Magyarországon a logisztikai szektor a gazdasági növekedés egyik alapja: a GDP öt százalékát állítja elő. A kormány célja, hogy 2030-ra tíz százalékra növekedjen ez az arány – áll a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM), a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) közös közleményében. A közlemény szerint a nemzetközi fuvarozási teljesítmény a koronavírus járvány hatására visszaesett, majd a háború és a szankciók sújtotta gazdasági környezet is súlyosan érintette az ellátási láncokat. Belföldön és külföldön is megfigyelhető piacvesztés, a bérverseny, valamint a jelentős sofőrhiány is kihívások elé…
Részletek>Címke: MLSZKSZ
Évértékelő: 2022 rekordév volt az ipari és logisztikai ingatlanok piacán
A magyarországi ipari és logisztikai ingatlanok piaca a bérbeadások volumene, az új fejlesztések és a vidéken átadott beruházások alapján is rekordévet zárt 2022-ben – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). Tájékoztatásuk szerint tavaly 482 ezer négyzetméter új, bérbeadásra fejlesztett ipari és logisztikai ingatlant adtak át az országban, ennek 30 százalékát vidéken. A teljes, 2005 óta bérbeadásra fejlesztett magyarországi ipari- és logisztikaiingatlan-állomány már meghaladja a 4,5 millió négyzetmétert, ebből 1,4 millió vidéken található. A közlemény idézte Kalmár Millát (képünkön), a 108 Agency Kft. nemzetközi ingatlanpiaci tanácsadócég szenior tanácsadóját, aki…
Részletek>Kétszámjegyű növekedés az intermodális áruforgalomban
Újra erőre kapott tavaly a közúti fuvarozás, a vasúti és vízi némileg csökkent, több mint tizenhárom százalékkal bővült viszont a hazai intermodális áruforgalom, és e növekedés folytatódik – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az általuk készített felmérés alapján. Az elemzés szerint tavaly még meghatározó volt a koronavírus-járvány hatása az árufuvarozásban, ugyanakkor a közúti szállítás a 2020-as jelentős visszaesés után erőre kapott. Az MLSZKSZ azzal számol, hogy orosz-ukrán konfliktus miatt megnehezül, lelassul és megdrágul az áruszállítás keleti irányban – írták. Mozgalmas évet tud maga mögött a globális logisztika.…
Részletek>Folyamatosan bővül a magyar futárszolgáltatás piaca
Folyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára szerint. A szakember azonban rámutatott, a futárszolgáltatás piacáról készült önálló elemzés hiányában inkább a jellemző folyamatokról lehet beszélni, a szövetség tagjaitól a szakmai szervezethez beérkezett adatok alapján például az látszik, hogy a futárszolgáltató cégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban, ami összhangban van az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével. A 2021-re vonatkozó adatok a szövetséghez tartozó cégektől még nem érkeztek be, de minden bizonnyal ezek is bővülést…
Részletek>A fuvarozás hatékonyabb ellenőrzését szorgalmazzák a logisztikai cégek
Az engedélyekkel trükköző, EU-n kívüli fuvarozók évente százmilliárd forintos nagyságrendű bevételkiesést okoznak a hazai fuvarozói piacon, és tízmilliáros nagyságrendű bevételkiesést a költségvetésnek az adó- és járulékfizetések elmaradása miatt, ezért az ellenőrzés hatékonyabbá tételét szorgalmazzák logisztikai cégek. A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ahhoz, hogy a közúti árufuvarozók kötelező előzetes engedély-ellenőrzési rendszere (BiReg) valóban elérje a célját, és ki tudja szűrni az engedélyekkel trükköző fuvarozókat, tovább kell fejleszteni a rendszert. Egyértelművé kell tenni, hogy kinek kötelező adatokat rögzítenie a BiReg-be a fuvarról, és melyik…
Részletek>MLSZKSZ: keveset nőtt az intermodális fuvarozás volumene tavaly
