Egyre több nő érdeklődik a logisztikai képzések iránt

Doór Zoltán

Évente több száz Felsőfokú Logisztikai Menedzsert képez a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE), mely tanfolyamokra egyre több nő jelentkezik. A közelmúltban a nők aránya már 40 százalék körül alakult, ami akár tovább is emelkedhet az elmúlt évek tendenciáját figyelembe véve. Nemcsak a Felsőfokú Logisztikai Menedzser kurzusra, hanem a logisztikai tréningekre is aktív az érdeklődés. Folyamatos az érdeklődés a logisztikai képzések iránt Az MLE nem az általános féléves ütemben indítja el a képzéseit. Mivel folyamatos az érdeklődés, ezért az egyedi tematikának köszönhetően jellemzően havonta tudnak tanfolyamot indítani. „A Magyar Logisztikai Egyesület igyekszik a…

Részletek>

Célegyenesben az innovatív, 30 milliárd forintos logisztikai gigaberuházás

East-West Gate

Hamarosan befejeződik a 30 milliárd forint értékű logisztikai gigaberuházás az ukrán határ közelében található East-West Gate (EWG) intermodális terminálon, derült ki a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) rendezvényén. Az új logisztikai terminál a maga nemében az európai kontinens legnagyobb és legmodernebb ilyen jellegű befektetése, amelynél az előzetes tervek szerint Európában elsőként távolról, 5G-technológiával irányítják a darukat. Az innováció jegyében indul az új év a magyar logisztikában A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) eseményén elsőként az egyesület elnöke tartott köszöntő beszédet, aki egyúttal bemutatta Európa logisztikai térképét is. Előadásában kiemelte, hogy ez a…

Részletek>

A századik kínai konténervonatot fogadta az idén a záhonyi vasúti átrakó

Mosóczi László

Megérkezett Celiz-projekt (Central European Logistics and Industrial Zone) keretén belül az idei századik kínai áruszállító konténervonat szerdán a záhonyi vasúti átrakóra – közölte az esemény koordinálásáért felelős társaság. Közleményükben azt írták, a jubileumi vonat a Rail Cargo Logistics RUS és a Rail Cargo Hungaria koordinálásában gördült be a Celiz-projekt központi helyszínére. Záhony történetében korábban még nem volt példa arra, hogy egy éven belül ennyi intermodális szerelvény közlekedjen a kontinentális selyemúton, tavaly ezen az útvonalon összesen 38 tehervonat érkezett. A közlemény idézi Mosóczi Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős…

Részletek>

Virtuális „ikertestvért” kap az épülő fényeslitkei intermodális terminál

intermodalis

Felépítik a fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális kombiterminál valósághű virtuális „ikertestvérét”, amely valós időben, 3D-s technológiával követi a logisztikai központ folyamatait és működését – közölte a projekt kommunikációjáért felelős társaság. A magyar-ukrán határ mellett jelenleg is épülő EWG üzemeltetője és a MaxWhere által fejlesztett megoldás lényege, hogy az új rendszer a terminál valamennyi alrendszerének információját begyűjti, feldolgozza, és valós időben jeleníti meg a terminál saját, 5G-s technológiát használó hálózatán. A magyar startup cég fejlesztése a létesítmény több alrendszeréből, így a terminál operációs rendszeréből, a beléptetőkapukból, a darukat vezérlő egységekből, vagy…

Részletek>

Újabb logisztikai központ jön létre Magyarországon

METRANS

A METRANS Csoport zalaegerszegi konténertermináljának megépítésével újabb logisztikai központ jön létre Magyarországon, ami nem csak a régió beruházásvonzó képességét növeli, de létrehoz 120 új munkahelyet is Zalaegerszegen. A létrejövő új terminál a tervek szerint 2023-tól kezdi meg a működését és a csaknem 16 milliárd forintos fejlesztéshez a magyar állampolgárok mintegy négymilliárd forint támogatást nyújt, aminek nyomán 120 új munkahely jön létre. A METRANS vállalatcsoport teherszállítással, intermodális szolgáltatásokkal, logisztikával és ingatlanokkal foglalkozik, hetente több mint 550 rendszeres vonatjáratot indít. A vállalat Budapestről Kínába közlekedő konténerszállítója 2019 októberében indult útjára első alkalommal,…

