GFM: meg kell erősíteni a hazai fuvarozókat

TEFU teherfuvarozás

A fuvarozók képviselőivel folytatott párbeszéd eredményeként a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) javaslatára a kormány arról döntött, hogy újabb intézkedésekkel segíti a stratégiai jelentőségű ágazat szereplőinek megerősödését, ezáltal a magyar árufuvarozásban tevékenykedő vállalkozások versenyképességének további növelését – jelentette be a minisztérium. A kormány döntése szerint egyfelől a jelenlegi 3,5 forintról 2024-től majdnem háromszorosára, tehát tíz forintra nőhet a kereskedelmi gázolaj jövedéki adójából visszaigényelhető literenkénti összeg. A kormány az intézkedés kapcsán azt várja el a fuvarozóktól, hogy a hazai fuvarozók a magyar áruk szállításához szükséges üzemanyagot itthon tankolják gépjárműveikbe. A versenyképességet növelő intézkedések…

Részletek>

Tíz éves az útdíj

2500 milliárd forint összbevétel, 12 százalékos teherforgalom növekedés a közutakon, egyre több környezetbarát tehergépjármű, az M1 a legforgalmasabb út, az M0 déli, M5 és M4 közötti szektora a legforgalmasabb szakasz, a magyar közúti fuvarozók száma stagnál, de kétszer annyi a török felségjelzésű teherautó, mint az induláskor. 2013. július 1-én vezette be Magyarország a használatarányos útdíjrendszert, hogy biztosítsa az úthálózat fejlesztésének és működtetésének finanszírozását. A 3,5 tonnánál nehezebb járműveknek a megtett kilométerek, illetve a kibocsátott szennyezés alapján kell fizetniük az autópályák, első- és másodrendű főutak, egyéb útszakaszok használatáért. Az i-Cell által…

Részletek>

Romlott a közúti árufuvarozók helyzete az első negyedévben a szakértő szerint

autópálya, fuvarozás

Fordulat történt a közúti fuvarozásban az idei első negyedévben a tavalyi kedvező év után a fogyasztás és a beruházások csökkenése miatt – mondta Lajkó Ferenc. A Magyar Közgazdasági Társaság logisztikai szakosztályának elnökének ismertetése szerint a hazai áruszállításban 78 százalék a közúti fuvarozás részaránya. Magyarországon mintegy 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk 90 ezer járműből áll, a magyar foglalkoztatottak 3,3 százalékát alkalmazzák. A közúti fuvarozás a bruttó hazai termék (GDP) csaknem öt százalékát adja, és jelentős exportszolgáltató. Tavaly a nemzetközi áruszállításban részt vevő vállalkozások költségei 25,1 százalékkal, a belföldi megbízói…

Részletek>

Növelni kell a logisztikai szektor versenyképességét

Barna Zsolt, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója

Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja: a GDP öt százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy 2030-ra tíz százalékra növekedjen ez az arány – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közös közleményében. A közlemény szerint a nemzetközi fuvarozási teljesítmény a koronavírus járvány hatására visszaesett, majd a háború és a szankciók sújtotta gazdasági környezet is súlyosan érintette az ellátási láncokat. Belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, a bérverseny, valamint a jelentős sofőrhiány is kihívások elé…

Részletek>

Fuvarozás: nőnek a napídíjak

TEFU teherfuvarozás

A kormány az adómentesen adható napidíjat belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli — jelentette be a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). A belföldön és külföldön is megfigyelhető további piacvesztés, a bérverseny, valamint a tízezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány áttekintette a helyzetet. A kormány a versenyjavítást célzó lépések közül elsőként az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. A kormány a GFM javaslatát elfogadva az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer…

