Idén a közúti fuvarozók költségei 8-10 százalékkal emelkedhetnek

TEFU teherfuvarozás

A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) a 2022-es rekordemelkedés után 2023-ban az infláció alatt, 8,2-9,6 százalékkal növekedhet, kérdés azonban, hogy az idén ebből mennyit tudnak áthárítani a cégek — mondta Lajkó Ferenc. A DigiLog Consulting tanácsadó cég vezetője és egyben a Magyar Közgazdasági Társaság logisztikai szakosztályának elnöke szerint a hazai áruszállítás hetven százalékát a közúti árufuvarozás adja. Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk kilencvenezer járműből áll. A magyar foglalkoztatottak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók. Tavaly a nemzetközi áruszállításban résztvevő vállalkozások költségei 25,1 százalékkal,…

Részletek>

A Rail Cargo Hungaria az idén már egymillió tonna ukrán gabonát fuvarozott

Rail Cargo

A Rail Cargo Hungaria (RCH) az idén már egymillió tonna ukrán gabonát fuvarozott – közölte a vasúti árufuvarozó társaság. A 80 százalékban kukoricából álló gabonaszállítmányok részaránya az Ukrajnából érkező áruforgalomban a tavalyi 2 százalékról 30 százalékra nőtt – tették hozzá. A tájékoztatás szerint a több mint 17 ezer vagonban érkezett ukrán szemes termény kétharmada magyarországi megrendelők telephelyére került, a fennmaradó rész Olaszország és Ausztria gabonatárolóiba ment tovább. Hangsúlyozták, hogy a Rail Cargo vállalatcsoport – amelynek tagja az RCH is – a háború kitörése óta prioritásként kezeli az Ukrajnából érkező élelmiszeripari…

Részletek>

Be fog gyűrűzni: a rendszerváltás óta nem látott ütemben nőttek a fuvarozás költségei

TEFU teherfuvarozás

A rendszerváltás óta nem látott mértékben nőttek a közúti árufuvarozás költségei, a növekedésből adódó díjemelési igény az ágazatban elérheti 30 százalékot 2021-hez képest a DigiLog Consulting tanácsadócég szerint. A cég az idén vezette be a növekedésből adódó díjemelési igényt kifejező közúti fuvarozási árindexet. A honlapjukon elérhető közleményükben kifejtik, hogy az index emelkedése az első fél évben meghaladta a korábban az egész évre becsült 21 százalékot, ezért módosították éves előrejelzésüket 30 százalékra, hiszen előre láthatólag a szektor működési költségeinek emelkedése az év hátralévő részében is folytatódik. A belföldi fuvarozási ágazatban az…

Részletek>

Együttműködik a HUNGRAIL és a NiT Hungary

aláírás

A kombinált fuvarozás fejlesztésének segítésére együttműködési megállapodást kötött a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) – közölte a két szakmai szervezet közös közleményben. A megállapodást Homolya Róbert, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület elnöke és Füle László, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) elnöke írta alá a Magyar Vasút Konferencián. A közleményben kiemelték, a megállapodás alapján a felek együttműködnek a kombinált fuvarozás fejlesztését szolgáló intézkedések előmozdításában, a közúti vállalkozások kombinált fuvarozásba történő hatékony bekapcsolódásához szükséges keretrendszer kialakításában, a szabályozási környezet egyszerűsítésében, korszerűsítésében. Hangsúlyozzák, a…

Részletek>

A Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába

Rail Cargo

Megkezdődött a magyar ipari termékek vasúti expressz fuvarozása Budapestről Záhonyon keresztül Kínába, három sikeresen továbbított tesztvonatot követően a Rail Cargo Operator a Rail Cargo Hungariával együttműködésben rendszeresíti a kiemelt árufuvarozási szolgáltatást, a járat 15-20 nap alatt éri el úticélját, Hszian ipari körzetet – közölte a Rail Cargo Hungaria. A rakományok főleg Magyarországon gyártott elektrotechnikai berendezésekből, gép- és autó alkatrészekből, háztartási és informatikai berendezésekből – beleértve a gyártási alapanyagokat is -, valamint sporteszközökből és vágószerszámokból állnak. A közleményben felidézik, hogy a Rail Cargo Group 2020 augusztusa óta hetente közlekedtet importvonatokat Kínából…

