Tovább terhelné a fuvarozó cégeket a készülő mobilitási csomag – jelentette ki Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára. Az érintettek azt állítják, hogy az uniós fuvarozókra vonatkozó mobilitasi csomag tönkreteszi a kelet-közép-európai vállalatokat; a részben már el is fogadott szabályokat a gazdag nyugati országok erőltetik, azt állítva, hogy az alulfizetett sofőröket alkalmazó keletiek kiszorítják őket a piacról – hangzott el a műsorban. Dittel azt mondta, hogy az elmúlt 10 évben a kelet-európai, így a magyar fuvarozók is elég jelentős részt szereztek a nyugat-európai piacon, amely…
Részletek>Címke: fuvarozás
Az ITM a közúti fuvarozásban a jogkövető magyar vállalkozásokat védené
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelt célja, hogy a hazai szolgáltató szektorok a folyamatosan változó világgazdasági kihívások között is képesek legyenek sikeresen helytállni a nemzetközi versenyben – mondta el Mosóczi László (képünkön) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közúti fuvarozói érdekképviseletekkel folytatott évindító egyeztetésen. Az államtitkár a szakmai szervezetek kezdeményezésére tekintette át a szektorhoz kapcsolódó legfontosabb feladatokat, beavatkozási lehetőségeket a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetőivel közösen. A felek egyetértettek abban, hogy az ágazat versenyképességének erősítését célzó 2015-os…
Részletek>Audi-pályázatot nyert a Waberer’s leánycége
A Waberer’s International Nyrt. 100 százalékos tulajdonában álló leányvállalat, a Waberer’s Szemerey Logisztika Kft. megnyerte az Audi Hungária Zrt. győri gépjárműmotor-gyártó üzemben végzendő, különböző logisztikai szolgáltatásokra vonatkozó pályázatát – közölte a Waberer’s. A Waberer’s házon belüli logisztikai szolgáltatásokat fog nyújtani a motorgyárban, és egy külső logisztikai központ üzemeltetését is átveszi. A szolgáltatás az alkatrészek raktározását és az évente körülbelül kétmillió motor gyártását végző gyártósorok kiszolgálásával kapcsolatos tevékenységeket is magában foglalja. A szerződést szeptember végéig kötik meg, a szolgáltatás 2019 decemberében indul. A Waberer’s International Nyrt. 9,1 millió euró nettó veszteséggel…
Részletek>Lejtmenetben a Waberer’s: csökkenő árbevétel, nagyobb veszteség
A Waberer’s International Nyrt. 9,1 millió euró nettó veszteséggel zárta a második negyedévet az egy évvel korábbi, százezer eurós veszteség után, 172,7 millió euró – a tavalyi második negyedévinél 6,4 százalékkal kisebb – árbevétel mellett – közölte a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közé tett, nemzetközi pénzügyi szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi jelentésében. Az első fél évben 13,6 millió euró volt a nettó veszteség az egy évvel korábbi százezer eurós veszteséggel szemben. Az árbevétel az első fél évben 354,9 millió eurót tett ki, 2,4 százalékkal alatta marad a tavalyi…
Részletek>Egységesen lépnek fel a fuvarozási piacot torzító szabályozást ellenző tagállamok
Továbbra is egységesen lépnek fel az uniós fuvarozási piacot torzító szabályozási terveket ellenző tagállamok – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), azt követően, hogy Mosóczi László (képünkön balra) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár bolgár, lengyel, lett, litván és román kollégáival közösen tárgyalt az Európai Parlament új képviselőivel és a soros elnökségét betöltő Finnország közlekedési miniszterével az első Mobilitási csomagról. A hat kelet- és közép-európai tagállam álláspontja szerint a közúti fuvarozói szektor kiegyensúlyozott, tisztességes és hosszú távon végrehajtható szabályozást érdemel, amely nem gyengíti, hanem erősíti az ágazatot, és általa az európai gazdaságot…
