A COOP nyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat
Az idei évben immár második alkalommal került kiírásra a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj, melyet a Magyar Termék védjegyeket használó gyártócégek szavazati alapján ezúttal a COOP Gazdasági Csoport érdemelt ki. A díjat az FMCG szakma legnagyobb rendezvényén a tapolcai Business Days-en Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára adta át. Az üzletlánc közel negyed évszázados megalakulása óta elkötelezett a hazai élelmiszeripar és minőségi termékeink iránt, választékában több mint nyolcvan százalékban Magyarországon előállított termékek találhatók. A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat a tavalyi évben a Magyar Termék védjegyeket gondozó Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Részletek>Sikeres volt a 2019-es, XIV. Coop Rally
Az idén 14. alkalommal megrendezett, a magyar élelmiszer-feldolgozást a középpontba állító Coop Rally mára egy valódi branddé, a hazai termékek, a magyar minőség legnagyobb országos ünnepévé vált. Az idei, immáron 14. alkalommal megrendezett Coop Rallyt a többek között búzaőrléssel és -felvásárlással foglalkozó Szatmári Malom Kft. nyerte, míg az Agrárminisztérium különdíját az idei rendezvényen a verseny egyik állomásaként is résztvevő Márka Üdítőgyártó Kft. kapta meg. A szakmai program alkalmával a több mint háromszáz résztvevő nyolc állomást látogatott meg, mintegy 650 kilométert megtéve Magyarország keleti felén. A mára már hagyományossá vált rendezvényen…
Részletek>Továbbra is a Tesco vezeti az FMCG-toplistát
A tavalyi teljesítménye alapján továbbra is a Tesco Global Áruházak Zrt. áll az FMCG (fast-moving consumer goods), a gyorsan forgó fogyasztási cikkek piacának toplistája élén, közel 790 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal – közölte a Trade magazin. A forgalmi lista második helyezettje változatlanul a COOP, a dobogó harmadik fokára viszont a SPAR került 2016-ban, megelőzve a CBA-t. Hermann Zsuzsanna, a 2016-os FMCG kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap főszerkesztője a közleményben kifejtette: a munkaerőhiány 2016-ban még inkább éreztette hatását, mint előző évben, azonban a vasárnapi boltzár visszavonása, a családokat segítő kormányzati intézkedések,…
Részletek>Szabó Attila az új beszerzési vezető
2016. augusztus 1-jétől Szabó Attilát nevezték ki a beszerzési vezetői posztra a CO-OP Hungary Zrt.-nél. Az újonnan kinevezett vezető, aki a Budapesti Corvinus Egyetemen szerzett diplomát, az országos beszerzési feladatokért (belföldi és import), a saját márkás beszerzésért és termékfejlesztésért, valamint az országos akciók szervezéséért felel a jövőben. Szabó sokéves FMCG szakmai múlttal rendelkezik. A 39 éves szakember korábban multinacionális élelmiszer-kiskereskedelmi cégeknél dolgozott, ahol különböző vezetői pozíciókat töltött be, majd kereskedelmi igazgatóként tevékenykedett egy hazai élelmiszergyártó cégnél, valamint az államigazgatásban is szerzett tapasztalatokat. Szabó úr cv-jét egy kicsit foghíjasnak éreztük, ezért az…
Részletek>