Részletek>

Vasútszakmai minimálbér-rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete

sín vasút

Hatékony, környezetkímélő és versenyképesen működő, egységes magyar vasút kialakítását, valamint vasútszakmai minimálbér-rendszer létrehozását sürgeti a Vasutasok Szakszervezete (VSZ). A VSZ elvárja, hogy a közlekedés és az ágazatban dolgozók jövőjét a kormány, más országok gyakorlatához hasonlóan a szakszervezetekkel közösen tervezze meg – hangsúlyozták. A közlemény idézi a VSZ elnökét, aki kifejtette: a környezet védelme, az utasok kényelme, az áruszállítás gyorsasága és az ott dolgozók érdekében is a vasút kell, hogy legyen a közlekedés gerince Magyarországon is. Meleg János szerint új finanszírozási rendszerrel, egyebek között az árufuvarozás költségeinek csökkentésével a jelenleginél vonzóbbá kell…

Részletek>

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért

autópálya, kamion

A kormány mindent megtesz a magyar közúti fuvarozói ágazat megvédéséért – hangsúlyozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter Radu Dinescuval, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesülete (International Road Transport Union – IRU) elnökével tartott közös sajtótájékoztatón, Budapesten. Palkovics egyeztetett az IRU elnökével az ágazatot érintő legfontosabb kihívásokról. Az innovációs és technológiai miniszter kiemelte, a magyar közúti fuvarozók a járványhelyzetben helyt álltak, szolgáltattak, a kormány pedig támogatta őket feladataik ellátásában. A megbeszélésen szóban került a közúti közlekedést, így az árufuvarozást is érintő, a környezetet kevésbé terhelő technológiai fejlődés, és jelezte, Magyarország erősen jelen…

Részletek>

Hungrail: a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az uniós célkitűzéseket

vasút

A logisztikai iparág a vasúttal együttműködve veheti ki részét a klímasemleges gazdaság megvalósításából – írta a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület a Logisztika napjára kiadott közleményében. A közleményében a vasutas szakmai érdekképviselet kiemelte, a logisztikai iparág fejlesztésénél is figyelembe kell venni az energiahatékonysági, környezettudatossági, fenntarthatósági uniós célkitűzéseket. Kifejtik, a klímasemlegesség eléréséhez a közlekedésből származó kibocsátások legalább kilencven százalékos csökkentésére van szükség 2050-ig, ehhez az egyéb intézkedések mellett vasúton kellene bonyolítani 2030-ra az áruszállítás legalább harminc százalékát, 2050-ig a felét. A Hungrail közleményében rámutat arra, hogy a vasút térnyerése látszólag kedvezőtlenül hat…

Részletek>

Megkezdődik a Budapestet elkerülő teherforgalmi vasútvonal előkészítése

vasút

A vasúti áruszállítás versenyképességének növelése érdekében a kormány 2020 végén döntött a fővárost délről elkerülő új teherforgalmi vasútvonal, a V0 előkészítéséről. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelése alapján napokon belül megindul a kapcsolódó közbeszerzési eljárás. A projekt keretében országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepció is készül. A kormány a következő évtizedben összesen mintegy hatezer milliárd forintot szán a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére és a járműállomány megújítására. A vasútstratégiában megjelölt kiemelt törekvés, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az országos vasúti áruforgalmi fejlesztési koncepció és annak alapján a V0 projekt…

Részletek>

A Budapest Airport cargo forgalma rekord negyedévvel zárta 2020-at

Rolf Schnitzler

A Budapest Airport cargo forgalma a járvány okozta globális kihívások ellenére 2020-ban is rendkívül erős volt, a légikikötő az elmúlt évben 134 459 tonna légiárut kezelt, 2020 végén pedig rekord negyedéve volt regisztrálhatott – közölte Budapest Airpot. Ismertetik, hogy 2020-ban a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az elmúlt évben 6118 légiáru-szállító járatot kezeltek, 17,6 százalékkal többet, mint 2019-ben. A légiáru mennyisége így 2020-ban elérte a 134 459 tonnát, mindössze 0,8 százalékkal maradt el az előző évitől. Az év végére az amúgy is szárnyaló cargo forgalom jelentősen nőtt, a 2020 utolsó negyedévében…

Részletek>