Részletek>

Háromszáz hektárral bővülhet a fényeslitkei ipari park

konténer

Három ütemben, akár további háromszáz hektárral is bővülhet a jelenleg 145 hektáros fényeslitkei ipari park, erre mintegy húszmilliárd forintot fordít a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Zrt. – közölte a társaság vezérigazgatója a felső-szabolcsi községben. Tálosi János az önkormányzat és a beruházó erről szóló megállapodásának aláírását követően elmondta, a társaság a települési és szabályozási terv módosításának jóváhagyása után elindítja az első száz hektár fejlesztését, és az igényeknek megfelelően további 100-100 hektárt szeretnének az immár ipari és technológiai parknak nevezett létesítmény területébe bevonni. Felidézte, a jelenlegi parkban 85 hektáron épül az East-West…

Részletek>

Hungrail: a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az uniós célkitűzéseket

vasút

A logisztikai iparág a vasúttal együttműködve veheti ki részét a klímasemleges gazdaság megvalósításából – írta a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a Logisztika napjára kiadott közleményében. A közleményében a vasutas szakmai érdekképviselet kiemelte, a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az energiahatékonysági, környezettudatossági, fenntarthatósági uniós célkitűzéseket. Kifejtik, a klímasemlegesség eléréséhez a közlekedésből származó kibocsátások legalább kilencven százalékos csökkentésére van szükség 2050-ig, ehhez az egyéb intézkedések mellett vasúton kellene bonyolítani 2030-ra az áruszállítás legalább harminc százalékát, 2050-ig a felét. A Hungrail közleményében rámutat arra, hogy a vasút térnyerése látszólag kedvezőtlenül hat…

Részletek>

MLSZKSZ: keveset nőtt az intermodális fuvarozás volumene tavaly

kamion

Szerény mértékben, 1,7 százalékkal nőtt a hazai intermodális áruforgalom tavaly, de ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja a vállalt klímacélokat, évi ötven-százezer kamionnyi forgalmat kellene közútról az intermodális fuvarozás felé terelni – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb elemzésében. Aösszefoglaló szerint a koronavírus-világjárvány jelentősen átrendezte tavaly az áruforgalmi térképet: miközben a vízi fuvarozás volumene és a vasúti fuvarozás tonnakilométer-teljesítménye nőtt, a közúti áruforgalom minden mutató tekintetében visszaesett. A hazai közúti áruforgalom volumene 7,2 százalékkal, árutonna-kilométer teljesítménye 12,8 százalékkal csökkent tavaly 2019-hez képest. A nemzetközi forgalomban a volumen 12,8…

Részletek>

Megkezdődik a Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítése

vasút

A vasúti áruszállítás versenyképességének növelése érdekében a kormány 2020 végén döntött a fővárost délről elkerülő új teherforgalmi vasútvonal, a V0 előkészítéséről. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelése alapján napokon belül megindul a kapcsolódó közbeszerzési eljárás. A projekt keretében országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepció is készül. A kormány a következő évtizedben összesen mintegy hatezer milliárd forintot szán a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére és a járműállomány megújítására. A vasútstratégiában megjelölt kiemelt törekvés, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepció és annak alapján a V0 projekt…

Részletek>

Fejlesztené az áruforgalom kezelését a záhonyi ipari övezet és a Rail Cargo Hungária

sín vasút

Szándéknyilatkozatot írt alá a CELIZ Konzorcium (Central-European Logistics and Industrial Zone, magyar nevén Záhony Logisztikai és Ipari Övezet) és a Rail Cargo Hungária (RCH) a távol-keleti intermodális forgalom hatékonyabb kezeléséről – közölte a két társaság. A közlemény szerint a Kína és Európa közötti vasúti forgalom a következő években jelentősen bővül, és ezzel Magyarország is nyerhet, ha sikerül javítani a határon az árukezelés infrastrukturáját. Nemzetgazdasági érdek, hogy a 6. számú mediterrán vasúti korridor magyar közreműködést igénylő forgalma emelkedjen, mivel így az adó-, vám- és egyéb logisztikai bevételek is nőnek. Az érkeztetési és…

Részletek>