Szerény mértékben, 1,7 százalékkal nőtt a hazai intermodális áruforgalom tavaly, de ahhoz, hogy Magyarország teljesíteni tudja a vállalt klímacélokat, évi ötven-százezer kamionnyi forgalmat kellene közútról az intermodális fuvarozás felé terelni – áll a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb elemzésében. Aösszefoglaló szerint a koronavírus-világjárvány jelentősen átrendezte tavaly az áruforgalmi térképet: miközben a vízi fuvarozás volumene és a vasúti fuvarozás tonnakilométer-teljesítménye nőtt, a közúti áruforgalom minden mutató tekintetében visszaesett. A hazai közúti áruforgalom volumene 7,2 százalékkal, árutonna-kilométer teljesítménye 12,8 százalékkal csökkent tavaly 2019-hez képest. A nemzetközi forgalomban a volumen 12,8…
Részletek>Logisztikai szövetség: szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a vasúti áruszállítás legnagyobb problémája, hogy a tehervonatforgalom 80-90 százaléka nem tudja elkerülni Budapestet, ezért szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére. A szövetség közleményében hangsúlyozzák, a vasúti árufuvarozás fejlesztése érdekében a fővárost elkerülő vasúti körgyűrűre lenne szükség, a problémát a Déli Körvasút-projekt sem oldja meg. A közleményben felidézik, hogy Magyarországon jelentős vasúti fejlesztések voltak és lesznek a következő években, ugyanakkor – a szövetség szerint – ezekből szinte kimarad a vasúti árufuvarozás, sőt az infrastrukturális képességek valójában leépültek. Bíró Koppány Ajtony (képünkön), az…
Részletek>Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol a logisztikai szakma
Tízpontos javaslatcsomagot készített, és nyújtott be a kormánynak a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a logisztikai ágazat egyre súlyosbodó problémáinak megoldása érdekében – közölte a szakmai szervezet Fülöp Zsolt (képünkön), az MLSZKSZ elnöke a közleményben kiemelte, a szövetség olyan intézkedéseket javasol a kormánynak, amelyek nemzeti hatáskörben gyorsan kivitelezhetők, állami bevételeket generálnak és jelentős össztársadalmi hatással bírnak. Az MLSZKSZ úgy véli, hogy a minimális fuvarozói szolgáltatási díj bevezetése, a közúti és elektronikus ellenőrzések érdemi erősítése, az új fuvarozási módok – kombinált fuvarozás – fejlesztésének támogatása már rövid távon orvosolhatná az ágazat…
Részletek>Tízpontos kormányzati intézkedéscsomagot javasol az MLSZKSZ a logisztikai iparág megmentéséért
Tízpontos javaslatcsomagot nyújtott be a kormánynak a magyar logisztikai ágazat egyre súlyosbodó problémáinak megoldása érdekében a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ). A szövetség szerint a koronavírus-járvány miatt a logisztikai ágazat egyes szereplői az összeomlás szélére kerültek; bizonyos szegmensekben radikálisan csökkent az áruforgalom, a válság harminc-negyven százalékkal törte le a fuvarozói árakat, érdemben nőtt a nemfizető megbízók száma, valamint veszélybe került a teljes vasúti egyes kocsi forgalom is. Az MLSZKSZ úgy véli, hogy a minimális fuvarozói szolgáltatási díj bevezetése, a közúti és elektronikus ellenőrzések érdemi erősítése és az új fuvarozási…
Részletek>Logisztikai szervezetek intézkedéseket kérnek az árufuvarozás érdekében
A logisztikai szervezeteket tömörítő Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF)szerint sürgős intézkedésekre van szükség annak érdekében, hogy a védekezésben, a lakosság ellátásában, valamint a gazdasági működés fenntartásában nélkülözhetetlen szerepet betöltő logisztikai ágazat ne kerüljön már rövidtávon az összeomlás szélére. A LEF közölte, hogy öt pontban foglalta össze a legégetőbb feladatokat, megoldási lehetőségeket. Rámutattak arra, hogy a kifizetetlen számlák által okozott körbetartozás, a sofőrök csoportos felmondása, a határellenőrzés miatti többórás várakozás, a gépjárművezetők karanténba zárása körüli anomáliák már most súlyos problémákat okoznak az iparágnak, miközben a létfontosságú szállítmányok – élelmiszer, gyógyszer, védőfelszerelés – mennyisége…
Részletek>