Növelni kell a logisztikai szektor versenyképességét

Barna Zsolt, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója

Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja: a GDP öt százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy 2030-ra tíz százalékra növekedjen ez az arány – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közös közleményében. A közlemény szerint a nemzetközi fuvarozási teljesítmény a koronavírus járvány hatására visszaesett, majd a háború és a szankciók sújtotta gazdasági környezet is súlyosan érintette az ellátási láncokat. Belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, a bérverseny, valamint a jelentős sofőrhiány is kihívások elé…

Részletek>

Fuvarozás: nőnek a napídíjak

TEFU teherfuvarozás

A kormány az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli — jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a tízezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. A kormány a GFM javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer…

Részletek>

Levélben fordultak a fuvarozók Gulyás Gergelyhez

levél

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben. A közleményben felidézik: a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent. A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben a Miniszterelnökséget vezető miniszterhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják…

Részletek>

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért

autópálya, kamion

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Radu Dinescuval, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (International Road Transport Union – IRU) elnökével tartott közös sajtótájékoztatón, Budapesten. Palkovics egyeztetett az IRU elnökével az ágazatot érintő legfontosabb kihívásokról. Az innovációs és technológiai miniszter kiemelte, a magyar közúti fuvarozók a járványhelyzetben helyt álltak, szolgáltattak, a kormány pedig támogatta őket feladataik ellátásában. A megbeszélésen szóban került a közúti közlekedést, így az árufuvarozást is érintő, a környezetet kevésbé terhelő technológiai fejlődés, és jelezte, Magyarország erősen jelen…

Részletek>

Az ITM a közúti fuvarozásban a jogkövető magyar vállalkozásokat védené

Mosóczi László

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kiemelt célja, hogy a hazai szolgáltató szektorok a folyamatosan változó világgazdasági kihívások között is képesek legyenek sikeresen helytállni a nemzetközi versenyben – mondta el Mosóczi László (képünkön) közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közúti fuvarozói érdekképviseletekkel folytatott évindító egyeztetésen. Az államtitkár a szakmai szervezetek kezdeményezésére tekintette át a szektorhoz kapcsolódó legfontosabb feladatokat, beavatkozási lehetőségeket a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete vezetőivel közösen. A felek egyetértettek abban, hogy az ágazat versenyképességének erősítését célzó 2015-os…

Részletek>

Szabó: a külföldön dolgozó magyar sofőröket haza lehetne csábítani

kamion sofőr

Fuvarozói szakmai berkekben egyre erőteljesebben jelenik meg az a vélemény, hogy a külföldön dolgozó magyar sofőröket haza lehetne csábítani, ezért Szabó György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke felhívással fordul a hazai vállalkozásokhoz: összehangolt cselekvéssel, az érdekeltség megteremtésével hívják haza a magyar sofőröket. Az MKFE elnöke elmondta, reális esélyt lát arra, hogy a külföldön dolgozó magyar sofőrök magyar vállalkozások alkalmazottjaiként is megtalálják számításukat, amennyiben a hazai fuvarozó vállalkozások egységesen az ő elképzeléseit megvalósítva lépnek fel. Kifejtette, hogy Nyugat-Európában az év eleje óta tapasztalható hangulatban kialakulni látszanak a feltételei annak, hogy…

Részletek>

Fejlesztik az e-útdíj rendszert: tízezren már léptek

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. fejlesztési programot indított el a 3,5 tonna össztömeg feletti tehergépjárművek útdíjfizetését lehetővé tevő HU-GO rendszeren belül. Ennek célja az útdíjfizetés szempontjából fontos, de hibásan megadott környezetvédelmi besorolások kiszűrése, a helyes beállítás automatikus elvégzése, ezáltal az útdíjszedés korszerűsítése. Az intézkedés a személygépjárműveket egyáltalán nem érinti majd, a hazai tehergépjárműveket is csak leghamarabb 2019 második felétől. Ekkorra a magyar útdíjfizetési rendszer a tervek szerint képes lesz arra, hogy az elektronikus útdíjfizetési rendszerben a jármű tévesen megadott környezetvédelmi besorolásáról a fuvarozó társaságot értesítse, és azt önműködően a…

Részletek>

Mol — MKFE: tíz év együttműködés csiszolta a stratégiai megállapodást

Waberer's

A magyar közúti fuvarozók versenyképességének további erősítésére stratégiai megállapodást kötött a Mol Magyarország és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). A dokumentumot Wáberer György, az MKFE elnöke, miniszterelnöki megbízott és Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója írta alá. A stratégiai megállapodás alapján a kártyás üzemanyag értékesítés területén megvalósított együttműködés mellett a felek közösen lépnek fel az európai szintű sofőrképzés támogatása, a biztonságos vezetés feltételeinek javítása, a katasztrófavédelmi helyzetekben történő koordináció, a fenntarthatósági stratégia közös alapjainak megfogalmazása területén. Wáberer az aláírást megelőzően hangsúlyozta, hogy tíz éve tartó eredményes együttműködést emelnek stratégiai…

Részletek>

Uniós bíróság: a sofőrök nem tölthetik járművükben rendszeres heti pihenőidejüket

A közúti közlekedés ágazatában a járművezetők a nekik járó csökkentett heti pihenőidőt bizonyos feltételek mellett igen, de a rendszeres heti pihenőidőt nem tölthetik járművükben – határozott az Európai Unió Bírósága. A luxembourgi székhelyű uniós bíróság egy belgiumi törvényszék kérésére értelmezte a sofőrök pihenőidejére vonatkozó szabályozás szövegét. A rendelet alapvető célja a közúti közlekedési ágazat személyzete munkafeltételeinek, illetve az általános közúti biztonság javítása – húzták alá. A jogalkotó ily módon arra törekedett, hogy a járművezetőknek lehetőségük legyen arra, hogy szokásos heti pihenőidejüket olyan helyen töltsék, amely alkalmas és megfelelő szálláskörülményeket biztosít,…

Részletek>

Fuvarozók egyesülete tiltakozik, mert Németországban szállodába kényszerítik a sofőröket

autópálya, ekáer, kamion

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tiltakozik a Németországban hatályba lépett intézkedés ellen, amely szerint május 25-től bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a heti 45 órás pihenőidőt nem kereskedelmi szálláshelyen tölti – közölte az MKFE. Az MKFE tiltakozása nyomán a Nemzetközi Közúti Fuvarozási Unió (IRU) felszólította a német kormányt a rendelkezés végrehajtásának két hónappal történő elhalasztására. Az MKFE a helyzet rendezése érdekében kérte a magyar kormány és Magyarország németországi nagykövetségének segítségét is – írta közleményében a szervezet. Az egyesület szerint magyar vállalkozások százait, munkahelyek ezreit…

Részletek>