GFM: meg kell erősíteni a hazai fuvarozókat

TEFU teherfuvarozás

A fuvarozók képviselőivel folytatott párbeszéd eredményeként a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) javaslatára a kormány arról döntött, hogy újabb intézkedésekkel segíti a stratégiai jelentőségű ágazat szereplőinek megerősödését, ezáltal a magyar árufuvarozásban tevékenykedő vállalkozások versenyképességének további növelését – jelentette be a minisztérium. A kormány döntése szerint egyfelől a jelenlegi 3,5 forintról 2024-től majdnem háromszorosára, tehát tíz forintra nőhet a kereskedelmi gázolaj jövedéki adójából visszaigényelhető literenkénti összeg. A kormány az intézkedés kapcsán azt várja el a fuvarozóktól, hogy a hazai fuvarozók a magyar áruk szállításához szükséges üzemanyagot itthon tankolják gépjárműveikbe. A versenyképességet növelő intézkedések…

Részletek>

Nagy: 2030-ra duplájára növekedhet a logisztikai és szállítmányozási szektor részesedése a GDP-ből

Nagy Márton

A logisztikai és szállítmányozási szektor jelenleg a GDP öt százalékát állítja elő, amely 2030-ra tíz százalékra emelkedhet, és ezzel tovább erősíthető a magyar gazdaság összekapcsoló hídszerepe – mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter egy konferencián. A közeljövőben számos nagy ipari beruházás érkezik Magyarországra, amelyek szükségessé teszik a szállítás továbbfejlesztését is. A közvetlen működő tőke (FDI) beáramlása miatt 2030-ra a GDP-ben az export aránya a jelenlegi 70-ről 100 százalékra, a feldolgozóiparé pedig húszról harminc százalékra nő. A megnövekedett gyártási kapacitások miatt pedig fontos, hogy a megnövekedett logisztikai feladatokat a hazai szereplők biztosítsák.…

Részletek>

GFM: elindult a logisztikai park címpályázat

Gazdaságfejlesztési Minisztérium

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) honlapján elérhetővé vált a Logisztikai Park Címpályázat, amelyben a logisztikai parkok intermodális logisztikai park, regionális logisztikai park vagy helyi logisztikai park minősítést szerezhetnek. Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkár a GFM közleményében kiemelte, hogy a kormány által létrehozott új minősítési rendszer célja egységes szabályozási, minősítési és ellenőrzési rendszer létrehozása, amelyben a logisztikai szolgáltató szektor beruházásai koordinált keretek között és hatékonyabban valósulnak meg. Az ágazat jelenleg a GDP öt százalékát állítja elő, a kormányzat célja, hogy ez tíz százalékra nőjön, amellyel tovább erősíthető a magyar gazdaság…

Részletek>

Növelni kell a logisztikai szektor versenyképességét

Barna Zsolt, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója

Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja: a GDP öt százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy 2030-ra tíz százalékra növekedjen ez az arány – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közös közleményében. A közlemény szerint a nemzetközi fuvarozási teljesítmény a koronavírus járvány hatására visszaesett, majd a háború és a szankciók sújtotta gazdasági környezet is súlyosan érintette az ellátási láncokat. Belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, a bérverseny, valamint a jelentős sofőrhiány is kihívások elé…

Részletek>

Fuvarozás: nőnek a napídíjak

TEFU teherfuvarozás

A kormány az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli — jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a tízezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. A kormány a GFM javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer…

Részletek>

Közel húszezer milliárd forintba kerülne a magyar lakásállomány energetikai felújítása

Hőszigetelés

A teljes magyar lakóingatlan-állomány energetikai felújítása októberi árakon számolva 18-19 ezer milliárd forintba kerülne – derül ki a Takarék Indexből, a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarék Jelzálogbank elemzéséből. A közlemény szerint szakértők számításai alapján egy energetikai szempontból elavult átlagos családi ház négyzetméterenkénti energiaigénye 500 kilowattóráról 139 kilowattórára is csökkenhetne a korszerűsítés révén. A Takarék Index elemzői a 2015-ben készült Nemzeti Épületenergetikai Stratégia vonatkozó eredményeit, valamint a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait is felhasználva, a már elvégzett energetikai korszerűsítéseket is figyelembe véve becsülték meg, hogy hozzávetőleg mennyibe kerülne most nemzetgazdasági szinten a…

Részletek>

Elemzők: magas szinten maradhat az építőipar termelése

építőipar

Elemzők szerint magas szinten maradhat az építőipar termelése, amelynek értéke idén meghaladhatja az ötezer milliárd forintot, így a teljes gazdasági növekedéshez az ágazat akár hat százalékkal is hozzájárulhat. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint októberben 14,5 százalékkal meghaladta az építőipar termelése az egy évvel korábbit, az épületek építése 19,7, az egyéb építményeké 9,7 százalékkal nőtt. Koji László, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének (ÉVOSZ) elnöke elmondta, az év első tíz hónapjában az építőipar termelési értéke elérte a 4000 milliárd forintot, ez az érték a szakszövetség számításai szerint az év…

Részletek>

Romániában 6,54 százalékkal csökkent a járműgyártás az első tíz hónapban

Dacia

Romániában 6,54 százalékkal csökkent a járműgyártás az első tíz hónapban a tavalyi év azonos időszakához képest – közölte hétfőn a román járműgyártók egyesülete. Január és október között 333 179 járművet állítottak elő a gyártók, míg tavaly ugyanebben az időszakban 356 491-et. Az idén gyártott 333 179 jármű közül 208 104-et a francia Renault tulajdonában levő Dacia, 125 075-öt pedig az amerikai Ford szerelt össze. Októberben 18 277 járművet gyártottak, ebből 13 820-at a Dacia és 4457-et a Ford. Összességében októberben kevesebb autót állítottak elő mint szeptemberben, amikor 29 077 járművet…

Részletek>

Tovább nőhet az elektromos autók ára egy elemzés szerint

akkumulátor

Tovább drágulhatnak az elektromos autók a Coface hitelbiztosító elemzése szerint, mert a járművekhez és azok akkumulátoraihoz használt fémek iránti kereslet felfelé húzza az árakat. A nemzetközi hitelbiztosító hétfői közleményében jelezte: az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az idei második negyedévben az uniós autópiacon eladott új autók 7,5 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású, míg három éve, 2018-ban 2,7 százalékos volt a részesedésük. Az elektromos autók szegmense folyamatosan nő globális szinten is, 2020-ban 13 százalékos volt a részesedésük a 2019-es nyolc százalékhoz képest. A Nemzetközi Energia Ügynökség adatai szerint a személyautók…

Részletek>

Szállodaszövetség: Budapesten nagyon nagy lesz a bevételkiesés idén

A budapesti szállodák többségénél az idén a bevételkiesés 2019-hez képest 70 százalék fölötti, míg vidéken 20-40 százalékos lehet a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által készíttetett, szerdán közzétett reprezentatív kutatás szerint. Az elemzésben kiemelték: az elérhető üzemi eredményszintre vonatkozóan is hasonlóak a különbségek a fővárosi és a vidéki szállodák között. A szállodavezetők arra a kérdésre, hogy mikor lesz újra a 2019-hez hasonló üzemi nyereségszint a szállodában, a többség Budapesten 2023-2024-et jelölte meg, míg vidéken ez inkább 2021-2022-re várható. A választ adó hotelek tíz százaléka még szeptemberben is zárva tartott, ezek…

Részletek>