Részletek>A kombinált fuvarozás fejlesztésével évente 50 ezerrel kevesebb kamion járna az utakon
A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy ötvenezer kamionnal közlekedhetne kevesebb a magyarországi közutakon – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi intermodális fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, mert a tehervonatok esetenként akár kilenc órán át is egy-egy szomszédos ország határállomásán várakoznak. Szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra – írták.…
Részletek>Tizenhét munkacsoportot hozott létre a kormány a logisztikai iparág fejlesztésére
Tizenhét munkacsoportot hozott létre az Innovációs és Technológiai Minisztérium a logisztikai ágazat problémáinak megoldása érdekében azt követően, hogy tavaly novemberben az iparág meghatározó szereplői átfogó helyzetértékelést nyújtottak be a Magyar Kormánynak – hangzott el a 10. Nemzetközi Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon. A rendezvényen Pomázi Gyula iparági stratégiákért és szabályozásért felelős helyettes államtitkár kiemelte, hogy a kormány kész együttműködni a szakmai szereplőkkel, de akkor tudja egy ágazat problémáit hatékonyan kezelni, ha az adott iparág projekt- és programszinten is meg tudja fogalmazni a legfontosabb kihívásait – ahogy ezt a logisztikai ágazat is tette.…
Részletek>Az EP közlekedési bizottsága elutasította a fuvarozói szektor új szabályozásáról szóló javaslatot
Elutasította a fuvarozói szektor szabályozásáról szóló új jelentéstervezetet csütörtökön az Európai Parlament (EP) közlekedési bizottsága (TRAN), így további tárgyalások lesznek a kérdésről. A TRAN azt követően szavazott ismét a tervezetről, hogy a szakbizottsági szinten tavaly júniusban már elfogadott és a magyar kormány által is támogatott szöveget a plenáris ülés elutasította és visszaküldte újratárgyalásra. A legfőbb vitás pont az, hogy a fuvarozói szektorra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. A szemben álló országok szociális dömpinggel, illetve protekcionizmussal vádolják egymást. A kiküldött munkavállalókra elvileg azonos szabályok vonatkoznának a munkabér és…
Részletek>ITM: a fuvarozás készülő uniós szabályozása versenyhátrányba hozza az európai cégeket
A bolgár, a lengyel, a litván és a magyar szakminisztériumok vezetői egységesen hívták fel az Európai Bizottság és az Európai Parlament képviselőinek figyelmét Brüsszelben arra, hogy minden uniós szállító vállalkozást versenyhátrányba hoz a harmadik országokból érkezők cégekkel szemben a közúti fuvarozás készülő uniós szabályozása – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleményében. Az ITM felidézte: az uniós közlekedési tanács tavaly decemberi ülésén a mobilitási csomagra vonatkozó általános megközelítést kilenc tagállam, köztük Magyarország ellenszavazata mellett fogadták el. Az Európai Parlament közlekedési szakbizottsága (EP Tran) csütörtökön, plenáris ülése pedig várhatóan január végén…
Részletek>A visegrádi országok közös fellépését szorgalmazza a hazai logisztikai szakma
A kormányzattal közös munkacsoport létrehozását, és a tervezett európai uniós jogszabályok kedvező alakítása érdekében a visegrádi országok közös fellépését kérik a magyar logisztikai iparág meghatározó szereplői abban az átfogó helyzetértékelésben, amelyet november elején nyújtottak be a Magyar Kormánynak. A szervezetek álláspontja szerint – az Európai Unió többi tagállamához hasonlóan – átfogó intézkedésekkel növelni kell a magyar logisztikai ágazat versenyképességét. A Nemzeti Logisztikai Összefogás elnevezésű dokumentumban szereplő problémák megoldása a szakmai becslések szerint legalább százmilliárd forint nemzetgazdasági többletbevételt eredményezne. A logisztikai iparág, mint Magyarország stratégiai ágazata a magyar GDP 6,3 százalékát…
Részletek>