GFM: meg kell erősíteni a hazai fuvarozókat

TEFU teherfuvarozás

A fuvarozók képviselőivel folytatott párbeszéd eredményeként a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) javaslatára a kormány arról döntött, hogy újabb intézkedésekkel segíti a stratégiai jelentőségű ágazat szereplőinek megerősödését, ezáltal a magyar árufuvarozásban tevékenykedő vállalkozások versenyképességének további növelését – jelentette be a minisztérium. A kormány döntése szerint egyfelől a jelenlegi 3,5 forintról 2024-től majdnem háromszorosára, tehát tíz forintra nőhet a kereskedelmi gázolaj jövedéki adójából visszaigényelhető literenkénti összeg. A kormány az intézkedés kapcsán azt várja el a fuvarozóktól, hogy a hazai fuvarozók a magyar áruk szállításához szükséges üzemanyagot itthon tankolják gépjárműveikbe. A versenyképességet növelő intézkedések…

Részletek>

GFM: elindult a logisztikai park címpályázat

Gazdaságfejlesztési Minisztérium

A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) honlapján elérhetővé vált a Logisztikai Park Címpályázat, amelyben a logisztikai parkok intermodális logisztikai park, regionális logisztikai park vagy helyi logisztikai park minősítést szerezhetnek. Fábián Gergely iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkár a GFM közleményében kiemelte, hogy a kormány által létrehozott új minősítési rendszer célja egységes szabályozási, minősítési és ellenőrzési rendszer létrehozása, amelyben a logisztikai szolgáltató szektor beruházásai koordinált keretek között és hatékonyabban valósulnak meg. Az ágazat jelenleg a GDP öt százalékát állítja elő, a kormányzat célja, hogy ez tíz százalékra nőjön, amellyel tovább erősíthető a magyar gazdaság…

Részletek>

Növelni kell a logisztikai szektor versenyképességét

Barna Zsolt, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója

Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja: a GDP öt százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy 2030-ra tíz százalékra növekedjen ez az arány – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közös közleményében. A közlemény szerint a nemzetközi fuvarozási teljesítmény a koronavírus járvány hatására visszaesett, majd a háború és a szankciók sújtotta gazdasági környezet is súlyosan érintette az ellátási láncokat. Belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, a bérverseny, valamint a jelentős sofőrhiány is kihívások elé…

Részletek>

Fuvarozás: nőnek a napídíjak

TEFU teherfuvarozás

A kormány az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli — jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a tízezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. A kormány a GFM javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer…

Részletek>