Részletek>

Idén a közúti fuvarozók költségei 8-10 százalékkal emelkedhetnek

TEFU teherfuvarozás

A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) a 2022-es rekordemelkedés után 2023-ban az infláció alatt, 8,2-9,6 százalékkal növekedhet, kérdés azonban, hogy az idén ebből mennyit tudnak áthárítani a cégek — mondta Lajkó Ferenc. A DigiLog Consulting tanácsadó cég vezetője és egyben a Magyar Közgazdasági Társaság logisztikai szakosztályának elnöke szerint a hazai áruszállítás hetven százalékát a közúti árufuvarozás adja. Magyarországon 13 ezer vállalkozás foglalkozik közúti árufuvarozással, járműállományuk kilencvenezer járműből áll. A magyar foglalkoztatottak 3,3 százalékát alkalmazzák, és jelentős exportszolgáltatók. Tavaly a nemzetközi áruszállításban résztvevő vállalkozások költségei 25,1 százalékkal,…

Részletek>

Vidéken terjeszkedik a Főtaxi

Főtaxi

Vidéken terjeszkedik a Főtaxi, legutóbb Székesfehérvárra és Dunaújvárosra, valamint azok vonzáskörzetére terjesztették ki a szolgáltatásaikat. A Főtaxi országos szintű hálózatot építene ki, amely az ország minden nagyobb településére kiterjedhet – írták. A közlemény szerint jövőre újabb városokban válik elérhetővé az elektromos autókat is üzemeltető Főtaxi szolgáltatása. A legutóbbi terjeszkedés nem az első Fejér megyében, Pécs és Szombathely mellett ugyanis a Velencei-tónál is lehet már a járműveikkel utazni. A baranyai és a vasi megyeszékhelytől eltérően Székesfehérváron és Dunaújvárosban nem egy másik taxitársaság vette föl a Főtaxi nevét, hanem tapasztalt helyi fuvarozók…

Részletek>

Megszületett a közúti áruszállítást segítő uniós megállapodások Ukrajnával és Moldovával

Európai Parlament

Az Európai Parlament (EP) plenáris ülésén jóváhagyta az EU és Ukrajna illetve Moldova közötti közúti áruszállítás megkönnyítését célzó uniós megállapodásokat. A megállapodások felváltják a tagállamokkal jelenleg érvényben lévő kétoldalú egyezményeket, és a hivatalos engedélyezési folyamat felfüggesztésével megkönnyítik az ukrán, moldáv és uniós szállítóknak, hogy egymás területei között és azokon keresztül fuvarozzanak. Az EP sajtóközleménye szerint, a két megállapodás része az Oroszország indokolatlan ukrajnai agressziójára adandó uniós válasznak. A háború komoly nehézségeket okoz az ukrán és moldáv fuvarozási ágazatban, az ukrán légteret lezárták a civil utasforgalom elől, a tengeri export pedig…

Részletek>

Be fog gyűrűzni: a rendszerváltás óta nem látott ütemben nőttek a fuvarozás költségei

TEFU teherfuvarozás

A rendszerváltás óta nem látott mértékben nőttek a közúti árufuvarozás költségei, a növekedésből adódó díjemelési igény az ágazatban elérheti 30 százalékot 2021-hez képest a DigiLog Consulting tanácsadócég szerint. A cég az idén vezette be a növekedésből adódó díjemelési igényt kifejező közúti fuvarozási árindexet. A honlapjukon elérhető közleményükben kifejtik, hogy az index emelkedése az első fél évben meghaladta a korábban az egész évre becsült 21 százalékot, ezért módosították éves előrejelzésüket 30 százalékra, hiszen előre láthatólag a szektor működési költségeinek emelkedése az év hátralévő részében is folytatódik. A belföldi fuvarozási ágazatban az…

Részletek>

Levélben fordultak a fuvarozók Gulyás Gergelyhez

levél

Levélben fordult Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez hétfőn a fuvarozókat képviselő két legmeghatározóbb magyar szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE). Arra kérik a kormányt, hogy indokolja meg, ők miért nem részesülhetnek a taxisokéhoz hasonló üzemanyagár-kedvezményben. A közleményben felidézik: a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombat délelőtti bejelentése szerint elfogadva a Mol javaslatát, a 480 forintos árstopot kizárólag a magánszemély által üzemben tartott járművekre, a mezőgazdasági gépekre és a taxikra tartják fent. A kormányrendeletre reagálva fordultak levélben a Miniszterelnökséget vezető miniszterhez az érdekképviseletek. Levelükben arra hívják…

Részletek>